Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 971
Hei, lurte på om hvis nFF hadde litt feedback for en sang jeg har produsert

http://soundcloud.com/herrjekyll/wor...t-original-mix

Takk på forhånd!

ps: burde være mulig å embed den lille soundcloud player'en her?
Woho denne våkna jeg av aka dritt fett stå på
Sitat av Oddiii Vis innlegg
Woho denne våkna jeg av aka dritt fett stå på
Vis hele sitatet...
Tusen Takk!

Glad du liker det
Her var det mye som foregikk. Overgangen på 1.27 syns jeg var veldig dårlig, jeg synes jeg hørte ett feilslag der eller noe sånn. Samme var for de andre overgangene også. Disse oppbyggingene virka litt malplassert fordi det var nesten ingen oppbygging. Har alltid sagt at house er en trance låt strekt ut over en time, dvs det er høyder i den men det tar bare så lang tid før den kommer. Så sant de ikke kommer en del 2 til denne låta, så føler jeg du glemte den biten der låta "tar av"
Likte egentlig flyten i sangen, men som sagt, disse overgangene eller hva det var virka malplassert.
3/6
Sist endret av LowRider; 26. februar 2012 kl. 10:58.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Her var det mye som foregikk. Overgangen på 1.27 syns jeg var veldig dårlig, jeg synes jeg hørte ett feilslag der eller noe sånn. Samme var for de andre overgangene også. Disse oppbyggingene virka litt malplassert fordi det var nesten ingen oppbygging. Har alltid sagt at house er en trance låt strekt ut over en time, dvs det er høyder i den men det tar bare så lang tid før den kommer. Så sant de ikke kommer en del 2 til denne låta, så føler jeg du glemte den biten der låta "tar av"
Likte egentlig flyten i sangen, men som sagt, disse overgangene eller hva det var virka malplassert.
3/6
Vis hele sitatet...
Ja noe rart skjedde med et kick-slag når jeg skiftet fil-type
Skal prøve å skifte litt rundt med overgangene og strekke det litt ut.

Tusen takk for input!
Prøve number 2

Føler det er mye bedre, i all fall strukturen av sangen.
Er evig takknemlig for litt feedback og generelle kommentarer

http://soundcloud.com/herrjekyll/mak...e-original-mix
Har ikke fullstendig oversikt over hva som er do and don't i House sjangeren, men det jeg følte denne låta manglet er ei skikkelig grunnlinje. Melodien er der, men det er ingenting som gir den dybde. En solid basslinje hadde nok gjort seg så du fikk et bredere lydbilde. Som sangen er nå var det litt lett kiling i de øvre frekvensområder.
Det som er sagt her tidligere med de punktene i sangen der du bygger opp og så skjer det ingenting er der enda. Blir like skuffa hver gang jeg treffer et av de punktene og så skjer det ingenting. FIX IT!

Sangen har melodien til å være en av de sangene der man virkelig skrur opp lyden, men litt som må fikses.
Jepp det skjønner jeg.. For prøve på det en annen dag da Tusen takk for input'en din.

http://soundcloud.com/herrjekyll/mak...e-original-mix
Mastered kick'en og clap'en litt bedre..
Denne var enklere å høre på, men fikk ikke helt "hands up" stemningen. Jeg satt og hopte i stolen på 2:20 og forventa at NÅ tar det av og gåsehud, men akk. Da bygde du ned isteden.
3/6 på den også.
Overgangen var gode, hørte ikke noe "feil". Også outroen din var en god oppbygging, men så slutta sangen.

Virker som du har oppbyggingene nede, men du vet ikke helt hva som skal til for å få sangen til å "toppe seg". Da tenker jeg på når dansegulvet går helt bananas og folk lever seg fullstendig inn i musikken og blir bare skyldt vekk.

Gleder meg til å høre sangen da du får det til.
Sitat av LowRider Vis innlegg
Denne var enklere å høre på, men fikk ikke helt "hands up" stemningen. Jeg satt og hopte i stolen på 2:20 og forventa at NÅ tar det av og gåsehud, men akk. Da bygde du ned isteden.
3/6 på den også.
Overgangen var gode, hørte ikke noe "feil". Også outroen din var en god oppbygging, men så slutta sangen.

Virker som du har oppbyggingene nede, men du vet ikke helt hva som skal til for å få sangen til å "toppe seg". Da tenker jeg på når dansegulvet går helt bananas og folk lever seg fullstendig inn i musikken og blir bare skyldt vekk.

Gleder meg til å høre sangen da du får det til.
Vis hele sitatet...
Tusen takk for inputten din

JA jeg tror jeg må bygge opp litt mer lyder får den fulle "ta av" følesen.