Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1769
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så vanligvis tar jeg 50mg seroquel for å sove, og dette funker bra, men jeg er i en lockdown situasjon og har lest mye rart på reddit om noen som opplever "rus" på høyere doser seroquel, men er skeptisk. Jeg bare lurer på om den trøttende effekten blir borte på høyere dose og at jeg eventuelt blir mer apatisk eller flat. Mye bekymringer så hadde vært fint.

Erfaringer?
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har aldri fått noe i nærheten av rus på seroquel. Det er antipsykotika og kan ikke gi rus i den forstand men kanskje det er den hypnotoserende effekten noen sikter til eller? Jeg blir bare zombie og sovner av høye doser
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Litt flat dagen derpå etter høy dose sammenlignes med hangovern av antihistaminer eller truxal
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vel, jeg gidder ikke bare bli 3x zombie av det jeg blir på sovedosen. Saken er jeg ikke har noe annet tilgjengelig, ikke alkohol engang. Senest i går var jeg så zombie 1 t etter seroquelinntak at jeg ikke orket gå ned trappa. Ikke rust meg på en god stund, og er ikke aktuelt heller.
Sist endret av KjemikalieX; 16. august 2020 kl. 04:05. Grunn: fisking
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
25 mg skal hjelpe på bekymringer og tanker men uten toleranse så blir du trøtt og sovner. Hvis jeg tar det sammen med et stort måltid tar det noen timer før jeg blir trøtt av seroquel så det kan du evn prøve da..
Anonym bruker
"Arg Spissmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
du kan få en slags rus av seroquel ja, gjerne om man blander med stimulanter så du blir tvunget til å være våken. anbefaler det absolutt ikke, man kan få hallusinasjoner, men det er gjerne ukomfortabelt, og slik jeg har fått det med meg føler man seg gjerne bare forvirret, rar, og redd.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dropp denne ideen

"Rusen" evt noen snakker om her, finnes ikke. Høyere doser seroquel er kjemisk lobotomi,
og de viktigste trøtthets- og sløvhetseffektene inntrer allerede i svært lave doser som 25-50 mg

Tar man høyere doser, kicker de nevroleptiske (antipsykotiske) effektene inn.

Som blokkerer og antagoniserer alle de fire store nevrotransmitterne, aka
de nevrotransmitterne vi oftest utløser rus, nytelse eller lignende fra.

Dagen derpå føler du helt jævlig også
Sist endret av meaculpaUIO; 16. august 2020 kl. 04:07.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Takk for svar, meaculpauio! Ja, jeg lot det være.
Mye bra på gang om dagen, blant annet jobbintervjuer i helsesektoren til uka. Jeg får russug når ting går bra, og det irriterer meg.
Jeg klemte neppå en plass mellom 800-1000mg og 1g koffein for å holde meg våken å "se" hvordan rusen var.
Ikke noe digg. Så ting når jeg lukka øya men ikke halliser. Aldri vurdert det igjen.
Hvis trøtthet er en rus, så ja. Trøtt er det eneste man blir av dem. Så trøtt at man må slite for å holde øynene åpne.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Psykologen min sier at jeg kan ta opptil 200mg for å få hjelp til å sove. Har også kjørt nedpå noen flere i desperasjon når insomniaen slår til. Men var skikkelig uggen og rar dagen etter. Anbefales ikke!
mot søvn så er det vel opp til 200mg og for å roe seg om man begyner å bli å se ting og det er fare for schizofreni så er dosene 5-600mg og oppover og man får dosen på morraen.. og man blir type "zombi" .. og det er mest provoserende kjedelig .. type .. det tar 5-6t å bestemme seg for å gå til nærbutikken 300m unna, gå dit og gå tilbake.. og som oftest så tenker man på det i 5t og slår det fra seg.. og så blir du veldig likeglad.. og du mister all "livskraft" .. så nei... ikke noe gøy å ta mye av det der .. og ikke noe gøy å bruke det til sovemedisin heler ... https://www.felleskatalogen.no/medis...aventis-564177 er mye bedre å sove på ..

Men for å svare på spørsmålet ditt.. første gang jeg fikk seriquel fikk jeg en dose på 800mg.. og da var det som om det kom en hånd, holdt rundt hele meg og tvinga meg ned i en stol.. og så satt jeg der .. det var rimelig cripy.. og jeg følte meg ikke rusa eller noe .. kun ubehag over å bli nesten fysisk tvinga til å kun sitte i en stol.. og så ble jeg gradvis mer og mer sløv og søvning.. og det er ikke unormalt å prate litt som om man er veldig full og har dårlig kontroll over munnen og sikle litt .. kanskje det funker bedre til å ruse seg på om man greier å få ut virkestoffene så alt funker på en gang i stede over en lengre tidsperjode.. men da ville nok rusen nok være mer av at man blir enda kraftigere ufrivillig "zombi" noe som jeg i det minste synes høres rimelig ubehaglig ut.
Sist endret av XxErrorxX; 18. oktober 2020 kl. 01:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.