Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 5930
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
hei, skal kjøpe "noe" og har fått beskjed om å betale med Vipps. Hvor anonymt er det egentlig? Vil mottager få mitt telefonnummer eller navn/adresse? Er litt redd for å bli utsatt for utpressing i etterkant.

May 4th be with you!
Bare si at du ikke kjøper narkotika via nettbank... Vipps har aldri hatt til hensikt å være anonymt
Sist endret av knert1; 29. september 2020 kl. 19:40.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hold deg til kontanter. Tryggest for begge. Om h*n vil absolutt ha det inn på konto så får de sette det inn i banken selv.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
hei, skal kjøpe "noe" og har fått beskjed om å betale med Vipps. Hvor anonymt er det egentlig? Vil mottager få mitt telefonnummer eller navn/adresse? Er litt redd for å bli utsatt for utpressing i etterkant.

May 4th be with you!
Vis hele sitatet...
Ja, de vil få ditt navn eller det navnet som er knyttet opp til det telefonnummeret som du Vippser fra. Så kan de evt søke deg opp i opplysningen eller lignende for så å finne bosted.

Vipps er ikke anonymt, og det er ikke meningen heller. Dersom du er redd for å bli utpresset etterpå så hadde jeg ikke betalt med Vippsa, hadde nok droppa det helt.
Anonym bruker
"Leken Sverdfisk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Å handle for opptil 1000 koner går som regel fint, men ikke kjøp større mengder med vipps
Anonym bruker
"Ydmyket Steinbit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Nå skal jeg betale til en ung person som jeg ikke vet hvor bor. Og som kun har Vipps. Det blir altså et sjanse-spill?
Ikke gi fra deg noe før du har får noe tilbake med mindre dette er folk du veit du kan stole på... det er såklart et sjansespill ja
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Ikke anonymt overhodet. Koblet til både bank og telefon.
Vips gjør man når man har det i hånda, evt står der.
Folk som vil ha betaling på forhånd kjøper av andre for å få litt til seg selv,
med andre ord; de spiser av ditt lass. Typisk situasjon
er en dude som vil ha litt penger til speed eller hasj
til seg selv, og så tilbyr han seg å hjelpe deg.
Sist endret av meaculpaUIO; 30. september 2020 kl. 00:19.
Vipps er ikke anonymt i det hele tatt.

Med tilgang til ditt fulle navn og telefonnummer kan man finne ut mye om en person og en persons familie, bostedsadresse osv..

Hvis du har kjøpt en vare som skal sendes er det vanlig å betale på vipps på forhånd men hvis du vil være anonym kan du ikke bruke vipps som betalingsmåte.
Er litt redd for å bli utsatt for utpressing i etterkant.
Vis hele sitatet...

Jeg ville nok ha bekymret meg mer over hva som skjer hvis denne luringen blir tatt.
Noe jeg anser som sannsynlig hvis vedkommende driver å selger på denne måten.
Da blir det ekstremt enkelt for politiet å rulle opp saken og samtidig få ransakelsesordre for mistenkte kjøpere.
Sist endret av Knask; 30. september 2020 kl. 02:59.
Ville holdt meg unna, han blir tatt om han holder på sånn. Og da har politiet kundelister lett tilgjengelig
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Spør noen om å veksle di får penger di vippser han så har du betalt
Anonym bruker
"Tjukk Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vipps er alt annet enn anonymt, hold deg til kontanter, hvis selgeren vil ha det inn på konto så er det bedre at de går til minibanken og setter det inn selv, tryggere og sikrere for dere begge.

Når du vippser noen så får dere hverandres fulle navn og mobilnummer, samtidig som alt det her kommer inn på loggen til bankkontoen.

Hvis dere absolutt må gjennomføre handelen på nett så er vel PayPal kanskje mer sikkert? Overføre et par hundre kroner til en PayPal kontoen, og dermed sende pengene fra PayPal til dealeren, da slipper du å ha navnet ditt assosiert med handelen, samtidig banken din ikke ser hvor pengene går.
Har aldri brukt vipps. Ingen av dealerne mine tar imot d heller^^
Sist endret av QuantumLove; 5. oktober 2020 kl. 20:31.
Anonym bruker
"Tjukk Kerberos"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av QuantumLove Vis innlegg
Har aldri brukt vipps. Ingen av dealerne mine tar imot d heller^^
Vis hele sitatet...
Av de 55 dealersene jeg har, så tror jeg bare 2 av dem tar imot vipps
Når jeg holdt på å deale så var vipps å konto overføring å no no! Nå som jeg kun handler av en kompis som tar inn ei plate i ny å ne for å dekke sitt eget forbruk så tenker jeg ikke så mye over det. Ikke en fast dealer dog..
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Skal vel også sies at om du har vippset en person noen hundre lapper beviser det ingenting. Kunne like gret vært at du betalte han for drinker du fikk på by'n. Er såklart ikke en lur måte å holde på, men om det er en engangs greie ser jeg ikke helt problemet. Nekt nekt nekt om det noen gang sku oppstå noe av det. Helt umulig å bevise. Beste isåfall er om begge parter kan finne på en dekk-historie angående vippsinga.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal vel også sies at om du har vippset en person noen hundre lapper beviser det ingenting. Kunne like gret vært at du betalte han for drinker du fikk på by'n. Er såklart ikke en lur måte å holde på, men om det er en engangs greie ser jeg ikke helt problemet. Nekt nekt nekt om det noen gang sku oppstå noe av det. Helt umulig å bevise. Beste isåfall er om begge parter kan finne på en dekk-historie angående vippsinga.
Vis hele sitatet...
Men hva er sjansen på at politiet eller banken eller samma faen skal spørre om f.eks HVORFOR VIPSET DU HAN ******* 500kr , med mindre det er h*nes foreldre, da kan man vell bare si at du skyldte en venn av en venn noen penger for å kjøpe mat eller noe lignende.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av vet_ikke_jeg Vis innlegg
Men hva er sjansen på at politiet eller banken eller samma faen skal spørre om f.eks HVORFOR VIPSET DU HAN ******* 500kr , med mindre det er h*nes foreldre, da kan man vell bare si at du skyldte en venn av en venn noen penger for å kjøpe mat eller noe lignende.
Vis hele sitatet...
Jaja, død tråd, men må gjennopplive denne for å understreke at etter at banken registrerte passet måtte man også svare på spørsmål vedr inntekter og utgifter. Har mottaker 100 000 kr inn i løpet av ett år, men har krysset nei i stede for å krysse ja og oppgi grunn vil han få et problem. Nøster de opp i det og finner ut at pengene åpenbart stammer fra dealing så er det like intelligent som å ha kundelisten med sum og fullt navn liggende på dørmatta. Vippser du en kompis som henter maks ei plate pr måned for litt hjelp ville jeg ikke bekymra meg. Men når fyren som henter inn klosser ber deg om å vippse han for plata, hver gang så veit du at dette ikke er bærekraftig... Banken har faktisk plikt til å melde om mistenkelig aktivitet.