Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 6026
Nå som fleinsessongen er bra(?) har jeg selfølgelig benyttet muligheten til å gå ut på tur..
MEN jeg er litt i stuss nå, om det jeg spiste var Flein... soppene var som vanlig .. små med spisse hatter brun på toppen og det brune sprer seg litt nedover.(det finnes jo også andre typer) MEN jeg spiste sikkert godt over 200 slike sopper.. Og jeg drakk også 2 kopper te(der jeg er usikker på hva mengder som ble kokt) men det var en god del. Jeg må si at jeg muligens ble MINIMUMS " drønnet " ettersom jeg dro 4 bøtter med G. Skyene ble jo da litt 3D og fargene litt skarpere, men jeg ble aldri " drønnet " . Spørsmålet er: Kan det være fortidlig i sessongen?(eller kanskje forseint(kan jo være at de kom opp tidligere enn før)? Eller kan det være enn annen feil?

-sp3q
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
+++ Det var også andre sopper som vokste isammen med fleinen.. Det var en brun liten sopp... Lignet på flein.. samme fassong.. samme høyde.. (noen litt større(store) hatt(er) og de hadde litt tykkere stilk. Den var brunfarget men fargen gikk nedover slik som den gjør på flein.

Kan dette ha vært en annen flein type? Eller er det enkelt og greit bare en " vanlig " sopp?

-sp3q
Det kan nok stemme at det er litt tidlig på året, vet ikke åssen det er i Bergen men her i sør har det hittil vært en ganske varm høst, nesten så det kan kalles *Indian summer* Dette er kjent å ha en viss innvirkning på psilocybin innholdet i soppen. Vent til de første frostnettene med å pelle og det vil nok fortone seg litt annerledes...

Hang on to your trips
Soppen er bedre jo kaldere det har vært, og når frostnettene har satt inn er det ikke lenge igjen før de dør. Det er nok litt tidlig ja, det vil ihvertfall jeg anta.
Flein fra nord-norge er helt sinnsyk. 20 stk og du kan være på en heftig tur...
Her jeg bor (Akershus) pleier soppen å like seg veldig bra, i fjor plukka vi omtrent 40-50 stk i skogene rundt her.Men det ser dårlig ut i år Er vel fordi det er så jævla svingende temperaturer
▼ ... over en uke senere ... ▼
Vokser disse soppene i hele landet?
Vokser alle Psilocybin artene her til lands?

Er forsåvidt veldig hypp på å teste dem, men da skal det faen meg kjøpes gode sopper, eller plukkes av noen jeg vet har peiling.

200 stk?
Er ikke det vildt overdrevet?

Jeg mener, erowid mener jo at 8-20 mg er en sterk dose, og med cubensis-arten er 2.5 - 5 mg en sterk dose.. hvor mange mg snakker vi en sopp av vanlig størrelse?
Naboen ga seg etter 40 stykken, men da greide han ikke gå lenger heller.... han gikk oppe i en diger suppe sa han
Breed: når det gjelder viltvoksende flein varierer psilocybin-innholdet veldig. Enkelte sopper kan være veldig potente, mens sopp som vokser,la oss si, 10 meter unna kanskje ikke inneholder noe i det hele tatt. Det intersante er at flein gjerne vokser i klynger på 5-20 sopp, og innenfor en slik klynge vil som regel psilocybin-innholdet være omentrent det samme i hver sopp.
Og som du sier, bli med noen som har pelt før...
Vi vil vel ikke bli forgiftet, vil vi?

Lurve: Når det gjelder flein fra Nord-Norge kan jeg som utflyttet nordlending si at det stemmer, den er bare rå
Sist endret av elukS; 26. september 2001 kl. 09:15.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
Nei desverre så finnes ikke alle artene i norge.. men det finnes noen forskjellige typer..

Man kjøper ikke sopp.. (hvis ikke man er i kristiania) man plukker dem.. Det er ikke noe vanskelig å finne dem.. de vokser nær granskog..eller på kirkegårder.. eller andre fuktige plasser der sopp trives..

Men jeg vil som sagt før,: heller ha rådet deg til å spise en Trip isteden for.. Det er mye sikkrere.. og det funker BEDRE

-sp3q
Skulle gjerne hatt spist en tripp istedet for, har liksom prøvd å få tak i _mange_ måneder.. og da det plutselig en helg så ut som jeg skulle få gangen på Meskalito's kaktusjuice, ble jeg bøffa for 1600 kr,-..

Det er passelig kjipt å faen ikke få tak i en dritt..
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
ska du ruse deg, er tjall det beste.
spQ
Dyslectic Mind
spQ's Avatar
Trådstarter
men men.. alle opplever å bli bøffa.. men hvis du bor i "stavanger opplegg" så burde det ikke være så altfor vanskelig å skaffe seg.. Bare høre litt rundt om.. de som du vet om bruker ting!?

-sp3q
Tja.. alle jeg har hørt med sier den samme tingen; "Både Stavanger og Haugesund er skrapa for syre"..

Mye annet skvip som surrer rundt, dårlige knips og sprøyte-speed, men ikke noe syre noen plass..

z0py3r: Joda, morsomt med en rev nå og da, men det tar liksom ikke helt av det, da..
Tunevannet for den av dere som vet hvor det er