Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6013
Jeg har nettopp begynt på en ny pause i weedrøykinga for 3. gang i sommer. Alt går smooth, og jeg føler ingen trang til å røyke at all, bare så det er sagt.

Det som er merkelig, er at etter to-tre dager begynner jeg å drømme som faen om natta. Som i natt, hvor jeg plutselig våkner og innser at jeg nettopp har drømt en sykt detaljert, men spaca drøm om hvordan jeg blir tatt av onkel Blå. Jævlig weird, for det har skjedd ved i hvert fall to tidligere anledninger, og hver gang er det politi og nark innvolvert, helst med det utfallet at jeg blir tatt for det.

Altså, for å klarere, jeg er ikke spesielt redd for å bli tatt - i hvert fall ikke bevisst - og jeg har egentlig ingen grunn til å være redd for det heller. Jeg har økonomien til å betale en liten bot.

Uansett, drømmene utarter seg forskjellig hver gang.
Forrige gang (et par mnd. siden) husker jeg helt klart at jeg drømte at jeg var på veg ut av et festlokale med en J i kjeften, og ble møtt av politiet m/hund rett utenfor. I drømmen åkte jeg rett i et weird fengsel, hvorpå jeg møter en kompis. I nattens drøm, er jeg hos en kompis (huset så heeeelt annerledes ut tho), snuten kommer og vi er fucked.

Det skal sies at drømmene vanligvis er mye mer detaljert enn hva jeg gidder å gjenfortelle, men dere skjønner poenget.

Noen som har opplevd dette? Det virker nesten som om weed gjør det umulig å huske drømmer, for jeg kan virkelig ikke si at jeg drømmer at all når jeg røyker.
Helt normalt. De fleste husker ikke drømmene sine når de røyker ofte, meg inkludert. De oppleves desto sterkere/rarere når man slutter/tar en pause.
Opplever noe veldig lignende selv når jeg tar meg en pause fra røykinga. Siden jeg som regel tar meg en pause før eksamenstider har dette skjedd noen ganger nå, og det er egentlig bare artig nå som jeg har vent meg til det.

Jeg har aldri tenkt noe særlig på å bli tatt (bor ikke i Norge, men et litt mer liberalt land hvor det skal mye til for at noen bryr seg om at du røyker litt), så har aldri drømt noe om det. Har dog drømt om alt fra at jeg blir kasta ut av studiet pga at jeg har forveksla studiebøker med krimromaner, til at alle lo av meg når jeg skulle ut på byen fordi jeg var den eneste gutten som ikke hadde på seg kjole.

Er nok bare weeden som legger en liten demper på hjernen (du merker jo sikkert at du er en god del klarere i hodet når du ikke røyker), og det påvirker jo alt fra hvordan man drømmer til hvor fort du klarer å løse logiske problemer.
Opplevde det samme når jeg slutta å røyke. Etter daglig røyking i flere år kutta jeg på så og si på dagen. Da gikk det noen dager så begynte jeg å huske drømmene mine. Var sikkert "tåka" som begynte å lette og hodet som begynte å funke skikkelig igjen. Nå røyker jeg bare innimellom og husker mange av drømmene mine hver natt.
Det er vanlig å få økt drømmeaktivitet ved pauser av cannabis.

Skal man tolke drømmene dine - så kan jo noe tyde på at det er ting ved røykinga som du (ubevisst?) ikke er helt komfortabel med.

Det er iallfall hva som jeg synes virket mest nærliggende å tro.

Det kan også hende at det bare er hjernen din som prosesserer at det nå er røykeslutt. Og at det dermed er "forbudt" å røyke for tiden. Når du blazer opp i drømme - så kommer den delen av deg sjøl som har bestemt deg for å ha røykeslutt - som politi og arresterer.. Derav disse drømmene..

Vanskelig å si. Jeg er ingen drømmetyder. Men et par teorier
Sist endret av Bearass; 12. august 2014 kl. 14:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Opplevd spaced-out drømmer selv.
Drømt at jeg har røyka og fått noiia fordi jeg må på pissings neste dag osv. Mye rart! Går over etterhvert.
Den Gode
Trådstarter
40 6
Kult å høre at dette er et vanlig fenomen. Var ikke bekymret for at noe var galt, men interessant uansett!

