Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 4335
Hvilke psykoaktive stoffer bør inkluderes i en oversikt over de vanligste psykadeliske stoffene?

De jeg kommer på i farten:
LSD
DMT (Ayahuasca m.fl.)
Meskalin (San Pedro, Peyote m.fl.)
Psilocybin (Flein, Cubensis m.fl.)
2C-B
Salvia Divinorum
Datura
(MDMA)

Jeg holder på å lage en presentasjon over de forskjellige stoffene som inkluderer historisk bruk, opprinnelse, tripprapporter og bruksområder før og nå

Go påsk!
Datura regnes hvertfall ikke som et psykedelika, men som et delerium.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
LSA, DPT - ville nevnt 4 Aco DMT men er basically psilocybin
Det er en forskjell på psykoaktivt og psykadelisk stoff. Du har mistforstått meningen med psykoaktivt. Slik jeg forstår det så er alle rusmidler psykoaktive, der psykadeliske stoffer ligger i en underkategori her.

https://no.wikipedia.org/wiki/Psykoaktivt_stoff
Sitat av Vippetavpinnen Vis innlegg
Det er en forskjell på psykoaktivt og psykadelisk stoff. Du har mistforstått meningen med psykoaktivt. Slik jeg forstår det så er alle rusmidler psykoaktive, der psykadeliske stoffer ligger i en underkategori her.

https://no.wikipedia.org/wiki/Psykoaktivt_stoff
Vis hele sitatet...
Takker for at du påpekte det, trodde psykoaktivt var spesielt for de psykadeliske. Men ser at setningen jeg skrev øverst allikevel ikke er så alt for gæli siden jeg spesifiserer at jeg mener psykadelika.
etter alt jeg har hørt om datura så er de ikke et stoff som særlige frister å prøve O.o
Sitat av Joeytheone Vis innlegg
etter alt jeg har hørt om datura så er de ikke et stoff som særlige frister å prøve O.o
Vis hele sitatet...
Høres ikke så fristende ut nei
▼ ... noen uker senere ... ▼
Ketamin? MDMA er for øvrig heller ikke psykedelika.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Ketamin? MDMA er for øvrig heller ikke psykedelika.
Vis hele sitatet...
Ketamin er et disosiativ og i samme gruppe som MXE, PCP og N2O (lystgass).
Sitat av Sandybridge Vis innlegg
Ketamin er et disosiativ og i samme gruppe som MXE, PCP og N2O (lystgass).
Vis hele sitatet...
Jepp, men i motsetning til de andre er det også et psykedelika.
2cb og 2c- stoffene? Har hørt at Cannabis også regnes som psykedelisk til en viss grad,