Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 3896
Finnes det noen brukbare program for og dybdeanalysere egne facebook data eller må man gjøre det selv fra bunnen av?
Hva er kilden din? Aktivitetsloggen eller nedlastet zip fra Facebook?
Og hva slags data skal du analysere?

For nedlastet data finnes det en del python script som skraper sammen spesifikk informasjon.
kilden er nedlastet data
Altså det du får når du laster ned .zip-filen Facebook tilbyr? Hva ønsker du ut av analysen din? Hva lurer du på?
https://www.bleepingcomputer.com/new...s-smartphones/

Har sendt inn forespørsel om mine data, blir spennende å se siden jeg har vært medlem siden 2006 ��
Sitat av Rosander Vis innlegg
https://www.bleepingcomputer.com/new...s-smartphones/

Har sendt inn forespørsel om mine data, blir spennende å se siden jeg har vært medlem siden 2006 ��
Vis hele sitatet...


What hva er dette, hvordan gjør man dette?
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
What hva er dette, hvordan gjør man dette?
Vis hele sitatet...
Google svarer: Logg inn på facebook fra en pc. Gå til Innstillinger/settings og trykk på "Download a copy of your Facebook data.".

Forøvrig nøyaktig det samme som er beskrevet i linken du siterte.

Edit: Hva det er? Det er en zip-fil som inneholder informasjon som facebook har lagret om deg.
Sist endret av Pope; 26. mars 2018 kl. 04:22.
Sitat av GalenIhalen123 Vis innlegg
What hva er dette, hvordan gjør man dette?
Vis hele sitatet...
Som Pope sier så er det litt av informasjonen du kan finne i dataen du kan laste ned fra facebook.

Det er postet link til ett pythonscript ett par hakk over her som hjelper til å filtrere informasjonene du får fra facebook.
ok takk, jeg er egentlig bare ute etter å se hva facebook egentlig vet om meg. etter alt bråket som har hvert i det siste. men er jo gøy hvis det er noen analyse algoritmer som kan fortelle mer en hva data sier i klartekst
Altfor mye, jeg har lastet ned den ZIP fila, har vært medlem siden 07. ALT ligger der
Dataen du får er forsåvidt i klartekst, og mye av det du leter etter (kontakter, ip adresser, tredjeparts apper osv) er lett tilgjengelig fra index filen. Men meldinger og slikt er ganske uoversiktlig i form av filer med filnavn fra 1.html og oppover.
Jeg fikk nettopp 1.2gb med filer, ca 12 års medlemskap og INGENTING juicy informasjon. Jeg ble egentlig litt skuffet hehe.

Det eneste jeg ikke likte er at de lagrer ip adressene jeg har brukt i ca 12 mnd.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Dataen du får er forsåvidt i klartekst, og mye av det du leter etter (kontakter, ip adresser, tredjeparts apper osv) er lett tilgjengelig fra index filen. Men meldinger og slikt er ganske uoversiktlig i form av filer med filnavn fra 1.html og oppover.
Jeg fikk nettopp 1.2gb med filer, ca 12 års medlemskap og INGENTING juicy informasjon. Jeg ble egentlig litt skuffet hehe.

Det eneste jeg ikke likte er at de lagrer ip adressene jeg har brukt i ca 12 mnd.
Vis hele sitatet...
Det eneste er jo lyden som er tatt opptak av! Jeg fant masse lydopptak med gamle samtaler med kompiser fra røyke sesh
Sitat av 420master Vis innlegg
Det eneste er jo lyden som er tatt opptak av! Jeg fant masse lydopptak med gamle samtaler med kompiser fra røyke sesh
Vis hele sitatet...
Seriøst? Hvor fant du disse filene?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Rosander Vis innlegg
Seriøst? Hvor fant du disse filene?
Vis hele sitatet...
https://www.facebook.com/help/131112897028467
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jeg sitter med dataen, men jeg lurer på hvor i filkatalogen disse samtalene ligger. Det eneste jeg finner er talemeldinger som er sendt i messenger, ingen opptak fra vanlige samtaler.
Sitat av Rosander Vis innlegg
Jeg sitter med dataen, men jeg lurer på hvor i filkatalogen disse samtalene ligger. Det eneste jeg finner er talemeldinger som er sendt i messenger, ingen opptak fra vanlige samtaler.
Vis hele sitatet...
Ja, korrekt.

Dersom du har latt Facebook få tillatelse til å lese meldinger og få anrops-ID osv får du hvem og når du har sendt melding/ringt folk.
De har jo ikke lagret hver eneste telefonsamtale du har hatt på din telefon.

Jeg fant ingen sms/telefon-logger da jeg aldri har gitt facebook tillatelse til å hente det ut, heldigvis.