Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  28 15482
http://motherboard.vice.com/blog/goo...k-road-is-back

Fakta: Silk Road er tilbake. Undergrunnsmarkeder hvor det selges ulovlige og usporbare varer er et mangehodet beist som bare gror nye hoder hver gang ett hode kappes av.

Her er beskjeden fra den eller de som nå har påtatt seg nicket "Dread Pirate Roberts" og gjenstartet siden:

we rise again.

Dear Community

It is with great joy that I announce the next chapter of our journey. Silk Road has risen from the ashes, and is now ready and waiting for you all to return home: [url fjernet for å overholde reglene på freakforum]

Welcome back to freedom.

Over the last 4 weeks, we have implemented a complete security overhaul. This overhaul marks the dawn of a brand new era for hidden services, and it would not have been possible without the patient support of this community. So for waiting patiently; for offering encouragement; for keeping the community spirit alive in Silk Road’s temporary absence; for all of this and more, each of you has my deepest and most sincere gratitude.

It took the FBI two and a half years to do what they did. Divide, conquer and eliminate was their strategy… but four weeks of temporary silence is all they got. And as our resilient community bounces back even stronger than ever before, never forget that they can only ever seize assets – they can never arrest our spirit, our ideas or our passion, unless we let them.

We will not let them.

Please enjoy the marketplace, but be aware – although the site is both functional and stable, we are still in the early phases of development. Despite us having worked through any major bugs that might prevent full-functionality or compromise security, you may notice minor bugs. Please bring these to our attention. More so, even though security has been our top priority over the last few weeks, we encourage you to continue reporting both theoretical and even proven exploits. You will be rewarded for doing so.

Please also be aware, that because we expect a large surge in Bitcoin deposits when we open up our transaction system, there may be delays with account withdrawals and deposits initially. These delays should become less as the marketplace settles, but at least for the earlier stages, please do not report coins as missing unless 12 hours or more have elapsed.

You might also notice that the re-launched marketplace lacks a number of features from the original marketplace – we will be working hard over the next few weeks to implement improvements, and we continue to study each and every post made in the Feature Requests forum. Your opinions matter to us, and we will not neglect the thoughts of the community.

We are proud to announce though, that our new security measures include emergency strategies to ensure that, in the event of Silk Road’s demise once more, no member will lose their coins. We have learned hard lessons from the unfortunate events of recent weeks, and the man hours that have gone into this new release are phenomenal. We look forward to helping Silk Road grow on the back of these lessons, and look forward to helping this community flourish even more beautifully than before.

We have already committed a large percentage of our revenues to good causes, charities, and organizations who support our cause or have similar interests. We are also contributing back to the Tor network with our relay fund.

But without a doubt, the re-launch of our beloved marketplace will create a ripple throughout the world’s various media channels, and not all of these channels will see our cause as positive. You don’t need telling that there are very powerful media outlets controlled by various world governments, who will seek to muddy our name and reputation. But it is up to us to embrace this newfound exposure in mainstream media, rather than hide from it – and for this reason, I have chosen to speak briefly with a number of journalists who I am confident will report this memorable day without the pull of governmental strings. I have also conducted an exclusive interview with Mashable. In light of the FBI’s recent ‘victory’, it would be impossible for Silk Road to stay off the radar – it is therefore our responsibility to make sure that our mark on the radar is the right one. So I would advise you all to prepare yourself for a spike in media attention, and to review your personal security measures to ensure your anonymity is protected.

We will be hiring staff to handle Silk Road’s marketing shortly – formal offers may be made to members who have already demonstrated their marketing prowess.

And it goes without saying that if you are in touch with anybody who may not be aware that Silk Road has risen once more, now is the time to spread the word. Open communication with your old suppliers and customers; let this wonderful news be taken to all corners of the Tor network and beyond.

Let us never forget this recent hurdle in our battle for freedom. But let us not allow it to stop our fight, either – it is now time to simply pick ourselves back up, dust ourselves off, and continue fighting this revolution like we’ve never fought it before.

I’m proud to have you all at my side.

