Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3006
Noen som har tips til hvilke aksjer en bør kjøpe med tanke på utbytte og stabilitet i det lange løp. Har noen få hundelapper liggende som jeg gjerne vil investe i aksjer nå som det er litt billigere.
Hvis du har noen få hundrelapper så investerer du i fond. Kurtasjen er som regel minimum 95kr og vil spise opp den eventuelle avkastningen. Og utbyttet ved å eie en håndfull aksjer i størrelsesorden en tyggegummi i året, hvis du er svært heldig
3m, johnson&johnson, teva, jumbrands
Hundrelapper er det i mine øyne ikke verdt å investere. Om du bare har så mye til overs, burde du nok spare hundrelappene til uforutsette utgifter.
Er det det noe gøy å motta en tier i måneden eller tilsvarende i utbytte da? På en ok trygg investering får du ca 8,3kr i måneden per investert hundrelapp.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av whatismyname Vis innlegg
Er det det noe gøy å motta en tier i måneden eller tilsvarende i utbytte da? På en ok trygg investering får du ca 8,3kr i måneden per investert hundrelapp.
Vis hele sitatet...
Nei, du får ikkje 8.3% i månaden. Det er 260% avkastning i året. Du får kanskje 8.3% i året. Og sjølv då vil eg sei det er høgt utbytte.
Sist endret av vidarlo; 14. april 2020 kl. 19:18.
En annen ting å tenke på i disse tider er lav kronekurs. Kjøper du aksjer i USD er det også valutarisiko, forutsatt at du skal ha eventuell fortjeneste ut i NOK.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Nei, du får ikkje 8.3% i månaden. Det er 260% avkastning i året. Du får kanskje 8.3% i året. Og sjølv då vil eg sei det er høgt utbytte.
Vis hele sitatet...
Nå skrev jeg 8.3kr da og ikke prosent. Der er 10% årlig avkastning noe som er veldig fair i amerikanske markedet. Pluss/minus 2prosent er også akesptabelt. Høyere utbytte er som regel tegn på nærstående kursras og lavere er kjedelig.

Også enig med posten over om at dollarkurs.
Sitat av whatismyname Vis innlegg
Nå skrev jeg 8.3kr da og ikke prosent. Der er 10% årlig avkastning noe som er veldig fair i amerikanske markedet. Pluss/minus 2prosent er også akesptabelt. Høyere utbytte er som regel tegn på nærstående kursras og lavere er kjedelig.

Også enig med posten over om at dollarkurs.
Vis hele sitatet...
Hvis du har et eksempel på en aksje som gir 8,3,- i mnd i utbytte på hundrelappen så del dem gjerne. Det er jo legendarisk høyt og antagelig verdens beste investering. Hell, om aksjen koster 1000,- tar jeg også imot tips.
Sist endret av moret; 14. april 2020 kl. 20:07.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av whatismyname Vis innlegg
Nå skrev jeg 8.3kr da og ikke prosent. Der er 10% årlig avkastning noe som er veldig fair i amerikanske markedet. Pluss/minus 2prosent er også akesptabelt. Høyere utbytte er som regel tegn på nærstående kursras og lavere er kjedelig.

Også enig med posten over om at dollarkurs.
Vis hele sitatet...
Du kan åpenbart ikkje matematikk. Her er det du skreiv:
Sitat av whatismyname Vis innlegg
Er det det noe gøy å motta en tier i måneden eller tilsvarende i utbytte da? På en ok trygg investering får du ca 8,3kr i måneden per investert hundrelapp.
Vis hele sitatet...
8.3 kroner per månad per investert hundrelapp er 8.3% per månad. Prosent tyder hundredel. Og 8.3% i månaden tilsvarer på ingen måte 10% årleg. Det tilsvarer enten ca. 100% eller 260%, avhengig av årleg eller månadleg kapitalisering.

Sitat av moret Vis innlegg
Hvis du har et eksempel på en aksje som gir 8,3,- i mnd i utbytte så del dem gjerne. Det er jo legendarisk høyt og antagelig verdens beste invistering.
Vis hele sitatet...
Nei, det er hinsides forbi det. Set du ein tusenlapp i den i dag, kan du pensjonere deg med snaut to hundre milliarder på konto om tjue år.

Når eg tenkjer meg om hadde eg kanskje ikkje venta i tjue år med å pensjonere meg... Hadde holdt med 10-15 milliarder på konto.
Sist endret av vidarlo; 14. april 2020 kl. 20:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du kan åpenbart ikkje matematikk. Her er det du skreiv:


8.3 kroner per månad per investert hundrelapp er 8.3% per månad. Prosent tyder hundredel. Og 8.3% i månaden tilsvarer på ingen måte 10% årleg. Det tilsvarer enten ca. 100% eller 260%, avhengig av årleg eller månadleg kapitalisering.



Nei, det er hinsides forbi det. Set du ein tusenlapp i den i dag, kan du pensjonere deg med snaut to hundre milliarder på konto om tjue år.

Når eg tenkjer meg om hadde eg kanskje ikkje venta i tjue år med å pensjonere meg... Hadde holdt med 10-15 milliarder på konto.
Vis hele sitatet...
Beklager desimalfeilen. Det blir 8.3kr/mnd per tusenlapp. Eventuelt 83øre/mnd per hundrelapp. Nøkkelordet er 10% årlig, skal du ha månedlig tallet så blir det vel 0,83% månedlig. Fornøyd? Snakk om feil fokus
Sist endret av whatismyname; 14. april 2020 kl. 21:37.