Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2840
Noen som kan anbefale en tjeneste som jeg kan utbetale crypto til?

Ikke rare summen. En restsum etter jeg skiftet crypto app.
For liten sum til å overføre til ny wallet og får ikke overført det til mine norske kort

Tips
Jeg har visa fra både bitsafe og binance. Riktignok ikke midlertidig kort, men det fungerer supert for meg :-) Binance lar deg bruke krypto, mens Bitsafe ikke gjør, men det er uansett en bank som ikke er i Norge, og dermed føler jeg meg litt tryggere på at skatteetaten ikke følger så godt med på hvor mye penger jeg har der (enda). Jeg fikk vite for en stund siden at det ikke redder meg fra skatteunndragelse e.l., se dette svaret:

Sitat av FniksFnoks Vis innlegg
Du er rimmelig bak mål om du faktisk tror det. For det første skjer en automatisk melding vær eneste gang du trekker et utenlandsk kort i norge. Dersom et utenlandsk kort brukes for mer en 20.000 på et år går en automatisk alarm i PIP (Prosjekt internasjonal pengeoverførsel som jobber med skatteataten) . Hvor mer du bruker jo mer havner du opp på lista, og bruker du nok så søker PIP / Skatteataten opp kort bin ( bank identifier number ). Dette er de første 6 tallene i kort nummeret og er identifisert med bank. Deretter kontakter dem banken og gir kort nummer og krever utlevering av personalia og fulle transaksjons info innen skatteavtalen landene har i mellom seg( bitsafe er i nederland og går under skattutvekslingsavtalen).

Skatteataten, PIP osv.. Kan med et trykk søke opp et kort nummer og se _ALLE_ transaksjonen det kortet har gjort i norge ved oppkobling mot NETS som dem har. Videre er det kort vei til brukerstedet hvor du har brukt kortet og få utlevert kamera eller andre spor som kan linkes til deg. Ikke nok med det, men risikerer også at bitsafe selv sender informasjonen din automatisk til skatteataten.

Skatteataten etterforsker og anmelder flere tusen mennesker ver eneste år som bruker neteller,skrill,bitsafe,bitpay og andre forhåndsbetalte kort. Men du kan banne på at dem venter et par år til beløpet er såpass høyt at dem kan bure deg inne for grov skatteundragelse. Det første tegne at du er under etterforskning er at du får selvangivelse i den siste buljen.

Foreldelse fristen på milde tilfeller er 5 år, hvor 10 år på dem groveste. Så dem har god tid.



Du har helt rett. Men ikke alltid brukeren får beskjed om det.



Da tar du ut i bitcoin, selger bitcoin for cash ,og bruker cash. Ellers risikerer du og bli anmeldt og måtte betale tilbake. Du blir ikke tatt ut til kontroll på begrunn av _beløpet_ i seg selv som regel, dem tar deg ut til kontroll automatisk på bakgrunn om du har hatt kontakt med forskjellige brukersteder og bank kontoer. Selger du feks en sykkel på finn til en person som er mistenkt for grov skatteunndragelse blir du automatisk flagga også når du mottar penger fra han. Noe så lite kan starte en etterforskning som gjør at tradingen din går med massiv gjeld og anmeldelse.
Vis hele sitatet...
▼ ... over et år senere ... ▼
Revolut

Send meg pm, så kan jeg verve deg så får jeg belønning, det går også an å melde seg inn uten å bli vervet
Sist endret av JosvaKimvik; 31. mars 2023 kl. 08:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av JosvaKimvik Vis innlegg
Revolut

Send meg pm, så kan jeg verve deg så får jeg belønning, det går også an å melde seg inn uten å bli vervet
Vis hele sitatet...
Bruker du Revolut kortet uten problemer? Hva slags lønn har du på det?
Bitsafe.
Sitat av Wolisf Vis innlegg
Bruker du Revolut kortet uten problemer? Hva slags lønn har du på det?
Vis hele sitatet...
Når jeg verver noen og de fullfører trinenne får jeg 700k av revolut, har gjort dette med flere aka "gratis" penger :P

Jeg overfører penger til revolutkontoen min om jeg skal prøve å spare til noe, har økonomisk verge, han vet ikke om den revoluten hehe
Sist endret av JosvaKimvik; 4. april 2023 kl. 13:50.
advcash sine kort både virtuelle og fysiske funker helt fint.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av JatterMed Vis innlegg
advcash sine kort både virtuelle og fysiske funker helt fint.
Vis hele sitatet...
Kjapt spm. Bruker du disse korta normalt i butikk? Får ikke skatten beskjed om det? Litt risky.
Sitat av klattus Vis innlegg
Kjapt spm. Bruker du disse korta normalt i butikk? Får ikke skatten beskjed om det? Litt risky.
Vis hele sitatet...
Har handla i kassa på Rema og bestilt varer fra norske nettbutikker med de flere ganger over ett par år nå uten at det skal bli noe tull så virker ikke sånn.