Yours Loyally

Dread Pirate Roberts
Vis hele sitatet...
Tiden vil vise om dette er en scam som prøver å utnytte SR sitt rykte, eller om det er legit; og selvsagt hvorvidt disse nye sikkerhetstiltakene faktisk vil virke. Men dette viser bare at slike undergrunns-internettmarkeder aldri kan holdes nede lenge.
Sist endret av panopticon; 6. november 2013 kl. 20:48.
SilkRoad har ikke vært alene der ute, så tilbudet ble ikke fraværende.

De fleste dealerne flyttet seg over til Sheep Market.

Atlantis og BlackMarket Reloaded ble vel lagt ned frivillig like fort som SilkRoad ble tatt av FBI.

Edit: Det jeg synes er morsomt i denne saken er at jeg ikke visste noe om noe av dette før jeg leste nyhetene, alt blir jo servert på sølvfat av media.
Sist endret av waf; 6. november 2013 kl. 20:55.
Nei, de har ikke vært alene, men de har vært generelt akseptert som det mest pålitelige markedet og det som har støtt på minst problemer, hatt minst nedetid og størst utvalg inntil de ble tatt av FBI.
Hypotetisk spørsmål: Hvis FBI hadde "tatt over" SilkRoad, relansert det, og lagt inn noe skjult overvåknings kode elns, som ga de informasjon om hvem som koblet seg til, eller noe lignende, ville det fungert?
Jeg regner med at iogmed de klarte å ta bakmennene, og få kontroll over siden, kan de gjøre som de vil med den?
Da kunne de tatt dealere av våpen, drugs, og alt annet som er å finne der inne.

Er ikke noe ekspert på deepweb og hvordan det funker, bare lurer på om dette er en reel mulighet.
Sist endret av Juliaan; 6. november 2013 kl. 21:13.
SR ble ikke tatt på grunn av feil i Tor/DeepWeb eller PGP-kryptering, så nei. Det var heller snakk om mer menneskelige feil som opphavsmannen hadde gjort tidlig i prosessen. FBI kan selvsagt posere som vendors på sider, men for å få gode ratings og dermed attrahere mange kunder er de nødt til å selge masse ekte drugs for å få folk på kroken.
Sitat av panopticon Vis innlegg
SR ble ikke tatt på grunn av feil i Tor/DeepWeb eller PGP-kryptering, så nei. Det var heller snakk om mer menneskelige feil som opphavsmannen hadde gjort tidlig i prosessen. FBI kan selvsagt posere som vendors på sider, men for å få gode ratings og dermed attrahere mange kunder er de nødt til å selge masse ekte drugs for å få folk på kroken.
Vis hele sitatet...
Nå tenker jeg mer som i at de hadde relansert siden, latt brukerbasen etablere seg igjen, for så å gå etter vendors som bruker siden.

og siden de klarte å få den ned, om de kan gå inn og endre koden i det skjulte.
Regner med at de originale bakmennene er bak lås og slå, så da hadde det jo ikke vært noen igjen til å advare nye og gamle brukere.
Sitat av waf Vis innlegg
SilkRoad har ikke vært alene der ute, så tilbudet ble ikke fraværende.

De fleste dealerne flyttet seg over til Sheep Market.
Vis hele sitatet...
De var der fra før av, det eneste som skjedde var at de mistet alle kundene som bare brukte Silk Road.
Sitat av Juliaan Vis innlegg
Hypotetisk spørsmål: Hvis FBI hadde "tatt over" SilkRoad, relansert det, og lagt inn noe skjult overvåknings kode elns, som ga de informasjon om hvem som koblet seg til, eller noe lignende, ville det fungert?
Jeg regner med at iogmed de klarte å ta bakmennene, og få kontroll over siden, kan de gjøre som de vil med den?
Da kunne de tatt dealere av våpen, drugs, og alt annet som er å finne der inne.

Er ikke noe ekspert på deepweb og hvordan det funker, bare lurer på om dette er en reel mulighet.
Vis hele sitatet...
Selvsagt er det en mulighet, hele poenget med Tor er å ikke vite hvem som står bak en nettside, eller hvem som surfer den.
Alle kommer til å tilbe den nye SilkRoad siden!