Kan nok godt hende drømmene kan gjenspeile noe undeliggende, det vet jeg ikke.
dette er svært vanlig. man begynner og huske drømmene sine igjen etter en pause. jeg har selv hadd de mest realistisike drømmene etter pausetider. det at det er snut i alle dine drømmer ligger muligens i underbevisstheten, så det er noe og tenke på om du har mye å tape om du blir tatt, eller om du er generelt nervøs for og bli busted. en kompis av meg hadde mye mareritt etter han sluttet, så kan jo bare være at man har negative tanker som får løpe fritt i drømmeverden.

så det jeg kan si er at drømmer er helt normalt. mareritt derimot, må undersøkes og fikses
Den Gode
Trådstarter
40 6
Sitat av pedde Vis innlegg
dette er svært vanlig. man begynner og huske drømmene sine igjen etter en pause. jeg har selv hadd de mest realistisike drømmene etter pausetider. det at det er snut i alle dine drømmer ligger muligens i underbevisstheten, så det er noe og tenke på om du har mye å tape om du blir tatt, eller om du er generelt nervøs for og bli busted. en kompis av meg hadde mye mareritt etter han sluttet, så kan jo bare være at man har negative tanker som får løpe fritt i drømmeverden.

så det jeg kan si er at drømmer er helt normalt. mareritt derimot, må undersøkes og fikses
Vis hele sitatet...
Vel, jeg tar det med en klype salt enn så lenge.
Kjenner meg veldig godt igjen, til og med hendelsesforløpet i drømmen din er ganske likt hva jeg har drømt. Forskjellen var at i min drøm ble alle kompisene mine tatt mens jeg klarte å skjule stashet mitt i boxeren. Samme natten drømte jeg enda en drøm som også dreide seg om å bli busta av politiet, men i denne drømmen viste det seg at politiet var korrupt og solgte shitten tilbake til meg for høyere pris om jeg ikke husker helt feil. Rare greier
Begynner alltid å drømme om røyking når jeg har pause. hver natt i en ukes tid :-) hender seg også at andre stoffer dukker opp i drømmene, som foreksempel sopp, mdma å makka, Selv om jeg bruker å ta andre ting enn røykings kanskje 1 max 2 ganger i året. Synes drømmene er veldig realistiske og tydelige. Husker godt rusfølelsene jeg hadde i drømmen når jeg våkner. Synes disse drømmene er gøy! Alltid kjipt å vokne dog.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Begynner alltid å drømme om røyking når jeg har pause. hver natt i en ukes tid :-) hender seg også at andre stoffer dukker opp i drømmene, som foreksempel sopp, mdma å makka, Selv om jeg bruker å ta andre ting enn røykings kanskje 1 max 2 ganger i året. Synes drømmene er veldig realistiske og tydelige. Husker godt rusfølelsene jeg hadde i drømmen når jeg våkner. Synes disse drømmene er gøy! Alltid kjipt å vokne dog.
Vis hele sitatet...
Det er helt fantastisk! Ingen hangover og jeg har til og med opplevd rusmidler jeg ikke har prøvd / ikke finnes på ordentlig! Hjernen er litt av en maskin.

Noe off-topic, dog. Selv synes jeg det er interessant å ta tak i det man drømmer om, selv om mannen i gata ikke har tid og energi til å tenke på sånt på morningen og bare fortsetter med sin rolle i sirkuset.

At du tar deg en pause tyder på at det fort blir veldig jevnt ellers. Får du egentlig veldig mye ut av det? Tillater andre gleder i livet at du kan være høy så mye av tiden? For meg kan det fort bli utmattende, så fremt jeg faktisk skal slappe av.
Å huske drømmene sine er hvertfall noe jeg setter stor pris på. Det innebærer tross alt 1/3 av livet vårt selv om vi ikke alltid drømmer når vi sover.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg har vært uten weed i 12 dager idag. I natt drømte jeg at hele klassen som min klasse var faddere til på barneskolen brant opp en og en og døde mens jeg stod og så på. Har hatt det sånn de siste nettene, en fin variasjon av syke drømmer og en ekkel følelse når jeg våkner, gjerne tidlig på morgenen.

Hvor lenge vil dette vare?
Jeg har veldig ofte slike drømmer, ca 3-4 ganger i uka. Hendelsesforløpet er det samme som du opplever, uavhengig om jeg røyker eller ikke, og hvor mye jeg husker varierer tilsynelatende tilfeldig. Våkner støtt og stadig opp i full fortrolighet om at jeg er blitt tatt av snuten, selv i perioder der jeg ikke har røyket på oppimot ett år også. Har egentlig alltid bare trodd det har hatt med angst problemene mine og gjøre, men kan jo se ut til at det ikke stemmer iom at det er så mange andre som også opplever også.
▼ ... noen uker senere ... ▼
drømte at jeg gikk inn feil dør en gang og at jeg hadde endt opp på et landsmøte for narkopolitiet. drømte at det ble tidenes rettsak for 5eren meg g jeg hadde i lommen.