Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2923
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er sikkert ett dumt spørsmål eller ikke gjennomførbart. Men velger å spørre selvom.

Jeg er klar over at RCs er ulovlig å importere.

Men er det på ett vis mulig å lage enn blanding som ikke har noen rusgivende effekt med en annen veske ved siden av som er en slags "activator"

Når disse 2 blandes vil du få ett stoff som er mulig å ruse seg på.

Er dette mulig? Vie det vært lov?

Da vil man jo ikke sende rus gjennom tollen, men istedet 2 vesker som lager en spesefikt drog når det blandes.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Dette er sikkert ett dumt spørsmål eller ikke gjennomførbart. Men velger å spørre selvom.

Jeg er klar over at RCs er ulovlig å importere.

Men er det på ett vis mulig å lage enn blanding som ikke har noen rusgivende effekt med en annen veske ved siden av som er en slags "activator"

Når disse 2 blandes vil du få ett stoff som er mulig å ruse seg på.

Er dette mulig? Vie det vært lov?

Da vil man jo ikke sende rus gjennom tollen, men istedet 2 vesker som lager en spesefikt drog når det blandes.
Vis hele sitatet...
Usikker på akkurat dette, men det jeg vet er at når det kommer til meth, så er ingrediensene der like ulovlig som stoffet selv. Men nå er meth og dens ingredienser endel mer kjent enn hvis man skulle laget noe helt nytt.
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er dette mulig? Vie det vært lov?
Vis hele sitatet...
Jeg vet ikke, men det ble i hvert fall i sin tid endret en del på lovverket slik at mye mer falt inn under "ulovlig kategorien".
Det var også på den tiden, 2000 til ca 2010 veldig mange tilbydere av RC og, virkete det som veldig mange kompetente
folk som til stadighet lagde noe nytt eller modifiserte noe som var for å gjøre det lovlig igjen.

Så det jeg tenker er at hvis det du spør hadde vært mulig hadde det allerede vært gjort.
Sist endret av vindaloo; 23. mars 2022 kl. 14:35.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Kjemi er ikke som å bake en kake, det er uhyre mer komplekst.

Det kan være flere måter å lage et stoff på, som bruker forskjellige ingredienser, men å finne nye måter å lage et stoff på er en uhyre kompleks oppgave som krever eksperimentering i et laboratorium på et punkt for å realisere. De er såvidt inne på dette i Breaking bad, der de går fra å bruke rød fosfor metoden for å lage metamfetamin, til å bruke p2p eller "bikermeth" metoden.

vi har et eget sett med lover for stoffer som kan brukes i produksjon av psykoaktive stoffer.

Så, med mindre du er en spesielt behovet organisk kjemiker, med tilgang på stengt regulerte midler og et stort laboratorium, så kan du egentlig bare droppe hele ideen.

Ofte er det aldri så enkelt som å bare blande sammen noe I romtemperatur i vanlig atmosfære og trykk. Det skal f.eks blandes dråpevis i en inaktiv gass over flere timer, for om du blander det i romtemperatur så eksploderer hele faenskapen.
Sist endret av Dodecha; 23. mars 2022 kl. 15:00.