Her er noen spennende og "nye" features:
- Massevis av NSA bakdører
- 90% av dealerne er purk, og høyere skal det bli
- Alt av bitcoins sent gjennom SR vil bli videresendt til FBI som får mer makt i bitcoins markedet

Dette er bra saker gutta. Tror jeg holder meg til Sheep Marketplace de neste månedene
Sist endret av Solaced; 6. november 2013 kl. 22:12.
"Gjenoppstår" gjør de ikke akkurat da eieren av silk road sitter i fengsel. Dette er en helt ny silk road og det er umulig å vite om den nye eieren har gode hensikter eller ikke. Han utnytter bare navnet "silk road" til egen fordel. I 2011 var det mest liberalister og andre svært teknisk interesserte som visste om bitcoin (eieren av silk road 1.0 var jo som de fleste vet veldig idealistisk), mindre sannsynlig at de vil svindle enn noen som har begynt med bitcoin i 2013 og kanskje ikke har noe særlig med bitcoin eller ideogiske prinsipper.

I motsetning til andre her er jeg på ingen måte trygg på at Tor hidden services ikke er kompromittert, men at det er gode penger i en internett basert markedsplass for narkotika og andre ulovligheter levnes det ingen tvil om. Blir jaget etter penger stort nok tar man kanskje litt lettere på problemer som kan oppstå. Men, vi får se. Kan ikke annet enn å krysse fingrene å håpe det går bra. Sender mine beste lykkeønskinger og ønsker slike markedsplasser hjertelig velkommen.
Sitat av Solaced Vis innlegg
Alle kommer til å tilbe den nye SilkRoad siden!

Her er noen spennende og "nye" features:
- Massevis av NSA bakdører
- 90% av dealerne er purk, og høyere skal det bli
- Alt av bitcoins sent gjennom SR vil bli videresendt til FBI som får mer makt i bitcoins markedet

Dette er bra saker gutta. Tror jeg holder meg til Sheep Marketplace de neste månedene
Vis hele sitatet...
Hvis du er litt smart skal det ikke være nødvendig å stole på selve markedsplassen. Det er selgerne du må stole på.

Dette oppnår du gjennom å aldri blottlegge adressen din eller andre data som kan identifisere deg ovenfor selve nettsiden.

Bruk pgp-kryptering når du kommuniserer med selger. Sørg for at dine BTC ikke kan spores, og bruk selvsagt tor med komplett anonymisert nettleser når du er på selve siden. Exploits i nettleser kan jo selvsagt være et problem, men det kan minimeres ved at du hele tiden holder tor browser bundle oppdatert og deaktiverer javascript (noscript plugin).

Hvis du gjør dette skjønner jeg ikke hvordan myndighetene skal få slått kloa i deg.

Myndighetene kan jo selvsagt utgi seg for å være en selger, men det problemet hadde du jo før også og det problemet vil du jo såvidt jeg kan skjønne alltid ha. Heldigvis finnes det mange etablerte selgere, med tilhørende pgp-nøkler for identifisering, så det trenger ikke nødvendigvis være et problem.
PGP er et MUST... jeg har funnet en brukervennlig måte å gjøre dette på som sikkert kan hjelpe en del, se her for en kjapp guide:
http://freak.no/forum/showpost.php?p...&postcount=405

https://tails.boum.org/ er et operativsystem som sletter alle spor etter bruk og kjører all trafikk gjennom Tor.

