Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1005
Hei!
Dette handler altså om at kabelen med signal er for lang/for svak og mister mye av kvaliteten på vei til tv'n.

Nå har det seg sånn at "uttaket" til signalet til tvene i huset er i andre etasje, i stuen. Jeg har en tv i første etasje som også er koblet på det. Problemet er det at ledningen fort blir 30+ meter! Dette fører da til at det blir forferdelig mye støy på bildet.

Er det noe man kan koble på et skjøte sted som forsterker signalet, en bedre type kabel?
Er det evnt noe annet jeg kan gjøre for å forbedre signalet?

Takk!
Sist endret av KjemikalieX; 4. februar 2013 kl. 16:31.
Antenne-kabel det er snakk om? Bruk en forsterker.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Antenne-kabel det er snakk om? Bruk en forsterker.
Vis hele sitatet...
Ja, det var ordet jeg lette etter, slet litt med å komme på hva det het

Skal sjekke det ut, takk
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Ja, det var ordet jeg lette etter, slet litt med å komme på hva det het

Skal sjekke det ut, takk
Vis hele sitatet...
Det var lite informasjon i førstepost, så om dette egentlig fikser problemet ditt er jeg usikker på. Sett at det rett og slett kun er kabel-strekket, så vil en hvilken som helst antenne-forsterker gjøre jobben. Sjekk gjerne hos Clas Ohlson, Biltema etc.
Sist endret av McLovin; 4. februar 2013 kl. 16:58.
Var bare barnet
KjemikalieX's Avatar
Trådstarter
Sitat av McLovin Vis innlegg
Det var lite informasjon i førstepost, så om dette egentlig fikser problemet ditt er jeg usikker på. Sett at det rett og slett kun er kabel-strekket, så vil en hvilken som helst antenne-forsterker gjøre jobben.
Vis hele sitatet...
Joda, regner med det er riktig. Var noe sånt jeg tenkte på, husket bare ikke ordet
Er enkelt og greit at kabelen er for lang, og mister for mye signal på veien. Det funket fint før jeg flyttet tv'en ned hit.
Var antenne-kabel det het
Sist endret av KjemikalieX; 4. februar 2013 kl. 16:59.
jo tynnere kabel er, jo større er signaltapet over denne anbefaler egentlig ikke og bruke apparatkabler over 10meter

bør monteres ei kontakt i nærheten av din tv