Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3310
Hei,

For en tid tilbake bestilte jeg noe klær fra en nettbutikk i USA, men da pakken ankom meg så var bare 1/3 av bestillingen min med, men det lå en typ kvittering/pakkseddel oppi pakken med hele bestillingen. Jeg kontaktet nettbutikken og sa at jeg ikke hadde fått alt jeg hadde bestilt. De beklaget og sendte de resterende plaggene.

Fikk jo selvfølgelig masse toll osv på pakken, så jeg har ikke tenkt å bestille fra utlandet, men heller norske nettbutikker, med returneringsgaranti, slik at man kan sende tilbake klærne hvis man ikke er fornøyd.

Tror dere det vil funke å bestille en del plagg, og deretter kontakte nettbutikken og si at du mangler et plagg, som de da sender på nytt, for så å returnere varen fordi man ikke likte den? Da har man jo både varen og pengene.

Tenker selvsagt ikke å gjøre dette mer enn 1 gang på samme nettbutikk.
Mange butikker har gode systemer for dette, men russeservice (Om du er russ) er en side jeg vet du uten problem kunne gjort det med. Makan til surrete folk der, mange som fikk for mye, andre som fikk for lite og noen som ikke fikk noe..
Sist endret av Vod0; 4. august 2014 kl. 18:36.
Bestilte klær fra Zalando en gang, og da manglet det en vare i pakken.

Sendte mail om det, og måtte fylle ut og sende tilbake et skjema der jeg erklærte at jeg ikke løy, og at det faktisk manglet en vare. Fikk pengene tilbake.

Denne varen hadde kun en verdi på 200kr, så vet ikke hva de gjør hvis du mangle en skinnjakke til 5000, blir nok litt mer styr da.
Jeg gjorde dette med et par sko. Når jeg fikk skoene jeg bestilte så skrev jeg en epost tilbake og sa at jeg hadde fått feil sko. Jeg sendte da tilbake et annet brukt par, så fikk jeg helt nye tilbake. Dermed 2 gratis par :P
Sitat av Mr. Flash Vis innlegg
Bestilte klær fra Zalando en gang, og da manglet det en vare i pakken.

Sendte mail om det, og måtte fylle ut og sende tilbake et skjema der jeg erklærte at jeg ikke løy, og at det faktisk manglet en vare. Fikk pengene tilbake.

Denne varen hadde kun en verdi på 200kr, så vet ikke hva de gjør hvis du mangle en skinnjakke til 5000, blir nok litt mer styr da.
Vis hele sitatet...
Fikk du pengene igjen istedenfor at de prøvde å sende varen på nytt?

Sitat av random76010 Vis innlegg
Jeg gjorde dette med et par sko. Når jeg fikk skoene jeg bestilte så skrev jeg en epost tilbake og sa at jeg hadde fått feil sko. Jeg sendte da tilbake et annet brukt par, så fikk jeg helt nye tilbake. Dermed 2 gratis par :P
Vis hele sitatet...
Så du fikk 2 par like sko?
Sitat av Delta9THC Vis innlegg
Fikk du pengene igjen istedenfor at de prøvde å sende varen på nytt?



Så du fikk 2 par like sko?
Vis hele sitatet...
Skrev feil. Jeg bestilte et par sko. Sendte tilbake et gammelt par og skrev at jeg hadde fått feil. De makulerte da regningen. Jeg satt da igjen med et nytt par + 30% på neste ordre, hehe
Sitat av Delta9THC Vis innlegg
Fikk du pengene igjen istedenfor at de prøvde å sende varen på nytt?
Vis hele sitatet...

Det viste seg at varen var blitt utsolgt i mellomtiden. Så fikk ny vare.