Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4076
Hei, vet ikke om dette blir rett sted å spør på men la gå.
Lurer på om noen på forumet har hørt rykter eller lignende fra bekjente eller lokale om disse våpendroppene med fallskjerm som engelskmennene gjorde landet over gjennom krigen. Virker jo ufattelig kult å finne en slik container. Om dere har sett episoden av fjorden cowboys hvor de dykker i et fjellvann etter disse containerne skjønner dere tegningen.
Husker det lå et par slike containere oppe på marka ikke langt fra sætra til besteforeldrene mine, da jeg var yngre. Det er vel over 20 år siden jeg sist gang var der, så hvorvidt de fremdeles ligger der den dag i dag, vet jeg ikke.
Jeg er veldig interessert i det samme. Har planer om å kjøpe meg metaldetektor og lete etter ting og tang fra krigens dager. Jeg har noen ideer om hvor slike kan befinne seg, men det dreier seg stort sett om plasser i veldig ulendt terreng.
Sist endret av al_digit; 20. februar 2018 kl. 22:21. Grunn: Skrivefeil
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nå etter snart 100år er vel det meste rustet og korrodert i stykker. men artig å finne!
Finner dere noe slikt er det kjempe viktig at dere sier ifra til rett instans sånn at man kan arkivere å dokumentere historien!! Slike funn er viktig med tanke på historie! Ingen av oss ønsker slike funn skal bli gravd opp å glemt! vi snakker Norsk krigs historie!
ligger en tre episoders dokumentar ute nå på nrk sin nett tv om to norske spesialsoldater som følger i fotsporene til sabotørene under operasjon muskedunder, underveis finner de faktisk gjenstander som tilhørte sabotørene, ganske fett!
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av fesk_ Vis innlegg
ligger en tre episoders dokumentar ute nå på nrk sin nett tv om to norske spesialsoldater som følger i fotsporene til sabotørene under operasjon muskedunder, underveis finner de faktisk gjenstander som tilhørte sabotørene, ganske fett!
Vis hele sitatet...
Beklager dump, men noen som vet hvilken serie det er snakk om?
Anonym bruker
"God Mårhund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så noen som postet bilder av sånne dropptanker, som lå i Østmarka. Men husker ikke når dette var. Ca 1-2 år siden
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Beklager dump, men noen som vet hvilken serie det er snakk om?
Vis hele sitatet...

Serien heter Operasjon Muskedunder
Skal fremdeles være mulig å finne håndgranater i Fyresdal.