Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 10863
Hei
Er det noen som har prøvd Buspirone mot angst?
Virker det?
Bivirkninger?
Ja det virker. Det virker ikke like kjapt og godt som feks sobril men det virker Husk å ta det jevnlig.
Bivirkninger varier fra person til person, se feks felleskatalogen.no
Trådstarter
21 3
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Ja det virker. Det virker ikke like kjapt og godt som feks sobril men det virker Husk å ta det jevnlig.
Bivirkninger varier fra person til person, se feks felleskatalogen.no
Vis hele sitatet...
Bra kan jeg spørre hvilken dose?
Kan man bruke det over lang tid om man har kronisk angst?
Ser d står ikke alokohol, drikker sjeldent, men det må vel gå fint å ta et glass i ny?
Jeg har brukt disse mot panikkangst i rundt 6 mnd, synes ikke de virker noe særlig bra i det hele tatt. De tok de værste toppene de første mnd men nå merker jeg ingen forskjell.
Jeg får ikke noe særlig bivirkninger, men om jeg tar de sammen med kaffe så får jeg en slags pulserende følelse av å være brisen. Det er vanskelig å forklare men det føles som en bølge skyller over meg og jeg føler meg brisen i 2-3 sekunder, så går det ett minutt og så blir jeg brisen igjen i noen sekunder og slik holder det på i en drøy time.

Tar 1 stk (usikker på mg) med 4 timer mellomrom.
Trådstarter
21 3
Sitat av Cybergasm Vis innlegg
Jeg har brukt disse mot panikkangst i rundt 6 mnd, synes ikke de virker noe særlig bra i det hele tatt. De tok de værste toppene de første mnd men nå merker jeg ingen forskjell.
Jeg får ikke noe særlig bivirkninger, men om jeg tar de sammen med kaffe så får jeg en slags pulserende følelse av å være brisen. Det er vanskelig å forklare men det føles som en bølge skyller over meg og jeg føler meg brisen i 2-3 sekunder, så går det ett minutt og så blir jeg brisen igjen i noen sekunder og slik holder det på i en drøy time.

Tar 1 stk (usikker på mg) med 4 timer mellomrom.
Vis hele sitatet...
Er nettopp det jeg har hørt mest at de ikke virker....også er det flere uker før man vet...
prøvde noen dager, merket økt angst og tinnitus og syke mareritt.
Nei står ikke pakningsvedlegget at de ikke virker på panikkangst desverre....
For min del er dette første forsøket med medisinering og i følge legen kunne det ta opp mot 3 mnd før man merket skikkelig effekt, jeg har vært ganske flink til å følge doseringen.

Nå du nevner mareritt så har jeg faktisk opplevd en økende mengde mareritt det siste halve året, og de stopper ikke når jeg våkner.
Har noen spesifikke mareritt hvor leiligheten er i full fyr, og når jeg våkner er jeg helt bevisst men leiligheten er full av røyk og det lukter røyk. Det tar noen minutter etter at jeg har våknet før røyken plutselig er borte.

Om dette kommer av medisinene kan jeg ikke si sikkert, som sagt så er dette første forsøket så kommer nok til å be om noe annet når jeg skal tilbake for evaluering av effekten.
▼ ... flere år senere ... ▼
Vil sette i gang den tråden her igjen. Noen flere erfaringer???
Hei .
sliter med angst selv

de funket ikke på meg . Jeg syns jeg får bedre effekt av vanlige naturprodukter .
Sedix og dette her.

Jeg kontaktet psykiater på privat klinikk og forklarte situasjonen . Og sa jeg hadde lite penger til å komme til en time. Vedkommende ringte meg tilbake .og hadde en 30 min samtale .

Han anbefalte anafranil , som er en eldre medisin. Men den gjør underverker ! kan anbefales på det meste . selvfølgelig er det forkjell fra person til person .
Den funker på kroppslig uro og overtenking . Er egentlig fo ADD /OCD .
Har lest at er mange forønøyde, og det fikk meg til å prøve selv.

