Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2709
Har hørt fra flere kilder at det skal være varmt hos ordentlige stonere. Noen her som er enig/uenig og har gjort seg noen tanker om saken?
Uenig.
Fra min erfaring er det nesten alltid kaldt pga dører og vinduer som står på gløtt for å få gjennomtrekk.

Men for komfort burde det gjerne vært varmt inne. Da man fort blir kaldere på hender og føtter når man røyker!
Sist endret av KjemikalieX; 6. november 2019 kl. 16:56.
Det kommer vell ann på person til person. Hos meg er det alltid varmt hvertfall når jeg røyker fordi jeg blir en sikkerlig frys pinne!
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det er fordi de fyrer så mye
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Ta dette innlegget med en klype salt, dette er noe jeg og kompisen min diskuterte på LSD da vi trippet hjemme hos en stoner som fyrte i peisen��
Nå har ikke jeg vært inne hos veldig mange "ordentlige stonere", men kjenner ikke til dette fenomenet. Er heller enig i at det er større sjanse for iskalde rom der det røykes, pga konstant utlufting. Det er ihvertfall et problem hos meg på høst og vinter.
Når du sier det, så ja, jeg blir litt ekstra frøssen når jeg er på bønna. Også må jeg i tillegg ha litt mer varme på siden jeg må gjennomlufte nesten en gang i timen...
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Cannabis er muskelavslappende, noe som gjør at man ikke genererer mye varme selv. Da kan man begynne å fryse, det samme fenomenet skjer når man er overtrøtt.

Sitat av topdogg Vis innlegg
Nå har ikke jeg vært inne hos veldig mange "ordentlige stonere", men kjenner ikke til dette fenomenet. Er heller enig i at det er større sjanse for iskalde rom der det røykes, pga konstant utlufting. Det er ihvertfall et problem hos meg på høst og vinter.
Vis hele sitatet...
Kullfilter og kanalvifte er det du trenger, sparer sikkert inn det innkjøpet med den lavere strømregninga du får.
Sist endret av Dodecha; 6. november 2019 kl. 18:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Kullfilter og kanalvifte er det du trenger, sparer sikkert inn det innkjøpet med den lavere strømregninga du får.
Vis hele sitatet...
Det skal settes opp så snart jeg har mulighet til å gjøre det. Er ikke så greit å montere opp sånt i bofellesskap, hehe. Har uansett ikke store problem med lukt når jeg er for meg selv, røyker aldri med tobakk så jeg opplever aldri at lukta sprer seg utenfor det rommet jeg røyker i.

Kan dog si meg enig i det med å bli litt mer frysete, og lettere skjelven hvis det blir litt kjølig.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hehehehe spørs hvordan man bor. Når jeg bodde i tomannsbolig var det seriøst iskaldt hos meg hver kveld fordi jeg måtte sitte med vindu i stua, takvindu og vindu i gangen for gjennomtrekk oppe for å få lukta ut når jeg røyka, og når man ruller opp tre joints på en kveld er det gjerne et par timer med vinduet oppe. Folk som kom dit satt med ytterjakka på og fortsatt frøys og jeg satt pakka inn i flere gensere og flere jakker utapå hverandre inne på vintern.

Så flytta jeg i enebolig hvor det kan lukte så mye weed det vil uten at naboer får snusen i det så nå hygger jeg meg barbeint i varmen selv på de kaldeste vinterdagene. Ja det har hendt at gjester kommenteter at det er varmt og at jeg må lufte. Men å hutre og tutre ødelegger sessionen så det hører fortida til. Digger å slække i sofaen og bare ha det perfekt. Da må det en god temperatur til også eheh
Noen ganger når jeg tar et stort bongtrekk i vinduet blir jeg så svett og varm at jeg bare lar det stå litt. Blir fort grisekaldt etter en stund og da er det ekstremt godt å skru på ovnen og gå fra anspent og kald til t skjorte temp.

Når man røyker for å kose seg så er det også godt med litt ekstra varme som man kanskje ikke tenker over vanligvis, og det er selvsagt stor forskjell på å sitte ute i solvarmen eller å stå som en pinne i snøen når man skal røyke. Selv får jeg fortere gåsehud og frysninger fjern enn edru/full feks
Pleier som oftest og bli kald når jeg fyrer, så det nok en slags sammenheng der ja. Det virker som om man merker kulda bedre i muskulaturen. Hvis jeg har på meg klær som er for luftige ender jeg alltid opp i klesskapet på jakt etter mer ettersittende klær. V-neck er utelukket pga det bare føles ikke riktig at plagget skal være kaldere på en plass. Men ja, ovnen står vanligvis på fult. Litt merkelig topic btw
Det Dodecha sa pluss dårligere blodgjennomstrømning fordi stonere som regel røyker mye tobakk.
Ligger jo stort sett stille etter en bønne på kvelden, får ikke så mye varme i kroppen da.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Snakka litt med gutta om dette i går, og da sa ene kompisen at man også blir mer fjern jo varmere det er. Dette er noe jeg føler kan stemme. Noen andre som også har lagt merke til dette? F eks. når man røyker ute på vinteren pleier det å treffe når man kommer inn...
Anonym bruker
"Ferdig Pegasus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du blir kaldere i kroppen av å røyke cannabis, vintrene er alltid kaldere de periodene jeg selv røyker.
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Folk flest fyrer i peisen nå som det har bikka minusgrader og snø flere steder i landet.
Det har ikke særlig mye med det å være stoner å gjøre.
Noen fryser også lettere en andre mens noen igjen er veldig varme.

20-27 grader er optimalt for meg i huset, soverommet derimot er alltid kaldere en det.
Har en kamerat som alltid har under 10 grader på rommet sitt, han fryser derimot aldri i forhold til meg, uavhengig om vi røyker eller ikke.