Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1235
Hei!

Har for litt siden sluppet ut en nettside for kort tid siden, og ønsker gjerne noen kritiske tilbakemeldinger på noen av disse:

- Design
- Strukturen
- Innholdet

Og så videre..

Kort hva nettsiden dreier seg om: Det er en nettside som man kan søke etter favorittfilmene sine, og få en oversikt over hva filmen handler om og i tillegg få
muligheten til å se trailer av filmen etc..

Nettsiden benytter seg av API-et til imdb.com.

Det er en del som ikke er ferdig ennå av funksjoner, men kom gjerne med tilbakemelding på dette også

Nettsiden heter: www.filmdatabasen.net

Setter utrolig stor pris på konstruktiv feedback!
Det første som slår meg er, hvorfor skal jeg bruke denne istedet for imdb?
Ellers, dårlig sidejustering, mye ubrukt luft på siden på 1920x1200, mens små skjermer, f.eks. 13" vil sannsynlig få scrollbar (ikke testet)
Approved
Trådstarter
Sitat av Sjanten Vis innlegg
Det første som slår meg er, hvorfor skal jeg bruke denne istedet for imdb?
Ellers, dårlig sidejustering, mye ubrukt luft på siden på 1920x1200, mens små skjermer, f.eks. 13" vil sannsynlig få scrollbar (ikke testet)
Vis hele sitatet...
Tenkte å gjøre det enklere for folk å bruke nettsiden min istedet for å bruke imdb.. Takk for kommentar, skal se litt nærmere på sidejusteringen. Har ikke testet nettsiden i den oppløsningen, dette skal også fikses på.

Scrollbaren dukker uansett opp
Kan jo begynne med at jeg ikke er noen ekspert på det å lage nettsider, men siden er nok beregnet på den "gjennomsnittlige" databruker eller rundt der :P
Jeg synes det var litt kjedelig design med mye hvitt og liten skrift.
En annen ting som fort trekker ned "seriøsiteten" til siden er innledningsteksten. Klønete formulert og fremstilt. Jeg tror det vil være mye mer virkningsfullt å sette det opp i lister eller lignende,;

"...populære sjangre som Action, Eventyr, Komedie, Dokumentar, Fantasy, Skrekk, Grøsser, Sci-Fi, Romantikk , Vest-og med mer"

"populære sjangre som:
Action,
Eventyr,
Komedie,
Dokumentar,
Fantasy,
Skrekk,
Grøsser,
Sci-Fi,
Romantikk ,
Vest-og med mer.

Vet ikke om det ville sett uryddig og langt ut, men bare en idé

Kunne også vært lurt å gå igjennom teksten med henhold til grammatikk, fikk inntrykk av at det var litt mye komma blant annet.

Utover det så siden bra ut, hadde sikkert vært tøft med større banner. Høres sikkert ut som om jeg er veldig negativt, men det her var alt det negative jeg så. Husk at jeg ikke nevnte det positive
Approved
Trådstarter
Sitat av H_Spyke Vis innlegg
Kan jo begynne med at jeg ikke er noen ekspert på det å lage nettsider, men siden er nok beregnet på den "gjennomsnittlige" databruker eller rundt der :P
Jeg synes det var litt kjedelig design med mye hvitt og liten skrift.
En annen ting som fort trekker ned "seriøsiteten" til siden er innledningsteksten. Klønete formulert og fremstilt. Jeg tror det vil være mye mer virkningsfullt å sette det opp i lister eller lignende,;

"...populære sjangre som Action, Eventyr, Komedie, Dokumentar, Fantasy, Skrekk, Grøsser, Sci-Fi, Romantikk , Vest-og med mer"

"populære sjangre som:
Action,
Eventyr,
Komedie,
Dokumentar,
Fantasy,
Skrekk,
Grøsser,
Sci-Fi,
Romantikk ,
Vest-og med mer.

Vet ikke om det ville sett uryddig og langt ut, men bare en idé

Kunne også vært lurt å gå igjennom teksten med henhold til grammatikk, fikk inntrykk av at det var litt mye komma blant annet.

Utover det så siden bra ut, hadde sikkert vært tøft med større banner. Høres sikkert ut som om jeg er veldig negativt, men det her var alt det negative jeg så. Husk at jeg ikke nevnte det positive
Vis hele sitatet...
Takk for feedback!

Er egentlig enig med deg at det var litt for mye hvitt sånn generelt. Skal se om jeg får gjort noe med designet etterhvert om jeg får tid.

