Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 5909
Hei!
Jeg er en av administratorene i en Facebook-gruppe.
Administrasjonen må være på vakt i gruppa hele tiden, alle innlegg skal gås gjennom. Dersom noen sender en PM til vår Facebook-side, skal vi også alltid besvare ganske kjapt.

Vi har dessverre hatt problemer med varslingene i forbindelse med nye innlegg i gruppa, og nye meldinger til Facebook-siden vår. Dette oppfører seg meget ustabilt.

Derfor har jeg nå en ide til hvordan vi kan løse dette på en bedre måte:
Programmere et skript som sender oss i administrasjonen en PM hver gang det kommer et nytt innlegg i gruppa, og hver gang noen sender en PM til administrasjonens Facebook-side.

Jeg kunne tenkt meg å programmere det slik at en Linux-server kjører et PHP-skript som er koblet til Facebook sitt developer-system

- Sjekke om det er nye innlegg i gruppa siden siste sjekk.
- Hvis det er det, send en PM til bestemte personer (eller bestemte chattegrupper)

- Sjekke om det har kommet inn en ny ulest PM til facebook-siden.
- Hvis det er det, send PM til bestemte personer.

Jeg tenkte at det kunne være en god løsning at det er vår Facebook-side som sender PM til de enkeltpersonene som er administrator i gruppa. Facebook lar ikke Facebook-sider starte samtaler først, men det er ikke noe problem for oss administratorer å sende en PM til vår egen Facebook-side for å ha en samtale oppe og gående, som skriptet kan ta i utgangspunkt.

Jeg har bare grunnleggende PHP og MySQL-kunnskap.

Noen som kan være behjelpelig på noen måte?
Stingray's Avatar
Trådstarter
Hei igjen!
Jeg har nå funnet frem til å kjøre API-calls for å få dette gjort.
Foreløpig bruker jeg Nimrod sin tjeneste til å sende oss PM med informasjon om at det er aktivitet i gruppa. PM-en sendes til administratorene hver for seg.

Neste steg er å få PM om at det ligger ubesvarte meldinger til administrasjonens Facebook-side.

Et problem jeg har møtt på i en annen del av denne ideen er at Facebooks API returnerer at det er 0 medlemsforespørsler i gruppa dersom det er mindre enn 50. Det er slik Facebook har satt det opp. Noen som har ideer til hvordan dette kan løses?
Sist endret av Stingray; 21. juni 2020 kl. 18:26.
Sitat av Stingray Vis innlegg
Et problem jeg har møtt på i en annen del av denne ideen er at Facebooks API returnerer at det er 0 medlemsforespørsler i gruppa dersom det er mindre enn 50. Det er slik Facebook har satt det opp. Noen som har ideer til hvordan dette kan løses?
Vis hele sitatet...
Send 50 meldinger til deg selv, slik at alt over 50 gir svar?
Stingray's Avatar
Trådstarter
Sitat av nikita Vis innlegg
Send 50 meldinger til deg selv, slik at alt over 50 gir svar?
Vis hele sitatet...
Hei!
Du har misforstått. Dette gjelder medlemsforespørsler i Facebook-gruppa. Facebook returnerer 0 nye medlemsforespørsler om det er mindre enn 50.