Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4546
Hvilke jobber kan man få når man er 16 år gammel?
Helst ikke avisbud og snømåking.
Takk for svar.
Telefonselger, butikmedarbeider, Fodora(matlevering i Oslo) er det jeg kommer på i farten. Ofte sett mange under 18 jobbe på dagligvarebutikker, men de kan ikke sitte i kassen og lever ut tobakk.
Jeg bor i molde, men telefonselger hørtes interessant ut. Vet du hvor man kan jobbe som telefonselger?
Har ingen peiling på telefonsalg, men det er bare å google etter det og på finn.no, denne f.eks. http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=66049948 (edit: var vist utløpt, men slike annonser)
Mulig man kan jobbe for slike telefonselgerfirmaer hjemmefra også, hvis man ikke bor i storby.
Sist endret av pkk1990; 2. januar 2017 kl. 23:33.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Har ingen peiling på telefonsalg, men det er bare å google etter det og på finn.no, denne f.eks. http://m.finn.no/job/fulltime/ad.html?finnkode=66049948 (edit: var vist utløpt, men slike annonser)
Mulig man kan jobbe for slike telefonselgerfirmaer hjemmefra også, hvis man ikke bor i storby.
Vis hele sitatet...
Ser at stillingen er utløpt og det er fast stilling, men takk for svar
Da jeg var yngre jobba jeg mye deltid i det lokale skisenteret. De trenger folk til å gjøre alt mulig, sitte i skiheisen, skiutleie, billettluka og på varmestua.

Det er riktignok en litt sesongbetont arbeidsplass, men burde være mulig å kombinere med f.eks en annen deltidsjobb på golfbane, jobba som greenkeeper om sommeren.
Da jeg var 16 år startet jeg som DJ på utesteder. Fikk betalt mer enn de fleste på min alder og har en utrolig morsom jobb/hobby. Om du har interessen for slikt er det verdt å prøve seg.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Restauranter/cafeer/utesteder trenger alltid ryddehjelp/oppvaskhjelp/hjelp. Startet selv i oppvasken som 17 åring tror jeg. Er kanskje ikke den mest glamorøse jobben, men jobb er jobb. Ofte også muligheter til å jobbe seg oppover til servitør/bartender når du bli gammel nok. Utelivsbransjen er også en koko og morsom bransje og jobbe i!
Avløser på gård er også en god mulighet hvis du har lyst på jobb, det er stor etterspørsel etter avløsere. Opplæring og slikt får du av bonden, nå vet jeg ikke om du er en sådan "bygutt" men det å være avløser er slettes ikke så ille som man kanskje ser for seg.

Det er i alle fall ganske lett å få seg jobb, og hvis man er flink og gjør det man skal så får man ofte tilbud om flere timer og jobb hos andre bonder. Mulighet for å tjene gode penger der, betaler seg ganske greit også
Sitat av iColdman Vis innlegg
Da jeg var 16 år startet jeg som DJ på utesteder. Fikk betalt mer enn de fleste på min alder og har en utrolig morsom jobb/hobby. Om du har interessen for slikt er det verdt å prøve seg.
Vis hele sitatet...
Av ren nysgjerrighet, er dette lov?

Til TS: Prøv deg på finn småjobber, om du har flaks så finner du noen som trenger hjelp til hverdagslige ting flere ganger i uken/måneden.

Den gamle metoden med å henge opp lapp i nærbutikken for forefallende arbeid som hagearbeid, snømåking etc funker også enda.
Sist endret av Cybergasm; 3. januar 2017 kl. 12:11.
Campingplass er en variert og grei arbeidsplass for ungdommer. Men sesongbetont som regel, litt avhengig av hvor du bor.
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Av ren nysgjerrighet, er dette lov?

Til TS: Prøv deg på finn småjobber, om du har flaks så finner du noen som trenger hjelp til hverdagslige ting flere ganger i uken/måneden.

Den gamle metoden med å henge opp lapp i nærbutikken for forefallende arbeid som hagearbeid, snømåking etc funker også enda.
Vis hele sitatet...

hvorfor skulle det ikke være lov? sammenlignbart med å ikke slippe inn folk under 18 år på matbutikker fordi de har øl der. haha..
Sitat av tetragrammaton Vis innlegg
hvorfor skulle det ikke være lov? sammenlignbart med å ikke slippe inn folk under 18 år på matbutikker fordi de har øl der. haha..
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke sammenlignbart. Utesteder har aldersgrense.
utesteder kan slippe inn hvem de vil som de selv ønsker. det er servering/salg av alk som er begrensa på alder.
Sitat av entropi Vis innlegg
Nei, det er ikke sammenlignbart. Utesteder har aldersgrense.
Vis hele sitatet...
Mjaa... det er jo korrekt, men den er ikke så hugget i stein. Så lenge personalet har oversikt er det helt kult med yngre folk i bar. Hva utestedet setter som aldersgrense er stort sett opp til dem selv, du ser ikke TGI friday's nekte barnefamilier servering på dagen selv om det er totalt kaos og 20-års aldersgrense på kvelden.
Ja, jeg har skjegg
Clayton's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
Mjaa... det er jo korrekt, men den er ikke så hugget i stein. Så lenge personalet har oversikt er det helt kult med yngre folk i bar. Hva utestedet setter som aldersgrense er stort sett opp til dem selv, du ser ikke TGI friday's nekte barnefamilier servering på dagen selv om det er totalt kaos og 20-års aldersgrense på kvelden.
Vis hele sitatet...
Må være over 18 for å jobbe etter 23:00. Sånn det har vært på arbeidsplassene mine ihvertfall.
▼ ... over et år senere ... ▼
For all del! Les kontrakten og stå på kravene dine. De fleste sjefer liker å presse ungdommen. De vet de ikke tørr å sette ned foten
Sitat av x_yungtriggz_x Vis innlegg
jeg har en jobb for deg i Molde!
Vis hele sitatet...
Du vet at innlegget er to år gammelt, ikke sant?
Høytfungerende idiot
wormhole's Avatar
Øøh.. Selge bønner?

Neida, fra "spøk" til alvor. Sjekk ut småjobber på finn. Er jo ikke noe fast, men kan være en grei måte å tjene litt her og litt der. Eller så kan du vel sykle for foodora og tror jeg