Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 6130
Noen som har opplevd at GET har glemt og stenge signalene når man har sagt opp abonnomanget slik at det fortsatt er signaler inn i boligen?
Hvis man kobler ledningen fra veggen og inn til TVen kan de se at signalene er i bruk for så og stenge signalet?
3-4 plasser hvor jeg kjenner folk hvor det engang har vært GET eller det de kalte seg for før er det også slik.
Bare å plugge ledningen rett i å søke frem en ca 15 kanaler.

Men enda ikke funnet en plass hvor bildet er bra. Med et lite TV så går det noelunde greit, men med stor TV så ville jeg ikke brukt dette. Bildet er kornete og stygt.

Men gratis er gratis :-)
Sist endret av Lattergal; 30. september 2010 kl. 15:05.
De analoge tv signalene til GET er 100% gratis for alle som har GET kabel-tv innlagt i huset, så de har ikke glemt å stenge dem
Sitat av Burnenergy Vis innlegg
De analoge tv signalene til GET er 100% gratis for alle som har GET kabel-tv innlagt i huset, så de har ikke glemt å stenge dem
Vis hele sitatet...
Det vil si, dersom du bor i et borettslag eller boligsameiet, er kabel-tv avgiften vanligvis bakt inn i husleien eller fellesutgifter, i tillegg har du NRK-lisensen, så helt gratis er det vel neppe?


Sitat av Lattergal
Men enda ikke funnet en plass hvor bildet er bra. Med et lite TV så går det noelunde greit, men med stor TV så ville jeg ikke brukt dette. Bildet er kornete og stygt
Vis hele sitatet...
Enten så stiller du større krav til TV-signalet enn meg, eller så har du vært uheldig, ser på en 37" jeg og er helt fornøyd med det analoge signalet som get leverer.
Sist endret av Veggen; 30. september 2010 kl. 16:06.
Zur
Zur's Avatar
Trådstarter
10 0
Sitat av Burnenergy Vis innlegg
De analoge tv signalene til GET er 100% gratis for alle som har GET kabel-tv innlagt i huset, så de har ikke glemt å stenge dem
Vis hele sitatet...
Så hvis man bor på ett byggefelt hvor GET har kabel så har alle som bor på feltet tilgang til gratis TV?
Høres pussig ut for meg, hva er foretningsmodellen her?
Sitat av Zur Vis innlegg
Så hvis man bor på ett byggefelt hvor GET har kabel så har alle som bor på feltet tilgang til gratis TV?
Høres pussig ut for meg, hva er foretningsmodellen her?
Vis hele sitatet...
Til analoge tv-signaler. Forretnings modellen blir vel gjerne det at om du betaler for digitalt, så slipper du kornete TV-signaler fra helvete.
Get har stendere (bokser) som står ute ved veikantene. Når du sier opp et abb. så blir du enkelt og greit koblet fra i denne stenderen. Og når det blir bestilt et nytt abb. så kommer de og kobler deg på igjen. Enkelt og greit.
hmmm, tror ikke det stemmer helt Wipeout...

Uten at jeg er ekspert på området kan jeg fortelle at min far er sånn som drar ut stikkontakten hver kveld før han legger seg. Vi hadde før Canal+ og TV1000 eller noe i den duren, og etter at han sa det opp, fortsatte vi å ha alle disse kanalene, helt til jeg en gang jeg var hjemme på ferie og skulle se på tv midt på natta. Dagen etter hadde alle disse ekstra-kanalene som hadde blitt sagt opp for lenge siden forsvunnet.

Har konkludert for oss selv med at Get oppdaterer dekoderene sine på natta, og at siden min far aldri ser på tv på natta, og siden han drar ut strømmen, så fikk aldri Get oppdatert (ned-datert) dekoderen vår...
Sitat av thatsmeallright Vis innlegg
hmmm, tror ikke det stemmer helt Wipeout...

Uten at jeg er ekspert på området kan jeg fortelle at min far er sånn som drar ut stikkontakten hver kveld før han legger seg. Vi hadde før Canal+ og TV1000 eller noe i den duren, og etter at han sa det opp, fortsatte vi å ha alle disse kanalene, helt til jeg en gang jeg var hjemme på ferie og skulle se på tv midt på natta. Dagen etter hadde alle disse ekstra-kanalene som hadde blitt sagt opp for lenge siden forsvunnet.

Har konkludert for oss selv med at Get oppdaterer dekoderene sine på natta, og at siden min far aldri ser på tv på natta, og siden han drar ut strømmen, så fikk aldri Get oppdatert (ned-datert) dekoderen vår...
Vis hele sitatet...
Har en god venn av meg som har jobbet for Get og han kan bekrefte at dette stemmer her hvor jeg bor ihvertfall. Når man avslutter et abb. så blir man koblet fra i stenderen.

