Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1405
Her er to bilder fra Operaen i Oslo:





Kommentarer?
Hvor er opreraen?
Likte bilde 2. Men det kunne vært hvor som helst.
i oslo?


likte det nederste
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Operaen er nederst på begge bildene. Tittelen på tråden og beskrivelsen var egentlig ment som en vits i og med at folk flest ikke forventer slike bilder fra Operaen. Det feilet litt… men ingen grunn til å ikke kritisere bildene av den grunn.
Skrev en lag review men ALT ble borte fordi freak støtter ikke å åpne i ny fane på noen fungsjoner med scrollknappetrykk så den åpna i samme vinduet. grr.

Men slenger sammen en kjapp konklusjon: Rent fototeknisk var de på jordet. Sikkert kule å se på for en som ikke omgåes med mye god bildetagning, men jeg ble ikke inponert. Første bilde er til og med tydelig skakkt. Ikke fordi det er skrått der h*n ligger, men ser du det ikke så ta en linjal på som følger undersiden av koppen så ser du det med en gang.

Hadde du hatt personen i det gyldene snitt og tatt bildet rett hadde det vært mye mer attraktivt for øyet med en gang.
Sist endret av elytsmoorhs; 9. oktober 2012 kl. 16:34.
regner med at bildene ikke er tatt til et spesielt formål, så kritikk blir det ikke mye av.
Men det jeg kan si er at jeg trur jeg hadde likt det øverste bildet mer om det var rett og symetrisk. Det hadde blitt litt mer behagelig å se på.
Trur også jeg vill croppa vekk den svarte streken øverst i bildet.
Det nederste bildet likte jeg ganske godt, da jeg er fan av siluetter, and there is alot of them.

ser du har veldig mye sorthvitt på tumblr din.
Noen spesiell grunn til det, eller er det bare personlig preferanse?
jamen yolo da.
Viva la Opium's Avatar
Trådstarter
Sitat av elytsmoorhs Vis innlegg
Rent fototeknisk var de på jordet. Sikkert kule å se på for en som ikke omgåes med mye god bildetagning, men jeg ble ikke inponert. Første bilde er til og med tydelig skakkt. Ikke fordi det er skrått der h*n ligger, men ser du det ikke så ta en linjal på som følger undersiden av koppen så ser du det med en gang.

Hadde du hatt personen i det gyldene snitt og tatt bildet rett hadde det vært mye mer attraktivt for øyet med en gang.
Vis hele sitatet...
På mitt originalbilde fulgte jeg vannlinja som så vidt var synlig øverst på bildet (uten at man kanskje skjønner hva det er) for å få det rettet opp.

Under har jeg etter beste evne fulgt kopplinja for å rette opp bildet, dog uten å croppe mer for å få frem poenget.



Må bare medgi at det er vanskelig å få ting til å se rett ut når man står på et skrå flate og tar bilde av en fyr på Operaen – som jo er kjent for sin store variasjon av linjer og skråheter.

Ellers er jeg litt enig i mannens plassering, men jeg valgte å ha ham midt på for å vise at han lå i fred, uten noe(n) rundt seg.

hellotitty: Bildene er kun tatt for the fun of it, men vil jo alltid se etter ting jeg kan forbedre (burde jo legge ut bilder her oftere).

Jeg er også fan av silhuetter (noe du sikkert så på Tumblr-siden min). Grunnen til at jeg skyter mye i sorthvitt er vel delvis fordi jeg liker det godt selv, men også delvis fordi jeg syns det er lettere å få det jeg anser som bra bilder. Men verdt å merke seg at jeg alltid skyter i sorthvitt (JPG) og farger(RAW).
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Må bare medgi at det er vanskelig å få ting til å se rett ut når man står på et skrå flate og tar bilde av en fyr på Operaen – som jo er kjent for sin store variasjon av linjer og skråheter.
Vis hele sitatet...
Skulle jeg i det heletatt sagt meg enig i dette se hadde jeg fortsatt sakt at du burde rotere bildet, siden du i bunn og grunn tok deg tid til å croppe og legge på effekten. Selv om bildet er rotert så vil det bli sett på som såmatriale innen fotoverden.

Her er et eksempel:

http://bildr.no/thumb/1291863.jpeg

Her er det tydelig for mine øyne at bildet ikke er skeivt lenger, selv uten linja under koppen.