Dog fastlegen vil nokk prøve å få deg på noen andre medisiner som tolvon /remeron som er den nyere utgaven mener jeg
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Nyfiken Husmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen flere med buspirone erfaringer?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Jeg har brukt buspirone i over 1 og et halvt år nå. Funket kjempe bra i over et år , men nå begynner den å tulle med hodet mitt. Føler at jeg har panikk angst hele tiden og har også begynt å trappe ned på den nå de siste ukene. Husk at det tar 3-4 uker før den funker når du begynner på den. Du kan få en del bivirkninger i begynnelsen , men det er helt normalt. Alle reagerer forskjellig på medisiner. Jeg vil uansett ikke anbefale folk å gå på den over 1 år.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei. Jeg har brukt buspirone i over 1 og et halvt år nå. Funket kjempe bra i over et år , men nå begynner den å tulle med hodet mitt. Føler at jeg har panikk angst hele tiden og har også begynt å trappe ned på den nå de siste ukene. Husk at det tar 3-4 uker før den funker når du begynner på den. Du kan få en del bivirkninger i begynnelsen , men det er helt normalt. Alle reagerer forskjellig på medisiner. Jeg vil uansett ikke anbefale folk å gå på den over 1 år.
Vis hele sitatet...
Kult at det funka i 1år, men skuffende at det plutselig slutta å funke... Kunne tenkt meg noe som funket i flere år...
Er vel snart 2 år siden jeg startet på buspirone. Lang opptrapping i starten men står på 20mg 3 ganger om dagen. For meg funker den supert. Synes dessuten den også har en svak antidepressiv effekt. Håper ikke effekten avtar med tiden, men så langt har den vært en lifesaver for meg. Hjalp meg dessuten i forbindelse med gjenvinning av lappen og mot nervene på oppkjøringsdagen.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Er vel snart 2 år siden jeg startet på buspirone. Lang opptrapping i starten men står på 20mg 3 ganger om dagen. For meg funker den supert. Synes dessuten den også har en svak antidepressiv effekt. Håper ikke effekten avtar med tiden, men så langt har den vært en lifesaver for meg. Hjalp meg dessuten i forbindelse med gjenvinning av lappen og mot nervene på oppkjøringsdagen.
Vis hele sitatet...
Hvor mange mg måtte du opp på før det begynte å virke positivt? Er på 15mg per dag nå fordelt på 5mgx3
En øker gjerne med 5mg av gangen for å unngå for mange bivirkninger i opptrappingen. Husker 15mg x3 var helt ok, men foretrekker 20mg x3. Men husk gi det tid. Dette er ikke benzo
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Castaneda Vis innlegg
En øker gjerne med 5mg av gangen for å unngå for mange bivirkninger i opptrappingen. Husker 15mg x3 var helt ok, men foretrekker 20mg x3. Men husk gi det tid. Dette er ikke benzo
Vis hele sitatet...
Kan jeg spørre hva slags type angst du har? Funker det mot sosial angst tror du? Og hvor lang tid gikk det før det funka?
Jeg har generalisert angst sammen med bipolar. Vil si jeg hadde full effekt etter 2-3 uker
Sist endret av Castaneda; 19. juli 2020 kl. 19:46.
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Jeg har generalisert angst sammen med bipolar. Vil si jeg hadde full effekt etter 2-3 uker
Vis hele sitatet...
Grattis med så god effekt Håper jeg også får det. Skal prøve 15mg i to uker og så se om jeg ikke skal gå opp litt i følge legen. Eller ville du kjørt opp til 20mg med en gang hvis du var meg? Har en hel uke på Buspirone i morgen
Beste er nok å trappe opp for å ende på 20mg tilslutt. Og 20mg x3 altså 60mg i døgnet er taket. Det frarådes å gå over og tror heller ikke det har noen hensikt. Ikke blir en rusa heller av det men det tar angsten for mange som bruker dem
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Beste er nok å trappe opp for å ende på 20mg tilslutt. Og 20mg x3 altså 60mg i døgnet er taket. Det frarådes å gå over og tror heller ikke det har noen hensikt. Ikke blir en rusa heller av det men det tar angsten for mange som bruker dem
Vis hele sitatet...
Okey, men da kjører jeg raskere opptrapping. Leste at man kunne gå opp5mg hver tredje dag. Jeg prøver det til jeg er på 40mg i døgnet, så ser jeg an derfra
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Allergisk Piggsvin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Castaneda Vis innlegg
Beste er nok å trappe opp for å ende på 20mg tilslutt. Og 20mg x3 altså 60mg i døgnet er taket. Det frarådes å gå over og tror heller ikke det har noen hensikt. Ikke blir en rusa heller av det men det tar angsten for mange som bruker dem
Vis hele sitatet...
Fikk du mye opp i vekt i starten?
Jeg går opp som bare f enda jeg spiser nesten ingenting... Håper det gir seg. Er 2,5 uker nå