Som belisarius sier, skru alltid av javascript. Tails kommer med en "noscript" funksjon som man kan aktivere med et enkelt klikk. Javascript exploit ble brukt til å finne identiteten til folk som besøkte sider hostet av freedomhost
Sitat av Warz Vis innlegg
"Gjenoppstår" gjør de ikke akkurat da eieren av silk road sitter i fengsel. Dette er en helt ny silk road og det er umulig å vite om den nye eieren har gode hensikter eller ikke. Han utnytter bare navnet "silk road" til egen fordel. I 2011 var det mest liberalister og andre svært teknisk interesserte som visste om bitcoin (eieren av silk road 1.0 var jo som de fleste vet veldig idealistisk), mindre sannsynlig at de vil svindle enn noen som har begynt med bitcoin i 2013 og kanskje ikke har noe særlig med bitcoin eller ideogiske prinsipper.
Vis hele sitatet...
Den "nye" DPR spytter ut like mye libertariansk bullshit som den gamle. Personlig stoler jeg ikke på at noen som tjener store penger på ulovlig aktivitet gjør det av annet enn profitthensyn, selv om det selvsagt kan være at de er motivert av ideologi. Hvem som helst kan lese seg opp på liberalisme, opplysningstidsidealer, frimarkedskapitalisme, og andre slike konsepter og slik spille på tidsånden for å oppnå oppmerksomhet. Hvorfor du tror Ross Ulbricht, om han nå virkelig er mannen bak den opprinnelige Silk Road slik det ser ut til og slik FBI hevder, er mer idealistisk enn denne nye gjengen skjønner jeg ikke.

Silk Road var ikke bare én mann, det var etterhvert et ganske stort online "community", og såvidt jeg forstår er det mange av de kjente fjesene fra SR-forumene samt mange av de samme selgerne som hadde bygd seg opp gode rykter på den gamle SR som står bak, eller bruker den nye siden.

Selvsagt er det rein PR å benytte det gamle navnet, men det betyr ikke at det er uten basis. Selv kjøpte jeg aldri noe på den gamle silkeveien, var bare innom og kikket en del ganger av nysgjerrighet, og om jeg skulle kjøpt noe der, så ville jeg selvsagt ventet til denne nye siden har etablert mer kredibilitet. Det er alltids idioter/overivrige personer som er villige til å være prøvekaniner for nye undergrunnsmarkedet, nyutviklede rusmidler og annet snusk som vi andre kanskje er interessert i, men ikke vil røre med en jævla høydehopp-påle før vi har sett en del andre gjøre det uten å bli utsatt for skade.

At Tor i seg selv skal være kompromittert er det ingen grunn til å tro. Dvs., det at SR ble tatt endrer ikke sannsynligheten for at Tor og vanlige krypteringsskjemaer på et eller annet magisk vis har blitt cracket av amerikanske myndigheter. Om du leser saksdokumentene kan du logisk følge trådene og skjønne at DPR lett kunne blitt tatt uten å finne noen fundamentale feil i teknologien bak SR. Selvsagt kan det være at de offentlig tilgjengelige dokumentene unnlater å nevne noe av bevismaterialet i et forsøk på å skjule at deep web har blitt infiltrert og dekryptert, men det virker for meg som en ganske søkt konspirasjonsteori. Ikke bare ville det stride med amerikansk og antagelig internasjonal lov, men det virker også svært usannsynlig at noen myndigheter som er svært interesserte i å slå ned på kriminell aktivitet skulle sitte på nøkkelen til å slå ned på en stor del av denne aktiviteten, men likevel velger ikke å gjøre det.

Om Tor og andre hidden services var cracket av myndighetene, hvorfor er det bare en nettside startet av en fyr som gjorde noen amatørmessige tabber i oppstartsfasen fullstendig urelatert til de teknologiske fasettene ved siden som ble tatt? Er du så naiv at du tror SR er de eneste som bruker skjult netteknologi til å bedrive ulovlig aktivitet? Om FBI eller andre myndigheter sitter på nøkler, hemmelige bakdører eller andre metoder for å bryte slike sikkerhetstiltak, hvorfor i all verden er det ikke flere som blir tatt? Tror du FBI selv er ufeilbarlige og klarer å skjule sine spor så godt at ingen, hverken flinke dataingeniører eller varslere ala Snowden eller Bradley Manning, greier å avsløre at de vet mer enn det de påstår at de vet?

