Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 647
Hei,

jeg kjøpte en Toshiba hdd. Da jeg prøvde å åpne den på macen min, fikk jeg se filene, men jeg kunne ikke legge til / overføre mine egne. Noen som vet hvordan jeg kan fikse det? (Det er ikke av mine filer på den (bare dem som kom med).)
Sett riktig filsystem på den i Disk Utility/Diskverktøy
Sist endret av liasis; 8. februar 2014 kl. 15:03.
Hvis du ikke trenger noen av filene, så er det bare å gå inn på "Slett" fanen, også velger du HFS+ (MacOS Extended eller noe slikt).

Om dette gjelder en ekstern harddisk, så er den sannsynligvis NTFS (Microsofts format). OS X kan lese NTFS-formatet, men ikke skrive til det. Det finnes tillegg som lar deg gjøre dette, som for eksempel Tuxera NTFS. Dette brukte jeg med OS X Lion (10.6 eller 7, husker ikke), og fungerer helt knirkefritt. Vær klar over at å hvis du formaterer disken, så slettes all data!