Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 775
Okey, så sånn er situasjonen: Glemte helt at jeg har en halv pakke med Magic Truffles i kjøleskapet. (High Hawaiian) kjøleskapet står på ca 2° og de gikk ut på dato 01.04.2020. Altså 3 og en halv måned siden. De ser helt fine ut, men er usikker på om jeg kan spise de, og om jeg fortsatt får effekt. Tenkte å lage te ettersom jeg blir kvalm av å spise. Noen meninger rundt dette?
Sist endret av Salvia10; 12. juli 2020 kl. 01:07.
Anonym bruker
"Ferdig Narhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så lenge det ikke er mugg på de så burde de være helt ok.
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hatt vakumpakket trøffel liggende langt over 6mnd uten problem. Fryst langt over 2 år, tørka langt over 2 år. Skal utrolig mye til for å få mugg på dem. Som regel er det heller myclium du ser hvis de blir litt hvite/grå på utsiden. Dårlig bilde, men er de knust og tørka?
Anonym bruker
"Plaprende Nymfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har også hatt ferske trøfler jeg har lagt rett i kjøleskap uten noe vakumpakking eller plast. Glemt dem og funnet dem etter flere mnd og da er de kun tørka inn men fungerer like bra.
Trådstarter
De er ikke knust. Er mange slår kuler. De virker ferske. Pakka er åpen så den er ikke vakuumpakka lenger