Jeg skjønner at det er grammatikkfeil på noen steder, men disse skal rettes opp! Var ikke helt i form da jeg skrev innholdet men btw, takker igjen for tilbakemeldingen!
Hei! Synes du har et godt utganspunkt, men har noen forslag
Første man legger merke til er logoen, om den ser klemt ut, og har en nokså kjedelig font. Den er ganske viktig fordi den gir intrykket av hvem dere er. Hvis du er interessert kan jeg lage et forslag til logo for deg.
Jeg tror siden ville blitt mye mer ryddig om du erstattet sidebaren med en header hvor du har Logo, underkategorier og søkefelt.
I headeren burde du ordne en mouseover på underkategoriene sånn at når du "mouser" over f.eks "sjangre" får du opp Action, Eventyr, kommedie. Ville inkludert "Nye aktører" i headeren, samt en "om"-side som leder til en underside med informasjonen på toppen av siden og eventuell annen informasjon. Grunnen til at jeg ville dedikert en egen underside til informasjonen på toppen av siden er at det rett og slett er uinteressant for folk som går på siden for å finne en film. (Blir litt som om du går på kino og blir vist reklame for kino)
Om du senere ønsker å inkludere andre undersider som f.eks "aktuelle filmer"(eller hva som helst annet) er det mye enklere å legge inn en kategori i headeren enn å spre det utover index-siden.

Hvis du ikke ønsker å kvitte deg med sidebaren ville jeg uansett sløyfet infoteksten i starten, og flyttet annonsen neders på siden, evt ha kun den nederste annonsen. Flytt "sjangre" opp slik at det linjer med understreken til logoen og prøv generelt å få elementene på siden til å linje med hverandre. Det vil gi en følelse av at siden er mer ryddig. Prøv deg fram og finn en bedre plassering for søkefeltet.

Tror egentlig jeg kunne likt siden mye bedre du ikke hadde med adden og infoteksten på toppen.
Siden jeg er så dårlig til å forklare har jeg laget et forslag til små endringer:
http://i48.tinypic.com/zixet5.png
Approved
Trådstarter
Sitat av mrhwar Vis innlegg
Hei! Synes du har et godt utganspunkt, men har noen forslag
Første man legger merke til er logoen, om den ser klemt ut, og har en nokså kjedelig font. Den er ganske viktig fordi den gir intrykket av hvem dere er. Hvis du er interessert kan jeg lage et forslag til logo for deg.
Jeg tror siden ville blitt mye mer ryddig om du erstattet sidebaren med en header hvor du har Logo, underkategorier og søkefelt.
I headeren burde du ordne en mouseover på underkategoriene sånn at når du "mouser" over f.eks "sjangre" får du opp Action, Eventyr, kommedie. Ville inkludert "Nye aktører" i headeren, samt en "om"-side som leder til en underside med informasjonen på toppen av siden og eventuell annen informasjon. Grunnen til at jeg ville dedikert en egen underside til informasjonen på toppen av siden er at det rett og slett er uinteressant for folk som går på siden for å finne en film. (Blir litt som om du går på kino og blir vist reklame for kino)
Om du senere ønsker å inkludere andre undersider som f.eks "aktuelle filmer"(eller hva som helst annet) er det mye enklere å legge inn en kategori i headeren enn å spre det utover index-siden.

Hvis du ikke ønsker å kvitte deg med sidebaren ville jeg uansett sløyfet infoteksten i starten, og flyttet annonsen neders på siden, evt ha kun den nederste annonsen. Flytt "sjangre" opp slik at det linjer med understreken til logoen og prøv generelt å få elementene på siden til å linje med hverandre. Det vil gi en følelse av at siden er mer ryddig. Prøv deg fram og finn en bedre plassering for søkefeltet.

Tror egentlig jeg kunne likt siden mye bedre du ikke hadde med adden og infoteksten på toppen.
Siden jeg er så dårlig til å forklare har jeg laget et forslag til små endringer:
http://i48.tinypic.com/zixet5.png
Vis hele sitatet...
Takk for feedback!

Det med logoen er jeg helt enig med deg. Lagde bare en helt simpel logo for å se om den matchet med nettsiden. Når det gjelder fonten så skjønner jeg at det ikke ser pent ut, men skal se nærmere på det!

Likte forslaget ditt! Synes at det så mere ryddig ut.

Skal prøve å gjøre litt endringer, og legge til nye funksjoner snart siden det er påske.

Btw, takk for tilbakemeldingen! KP!
Jeg ville fikset på headeren og gjort søkefeltet større.
Ellers ville jeg gitt karakterer på filmene og skrevet en liten anmeldelse. Og kansje anbefalte filmer..?
Lykke til videre
Approved
Trådstarter
Sitat av Antidote Vis innlegg
Jeg ville fikset på headeren og gjort søkefeltet større.
Ellers ville jeg gitt karakterer på filmene og skrevet en liten anmeldelse. Og kansje anbefalte filmer..?
Lykke til videre
Vis hele sitatet...
Notert! Takk
Sist endret av Zirto; 29. mars 2013 kl. 22:42.