Behandle alt som er juridisk eller helsemessig risky med respekt og forsiktighet, men ta av konspirasjonshatten, er du snill.
Sist endret av panopticon; 6. november 2013 kl. 22:51. Grunn: staveleif
Sitat av panopticon Vis innlegg
Den "nye" DPR spytter ut like mye libertariansk bullshit som den gamle. Personlig stoler jeg ikke på at noen som tjener store penger på ulovlig aktivitet gjør det av annet enn profitthensyn, selv om det selvsagt kan være at de er motivert av ideologi. Hvem som helst kan lese seg opp på liberalisme, opplysningstidsidealer, frimarkedskapitalisme, og andre slike konsepter og slik spille på tidsånden for å oppnå oppmerksomhet. Hvorfor du tror Ross Ulbricht, om han nå virkelig er mannen bak den opprinnelige Silk Road slik det ser ut til og slik FBI hevder, er mer idealistisk enn denne nye gjengen skjønner jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Har jeg aldri sagt. Jeg sa det er mer sannsynlig at eieren av silk road 1.0 ville være ærlig enn det er at eieren av silk road 2.0 vil være det, nettopp fordi den idealismen som var å finne innenfor bitcoin så tidlig som 2010-2011 stort sett var basert på voluntaryism/NAP-prinsipper. Det store flertallet av early adopters er tilhenger av denne ideologien, men nå vet mye flere om bitcoin og da er det større sannsynlighet for å tiltrekke folk med lavere moral.

At Tor i seg selv skal være kompromittert er det ingen grunn til å tro. Dvs., det at SR ble tatt endrer ikke sannsynligheten for at Tor og vanlige krypteringsskjemaer på et eller annet magisk vis har blitt cracket av amerikanske myndigheter.
Vis hele sitatet...
http://www.ieee-security.org/TC/SP20...s/4977a080.pdf

Om Tor og andre hidden services var cracket av myndighetene, hvorfor er det bare en nettside startet av en fyr som gjorde noen amatørmessige tabber i oppstartsfasen fullstendig urelatert til de teknologiske fasettene ved siden som ble tatt?
Vis hele sitatet...
du har gått glipp av at over 60-70% av Tor nettverket er blitt stengt av myndighetene altså?

Er du så naiv at du tror SR er de eneste som bruker skjult netteknologi til å bedrive ulovlig aktivitet? Om FBI eller andre myndigheter sitter på nøkler, hemmelige bakdører eller andre metoder for å bryte slike sikkerhetstiltak, hvorfor i all verden er det ikke flere som blir tatt?
Vis hele sitatet...
Eric Eoin Marques ble vel rimelig busted?
Hemmelige, lekkede interne dokumenter fra NSA, kodeknekkere par excellance, sier at de ikke kan finne fundamentale feil i Tor, men likevel kan ta enkeltbrukere gjennom exploits f.eks. i nettlesere osv: http://www.theguardian.com/world/201...ork-encryption

Hva er kilden din til at 60-70% av Tor-nodene er stengt av myndighetene? Det er ikke ulovlig å drive en tor-node. Tor er finansielt støttet bl.a. av amerikanske myndigheter. Og såvidt jeg kan se er ikke den artikkelen du linker til noe som kan brukes til å ta enkeltbrukere, men heller tjenesteleverandører. En hidden service kan alltids relokaliseres; se bare hvordan Pirate Bay (som til og med befinner seg på clearnet og åpenlyst viser finger'n til alle verdens myndigheter) fortsatt klarer seg. Hvordan ble Eric Marques tatt? Gjennom metoden du linker til? Andre metoder? Hvorfor mener NSA at Tor er trygt, om det ikke er det? Hvorfor er det sånn at du stoler på at en fyr som tjener fett på sin ulovlige aktivitet, egentlig gjør det av idealistiske prinsipper? Kanskje han bare kynisk utnytter andre idealister. Kanskje de fleste "idealistene" i virkelighen er mest opptatt av å kunne nyte ulovlig rus, eller handle andre ulovlige varer og tjenester og bare rasjonaliserer eller skjuler seg bak idealistiske argumenter.

Du slenger ut mye informasjon nå, og jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg inn i alle sakene du nevner. Men bare det å slenge ut mye informasjon for å overvelde er i seg selv er ikke nok til å vinne noe argument.
Hvis du tar en titt her panopticon så kan du lese konklusjonen av rapporten.

