Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1794
Hei.

Tenker meg på en liten getaway med telt og fiskestang neste helg.

Har prøvd fleinsopp 2 ganger tidligere, sitter igjen med middels til gode opplevelser. Lite visuals, men endel innimegselv-følelser ble det. Disse gangene var med venner.

Har 2g sopp jeg tenker å ta med meg til skogs.

Noen som har erfaringer rundt det å trippe alene for første gang? Tips og triks?
Ha med deg pledd, varme klær og kanskje noe koselig lys til å ha i teltet. Ta med høyttaler, vær uthvilt og passe på at du er i god mood den dagen. Turen blir så god som du gjør det til selv
Anonym bruker
"Kjær Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Føler du deg trygg på at du ikke får noia hvis noe uforutsett skjer? Hvis noen andre kommer eller du hører et dyr grafse og kan tro noen fucker med deg?
Er du vant med å være på telttur alene og ikke mørkeredd?
Har du en kompis som kan ringe deg et par tre ganger mens du tripper bare så han kan sjekke ståa med deg?

Sånne ting hadde jeg overveiet nøye. Jeg har trippet alene flere ganger men gjorde det hjemme hvor jeg var trygg og ikke noe uforutsett kunne skje, jeg elsker skauen men tror neimen ikke jeg hadde turt å trippe mutters alene uti skauen. En dagtidstur hadde kanskje vært mer fristende å stikke ut i skogen kl 09 på morran så trippen er over til kvelden så jeg kan dra hjem eller sove over i after glow.
En full-ladet powerbank er kjekt å ha med slik at du alltid har en ladet mobil, dersom du må ringe etter hjelp
Sist endret av FreeMax; 19. september 2021 kl. 03:43.
Jeg har aldri trippet sammen med andre.

Det jeg gjør for å sikre at opplevelsen blir best mulig:
kle meg etter forholdene/ha med ekstra klær
drikke
bra headset og spilleliste (musikk kan gjøre underverker om ting blir kjipe)
valium e.l. i bakhånd (har aldri fått bruk for det når jeg har forberedt meg godt)
meditasjon i dagene før/gå gjennom forskjellige scenarier for hva som kan dukke opp i bevisstheten, øve meg på å ikke kjempe imot+tenke konstruktivt
gjøre det mens det er lyst
være på et kjent sted
ved store doser, ta halvparten først og resten etter ca en time
ikke innta soppen før jeg har kommet fram
ombestemme meg hvis jeg kjenner at det er noe som ikke stemmer når jeg er på veit ut døra (ikke å forveksle med sommerfugler i magen, som jeg alltid har før en tripp)
meditere og/eller puste med magen på oppturen
gi beskjed til folk som forventer å kunne få tak i meg at jeg skal ut på tur uten telefon
forteller kona hvor jeg skal, det gir en trygghet for oss begge
trippelsjekker at telefonen er i flymodus og at hele spillelista er lastet ned, spesielt låta Relax av Deep Dive Corp. Tror det er fysisk umulig å ha en kjip tripp når man hører den
skriver huskeliste for hva jeg skal ha med. Kjipt å ikke ha ekstra linser hvis du mister en, f.eks

Personlig ville jeg ikke prøvd å fiske på tripp. Hadde nok balt fælt med fisken og hatt vanskelig for å ta livet av stakkaren.

God tur!
Kjekt med masse respons, tusen takk!

Jeg er rimelig erfaren med konseptet tur på den vanlige måten, men trip derimot.

Planen er å kjøre opp fredag etter jobb, sette opp camp og fiske litt den kvelden.
Soppen tenker jeg å innta utpå formiddagen på lørdag, etter jeg har sovet, spist og pakket bort alt annet enn musikk, vann og evnt litt mat. Jeg skal kjøre ned dagen etter, så jeg ønsker å være istand til det. Kan det by på problemer?

Ellers er det også topp med musikkforslag! Jeg har powerbank og høytaler på pakkelista. Noe annet dere kommer på?
Nei, å kjøre dagen etter går bra. Du kan føle deg litt annerledes, men av erfaring så påvirker det kjøringen i liten grad.
Høres ut som du har ett godt utgangspunkt ønsker deg en fin dag. Det er ikke noe problem å kjøre dagen etter.
Sitat av ThyArtIsMurder Vis innlegg
Kjekt med masse respons, tusen takk!

Jeg er rimelig erfaren med konseptet tur på den vanlige måten, men trip derimot.

Planen er å kjøre opp fredag etter jobb, sette opp camp og fiske litt den kvelden.
Soppen tenker jeg å innta utpå formiddagen på lørdag, etter jeg har sovet, spist og pakket bort alt annet enn musikk, vann og evnt litt mat. Jeg skal kjøre ned dagen etter, så jeg ønsker å være istand til det. Kan det by på problemer?

Ellers er det også topp med musikkforslag! Jeg har powerbank og høytaler på pakkelista. Noe annet dere kommer på?
Vis hele sitatet...
Personlig ville jeg gått for headset heller enn høyttaler som kan tiltrekke oppmerksomhet.

Forresten har jeg flere ganger blitt overrasket over hva slags musikk som kan funke på tur, så jeg pleier å legge til alt fra Beethoven til AC/DC.
Sitat av seinflopp Vis innlegg
Personlig ville jeg gått for headset heller enn høyttaler som kan tiltrekke oppmerksomhet.

Forresten har jeg flere ganger blitt overrasket over hva slags musikk som kan funke på tur, så jeg pleier å legge til alt fra Beethoven til AC/DC.
Vis hele sitatet...
Gode tips! Har gode klokker som jeg pakker ned. Tenker forøvrig også å vare nyte lydene naturen lager.
Krysser fingre for oppholds, skjønt regn mot teltduk er veldig koselig det også.

Mulig jeg skriver en triprapport, om det er noen interesse for det!

Ha ei fin uke, og igjen, takk for gode råd!
Sitat av sukkersyke Vis innlegg
Ha med deg pledd, varme klær og kanskje noe koselig lys til å ha i teltet.
Vis hele sitatet...
Fint med koselig lys, så lenge det er elektrisk og ikke åpen flamme. Åpen flamme i et lukka rom mens man tripper er ikke lurt bare så det er nevnt.