Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 4110
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei.

Får man kjøpt engangssprøyter på apoteket uten noe spørsmål om hva man skal benytte disse til, uten å vise fram noe resept av noe slag?

Husker for en god del år tilbake når Melanotan var i vinden, at man måtte fremlegge dokumentasjon på at man hadde diabetes eller resept e.l.

Har behov for noen engangssprøyter, men har lite lyst til å komme opp i en klein situasjon på apoteket siden jeg hverken har diabetes, eller andre plausible forklaringer for hvorfor jeg trenger dette.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sprøyter er lov å kjøpe og ha så tviler på at du får noe spørsmål.
Er bare å gå i kassa å spørre etter pumpe og kanyle det.

Det finnes apotekansatte som har en tendens til å legge hele vareutvalget på disken for så å spørre hva slags sprøyter du trenger, så unngå kjentfolk når du handler.
selv kjøpt sprøyter og kanyler på apotek uten resept el spørsmål mange ganger, selv som 14 åring. (brukte ikke de vi kjøpte som 14 til rus..!)
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare å stikke innom og si «yo, sprøyte og nål, takk». Vent ca 10 sekunder, så ligger plutselig dette på disken, og bankterminalen er klar for å ta imot kortet ditt. Det koster kun noen få kroner.
Har fått spørsmål en gang om hva jeg skal bruke de til, og blir minnet på om at steroider er ulovlig. Bare å si at det har ikke dem noe med. Får således ikke spørsmål 99,99%av gangene.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Fikk en gang bekymringsmelding til rus kontaktet etter det.

Jeg anmeldte dem etterpå for taushet brudd og fikk bekalgekse tilbake. De skal ikke si noe.

Evt bestill fra komplett apotek. No
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takker for svar. Hvilken lengde på nål anbefales til intramuskulær injeksjon? Blir det for liten nål på standardsprøyte med 8mm nål?
bredde vil være så nær du kan 0.5475mm, lengde 2.54-3.175cm
http://www.immunize.org/catg.d/p2020a.pdf
Ser man ut som en narkoman så vil de nok helt sikkert stille spørsmål, men hva vet vel jeg.

Dette har iallefall aldri feilet meg tidligere, men mitt sprøytebruk har gått til AAS.

- "Hei, jeg skal ha en eske med 2ml sprøyter, og en eske med grønne kanyler"
- Du venter 1 minutt på at de henter varene.
- "Ja det blir det 125 kroner. Skal du ha pose?"
- "Jatakk."

Bonuspoeng. Du er ekstra kul hvis du sier fargen på kanylene og ikke lengden.
https://no.wikipedia.org/wiki/Kanyle
Sist endret av Superspurv; 15. februar 2019 kl. 16:21.
trenger garantert ikke være nøye her, så lenge du har lende nok til å nå muskelen.. men ifølge kidlen jeg så på bør hva jeg sa være "optimalt".

sjekket bare 2 kilder og denne så best ut, så ta det med en klype salt og google litt selv om du vil være sikker på optimal bredde/lengde
Anonym bruker
"Rik Svin"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Denne er vel kanskje grei da for IM i skuldermuskel?
https://www.komplettapotek.no/produc...aa#productinfo

25mm høres litt langt ut. Men det er kanskje helt innafor for injeksjon i skuldermuskel på en lettere overvektig person.
Har aldri blitt spurt de ca 10 gangene jeg har kjøpt sprøyter, har riktignok bare kjøpt nåler to av gangene men heller ikke da ble jeg spurt, i tillegg kjøper jeg ofte antibac utstyrsrens sammen med de (av helt urelaterte årsaker), og får ingen kommentar på at de ikke kan brukes om igjen selv om de er renset, eller liknende så virker ikke som de bryr seg. En kamerat ble nekta å kjøpe spiss for mange år siden, den skulle brukes til piercing men det var ikke god nok grunn for en på 15 til å kjøpe utstyr.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anbefaler at du spør de som står bak disken om kommunen din betaler for det. Jobber selv på apotek og her i Luster kommune så betaler kommunen brukerutstyr. Så om du er heldig har kommunen din samme opplegget, bare spør, de er der for å hjelpe.
Anonym bruker
"Halvfylt Rødrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har over 10 år sikkert kjøpt 50000 sprøyter og kanyler. Fra apotek over hele Norge. Aldri blitt spurt hva de skal brukes til men 1av 20 ganger får jeg råd ang injisering .
Jeg bruker dette kun til kunst maling.