"We have analyzed the security properties of Tor hidden services and shown that attacks to deanonymize hidden services at a large scale are practically possible with only a moderate amount of resources. We have demonstrated that collecting the descriptors of all Tor hidden services is possible in approximately 2 days by spending less than USD 100 in Amazon EC2 resources. Running one or more guard nodes then allows an attacker to correlate hidden services to IP addresses using a primitive traffic analysis attack."

Freedom host stod bak over halvparten av Tor nettverket, noe jeg har selv merket etter å ha vært på Tor før de ble stengt og etter at de ble stengt. Kilde på at i hvertfall halvparten ble stengt finnes også her, hvis vi legger til silk road vil jeg nok si vi er rundt 60-70%, kanskje mer.

Nå var det først og fremst Tor hidden services jeg snakket om, men også vanlige brukere kan være utsatt. Les dette, en kort oppsummering:
- Adversary compromises hidden service.
- Adversary keeps track of all traffic on a per user basis.
- Adversary controls some amount of Tor entry nodes.
- Adversary correlates traffic of some users of an entry node with observed activity of the hidden service.

Hvordan ble Eric Marques tatt?
Vis hele sitatet...
Ingen vet. Han hadde tilsynelatene gjort alt etter boka, men ble tatt alikevel. Serveren til silk road og freedomhost ble tatt ca samtidig, selv om det var to helt forskjellige entiteter, jeg tror at hidden services kan identifiseres og jeg tror dette også hjalp i etterforskningen av DPR og ikke minst Eric. Rapporten jeg linket til i forrige innlegg er det ingen som har klart å motbevise og alt tyder på at det stemmer, i såfall betyr dette at myndighetene kan ha full kontroll over silk road 2.0 når som helst (eller i hvertfall innen et par uker, avhengig av hvor mye ressurser de benytter).

Du slenger ut mye informasjon nå, og jeg skal innrømme at jeg ikke har satt meg inn i alle sakene du nevner. Men bare det å slenge ut mye informasjon for å overvelde er i seg selv er ikke nok til å vinne noe argument.
Vis hele sitatet...
Ja det virker ikke helt som du har satt deg inn i dette. Det er sånne som deg som blir tatt. De tror de vet alt og driter seg ut.

Hvorfor er det sånn at du stoler på at en fyr som tjener fett på sin ulovlige aktivitet, egentlig gjør det av idealistiske prinsipper?
Vis hele sitatet...
Vet du, jeg tror ikke dette er mulig å forklare til deg, det må oppleves. Å være del av en liten gruppe som alle ler av fordi vi tror at en "fantasivaluta" skal forandre verden er noe for seg selv, og det kan aldri oppleves igjen.
For meg så er SR nede for alltid, kommer ikke til å en gang prøve å lage konto der da jeg lukter scam lang vei.
Alt for mange fikk nyss i det over kort tid å bruken ekspoderte, folk ble tatt hit å dit fordi man ikke var forsiktige nok.

Kan ikke vi slutte å informere folk om disse sidene?
Freak er fullt av mindreårige og dummies som ikke trenger å vite hvordan man får tilgang til det dype nettet.
Sist endret av Trollanon; 7. november 2013 kl. 00:16.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Djiises Vis innlegg
Kan ikke vi slutte å informere folk om disse sidene?
Freak er fullt av mindreårige og dummies som ikke trenger hvordan man får tilgang til det dype nettet.
Vis hele sitatet...
Når ei side er omtalt på the register, vg, slashdot, digi, pcworld, itavisen, reddit, you fucking name it, så er det utopi å tru at det er hjelp i å ikkje prate om det
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Plottet tykner! Børster støv av denne tråden fordi Silk Road 2 angivelig har blitt hacket, og alle bitcoinsene de holdt på (verdt flere millioner dollar) er blitt sjålet. Naturlig nok mistenker mange de pseudonyme bakmennene for å ha ranket sin egen bank. Kan vi ikke bare få et moralsk undergrunnsmarked som unngår lover og regler? Haha.