Men hvorfor du drar dekoderen inn i dette, skjønner jeg ikke? Plugger du i kabelen i stenderen så får du standardkanalene til Get. (Analogt siden det ikke er snakk om dekoder)

Har et eksempel på en venn her som fant en kabel i hagen sin. Vedkommende fant ut at kabelen var fra Get, men de som eide kåken før han hadde aldri innstallert den.

Han koblet opp kontakt inne i huset og "fikk tilgang" til stenderen i gata, og vips så hadde han kabeltv fra Get.
Sist endret av Wipeout; 1. oktober 2010 kl. 13:37.
ok, kanskje du har rett alikevel... som jeg skrev: jeg er ingen ekspert, dvs, jeg kan egentli ikke en dritt om dette her... Tenkte bare å dele min erfaring med Get og det å ha gratis kanaler...
Jeg skjønner hva du mener med gratis kanaler. Men det gjelder/gjaldt når man har dekoder

Men tilbake til det trådstarter egentlig spør om: Hos svigerinnen min så tok det nesten et år fra hun sa opp til Get kom og koblet henne fra nettet. Dekoder ble innlevert så hun hadde bare basispakken, men det hender at de er litt sløve til å koble fra. Om de kan se det? neppe.
Stemmer det Wipeout sier, jeg har kobla flere venner på Get ved å bare åpne skapet i veikanten og skru den løse kabelen på en ledig plass. (F-conector)
jeg får kanalene mine fra get og det er gratis for meg, koster bare penger hvis jeg skal ha get boksen, da får jeg bedre bilde og noen flere kanaler.
signalet er ikke til å klage på, har en 32" og bilde er bra, så bra at jeg ikke gidder å betale 200kr i månen for bedre signaler.
Trodde det var vanlig med gratis kanaler hvis du ikke bruker dekoder.
bor i et borettslag.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Zur
Zur's Avatar
Trådstarter
10 0
Har sjekket og jeg har signaler hos meg.
Signalene er (var i det minste, jeg fiklet litt inni koblingsboksene og tror det ble litt mer kornete etter dette) upåklagelige på min 40ettellerannet tommer tv.

Virker pussig for meg at det er foretningsstrategien til GET at analoge signaler skal være gratis.
Hos meg som bor i enebolig regner jeg med at de bare har glemt og koble meg fra i boksen (takk til GET!) når det kommer til borettslag, blokker osv. så er det jo muligens lagt opp på en måte som gjør at de ikke kan stenge en og en til/fra signalene.
Det er ikke gratis for de som bor i borettslag, bare inkludert i fellesutgiftene.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Stemmer det Wipeout sier, jeg har kobla flere venner på Get ved å bare åpne skapet i veikanten og skru den løse kabelen på en ledig plass. (F-conector)
Vis hele sitatet...
Det er vel til pass for Get når de er så dumme å ha en åpen pakke med analogiske kanaler som ligger fullstendig ukryptert i nettet sitt.
(Indirekte så virker det som de tigger om litt pirateri :P )
▼ ... over en uke senere ... ▼
Når en kunde her sier opp sin avtale kobler vi vekk kunden og setter inn en låst endemotstand i avgreneren. Denne brukes det spesialverktøy for å montere/fjerne. Da blir det helt mørkt hos kunden.
Hos faren min, så sa get opp abbonementet hans, tingen var at de ikke gadd å oppgradere kabelnettet her. De sa også at de ikke gadd å bruke penger på å kople det ned igjen, så nå har vi hatt gratis tv i over et halvt år. Eneste var at vi ikke ville få support noe mer. Så hos faren min er det gratis kabel tv, de normale ca. 15-20 kanalene. Grei den.
Sist endret av TheM33p; 31. oktober 2010 kl. 00:42.
Sitat av Bit-Man Vis innlegg
Når en kunde her sier opp sin avtale kobler vi vekk kunden og setter inn en låst endemotstand i avgreneren. Denne brukes det spesialverktøy for å montere/fjerne. Da blir det helt mørkt hos kunden.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri opplevd med GET, når jeg åpner boksene er bare ledningen skrudd ut, ikke noe endemotstand skrudd inn. Har koblet mange på som bor i bygårder og eneboliger i Oslo, der går kabelen veldig ofte gjennom loft og hager. Kapper ledningen og setter på en splitt, smart å gjøre det midt på dagen og ikke på kvelden når det er landskamp.....
Sitat av kaospiloten Vis innlegg
Har koblet mange på som bor i bygårder og eneboliger i Oslo, der går kabelen veldig ofte gjennom loft og hager. Kapper ledningen og setter på en splitt...
Vis hele sitatet...
Hva skal du gjøre dersom Get feilsøker nettet sitt da?
Ehmm... "Jeg så gratis kabel-tv i god tro?" :P