Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 537
Hei. Jeg snorter suboxone som mitt opioid of choice. Ligger på under 1 mg Per dag. Får ikke dette av lar/legen.
Spørsmålet mitt er hvor mange som beholder effekten selv etter måneder/års bruk og hvor mye toleransen utvikler seg. Jeg var hard på opiater før, hverdagsbruk av morfin, tianeptine, metadon, fentanyl men dette er årevis tilbake og endte med en toleranse hvor 200-300 oxy ikke traff meg i det hele tatt. Bruker det delvis medisinsk, for den antidepressive effekten. har en følelse av at suboxone ikke bygger toleranse på samme nivå. Brukt det i 8 mnd nå og begynte med under tunga men av erfaring så er bio’n så lav at det er helt bortkastet. Det jeg finner er at biotilgjengeligheten er på 30% under tunga og 48% nasalt. Men føler er en mye større differanse. Tipper under tunga ( gjort ordentlig med minst mulig spytt og riktig plassering har en bio på rundt 20% og nasalt rundt 60%. Hva tenker dere?
Subutex har en biotilgjengelighet på 30% under tungen, litt over 40% i nesa og 55% rektalt.

For det første hadde jeg ordnet meg Subutex eller Buprenorphine Orifarm heller enn Subuxone.

For det andre, hadde jeg vært deg, hadde jeg gått til innkjøp av 2,5mL pumper og begynt å administrere rektalt.
Da slipper du å ødelegge nese og luktesans osv.
Smeller bedre også.

Vask hendene godt etterpå og kast pumpene i doble poser etterpå. Stakkars søppelmenn
Sist endret av krystallkongen; 25. desember 2019 kl. 13:17.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Subutex har en biotilgjengelighet på 30% under tungen, litt over 40% i nesa og 55% rektalt.

For det første hadde jeg ordnet meg Subutex eller Buprenorphine Orifarm heller enn Subuxone.

For det andre, hadde jeg vært deg, hadde jeg gått til innkjøp av 2,5mL pumper og begynt å administrere rektalt.
Da slipper du å ødelegge nese og luktesans osv.
Smeller bedre også.

Vask hendene godt etterpå og kast pumpene i doble poser etterpå. Stakkars søppelmenn
Vis hele sitatet...
Biotilgjengeligheten kommer jo helt Ann på hvordan man administrerer det under tunga. Hos de fleste så samler det seg masse spytt og stoffet ligger i spyttet hvor kun deler av det blir tatt opp. Har du personlig erfaring med sublingualt vs nasalt? Det du referer til en en test de gjorde mange år tilbake med ikke alt for mange deltakere eller variabler. Har kun tilgang til suboxone for øyeblikket, har ikke merket noe forskjell fra det til subutex.
Eneste erfaringen jeg har er at jeg har tatt Subutex ved flere anledninger.

Under tungen funker dårligst i min erfaring.
Nesa er mer effektivt, i følge wikipedia er det snakk om 30% oralt vs 48% nasalt.

Har sikkert litt å si hvordan man legger det under tungen, hvordan man sniffer det osv.
Men i utgangspunktet har nesen best biotilgjengelighet.