Kjenner jeg er glad for at jeg aldri har brukt et øre gjennom noe darknett-marked, til tross for at fristelsen til tider har vært stor.
Genialt å stjele "usporbar" anonym valuta. Helt seriøst, satt å tenkte på det før jeg kom til siste post her.
Det brevet fra SR2 angående hacken er bare bullshit fra ende til annen. Transaction Malleability kan i verste fall kun blokkere visse transaksjoner. Man kan ikke stjele bitcoins med det.

Slik jeg ser det, så innså SR2-bakmennene at de ikke hadde det som skulle til å drive nettsiden og så etter en profitabel utvei. Å skylde på de senere tiders bugs lurer kanskje noen, men beviser samtidig at enten så har de ikke peiling - eller så har de stukket av med pengene selv.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Dyret Vis innlegg
Det brevet fra SR2 angående hacken er bare bullshit fra ende til annen. Transaction Malleability kan i verste fall kun blokkere visse transaksjoner. Man kan ikke stjele bitcoins med det.

Slik jeg ser det, så innså SR2-bakmennene at de ikke hadde det som skulle til å drive nettsiden og så etter en profitabel utvei. Å skylde på de senere tiders bugs lurer kanskje noen, men beviser samtidig at enten så har de ikke peiling - eller så har de stukket av med pengene selv.
Vis hele sitatet...
Så du mener at Mt. Gox også stjal alle pengene da? Siden det var samme svakhet som rammet dem. Transaction Malleability har vært en kjent svakhet siden 2011 så å kalle det "de senere tiders bugs" er veldig missvisende.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av Djiises Vis innlegg
For meg så er SR nede for alltid, kommer ikke til å en gang prøve å lage konto der da jeg lukter scam lang vei.
Alt for mange fikk nyss i det over kort tid å bruken ekspoderte, folk ble tatt hit å dit fordi man ikke var forsiktige nok.
Vis hele sitatet...
Konkret hvorfor lukter dette scam lang vei? Mange mener det motsatte her..

Sitat av Djiises Vis innlegg
Kan ikke vi slutte å informere folk om disse sidene?
[COLOR="Blue"]Freak er fullt av mindreårige og dummies som ikke trenger å vite hvordan man[/COLOR] får tilgang til det dype nettet.
Vis hele sitatet...
Fnis.
Sist endret av aeon_illuminate; 21. mai 2014 kl. 20:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Har akkurat bestilt ett falskt kjede på silkroad 2.0 versjon så håper det funker. 0.15 btc inkludert frakt er ikke akkurat så billig heller for ett forbanna kjede.
Sitat av HolteFS93 Vis innlegg
Har akkurat bestilt ett falskt kjede på silkroad 2.0 versjon så håper det funker. 0.15 btc inkludert frakt er ikke akkurat så billig heller for ett forbanna kjede.
Vis hele sitatet...

Trodde SR2 var nede pga alt av BTC forsvant fra escrow i vinter??
Da følger du ikke med, er oppe å går som bare det.
Sitat av monoxide Vis innlegg
Da følger du ikke med, er oppe å går som bare det.
Vis hele sitatet...

Men er det trygt å bruke nå? Vi vet jo ikke hva som skjedde med alle BTC som forsvant. Er ikke umulig at de som står bak SR 2.0 stjal alt selv.

Kjipern å legge inn et par gode ordre også forsvinner penga liksom.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Men er det trygt å bruke nå? Vi vet jo ikke hva som skjedde med alle BTC som forsvant. Er ikke umulig at de som står bak SR 2.0 stjal alt selv.

Kjipern å legge inn et par gode ordre også forsvinner penga liksom.
Vis hele sitatet...
Escrow er deaktivert, så ingen av bitcoins'ene du bruker på siden kan bli hacket fordi de går direkte til selgeren. Men det åpnet for at det er mye lettere for selgere å svindle deg, så vær varsom. Det anbefaler heller å bruke et marked med multi-sig: http://i.imgur.com/0d9ZK5k.png
Alle btc er blitt tilbakebetalt nå de siste dagene, som Grix sier så er escrow deaktivert så da blir det enklere å gjøre transaksjoner. Bruk en vendor du stoler på Har aldri hatt problemer, kun den gangen pengene i escrow ble tatt men vi har alle fått pengene igjen.

Kjør på !