Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 2982
Heisann!

Har omsider fått skaffet litt sopp av typen Golden Teacher (tørket) til meg og min kjære kamerat. For å gi litt kontekst så er jeg er relativt ny i gamet, med to tripper bak meg. Har tatt LSD (150ug) og trøfler i Nederland. På sistnevnte er jeg litt usikker på doseringen, men jeg spiste i hvert fall en hel pakke og hadde en fantastisk opplevelse. LSD turen ble forøvrig i overkant litt for intens i og med at det var min første gang.

Kameraten min har ingen erfaring med psykedelika, men som initiativtaker virker det som han er veldig klar for det. Hva tror dere er en grei nybegynnerdose? Tror nok ingen av oss er interessert i å trippe balls. Er også verdt å nevne at han er en relativt stor kar på 190 og 85+kg mens jeg er en liten tass på 170 og knappe 60-63kg Regner nok med at det er en faktor som spiller litt inn?

Bare å beklage hvis det ble litt for mange dumme spørsmål, hehe!
Golden teacher er en relativt mild strain så 2-3g bør holde.
Kan starte lavere også, men da kan det fort være at dere skulle ønske dere hadde brukt mer.
Usikker på om vekt har så mye å si, men kan være.

Anbefaler å gå ut i naturen med en liten bærbar høytaler eller slikt istedenfor å sitte inne i en leilighet.
Det blir fort en magisk opplevelse.
Trådstarter
5 1
Så 2-3g er en grei plass å begynne på, ja. Har hørt så ofte at 1g er den perfekte dosen for nybegynnere, men det gjelder vel sikkert flein?

Det jeg tenkte var å chille litt i leiligheten først med noe musikk når ting begynner å kicke inn, for så å gå ut. Bor faktisk rett ved et fantastisk turområde (Baneheia i Krsand). Eneste som er litt småkjipt er jo at det er relativt stor trafikk med forskjellige folk kontinuerlig, siden det er så populært å gå tur der. Dette vil jo sikkert være veldig individuelt, men er det litt sånn fucka på en måte å møte på masse edru turgåere når man turer selv holdt jeg på si? Haha

Takk for svar!
Sitat av MrLahey Vis innlegg
Så 2-3g er en grei plass å begynne på, ja. Har hørt så ofte at 1g er den perfekte dosen for nybegynnere, men det gjelder vel sikkert flein?

Det jeg tenkte var å chille litt i leiligheten først med noe musikk når ting begynner å kicke inn, for så å gå ut. Bor faktisk rett ved et fantastisk turområde (Baneheia i Krsand). Eneste som er litt småkjipt er jo at det er relativt stor trafikk med forskjellige folk kontinuerlig, siden det er så populært å gå tur der. Dette vil jo sikkert være veldig individuelt, men er det litt sånn fucka på en måte å møte på masse edru turgåere når man turer selv holdt jeg på si? Haha

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Føles kanskje ut som om alle ser på dere. Men folk flest gir faen i hva andre driver med. Har dere solbriller prøv kanskje dem da pupillene mine blir hvertfall gigantiske . Prøv og ta soppen tidlig på dagen slik at dere får med mest av dagslyset. Etter min mening er det ikke så spennende når det er mørkt Stay safe kompis!
Sitat av MrLahey Vis innlegg
Så 2-3g er en grei plass å begynne på, ja. Har hørt så ofte at 1g er den perfekte dosen for nybegynnere, men det gjelder vel sikkert flein?

Det jeg tenkte var å chille litt i leiligheten først med noe musikk når ting begynner å kicke inn, for så å gå ut. Bor faktisk rett ved et fantastisk turområde (Baneheia i Krsand). Eneste som er litt småkjipt er jo at det er relativt stor trafikk med forskjellige folk kontinuerlig, siden det er så populært å gå tur der. Dette vil jo sikkert være veldig individuelt, men er det litt sånn fucka på en måte å møte på masse edru turgåere når man turer selv holdt jeg på si? Haha

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Om du er ganske fersk ville jeg startet på 1.5gr GT. Jeg tror 1gr kan bli litt skuffende mildt selvom det har en euforisk effekt. Og jeg tror nok absolutt du ville blitt tatt på senga av 3gr, så jeg ville nok ventet litt med den dosen. Lurt å starte litt lavere og danne seg egne erfaringer på hvor du syntes det er behaglig å ligge. Et godt eksempel er at en kompis av meg tripper aldri på høyere doser en 2gr fordi han en gang tripper over på 3gr. Jeg tok 5gr 1 gang, trippet over, bestemte meg for at 4gr var grensa mi, trippet over igjen og nå har jeg funnet at 3gr er min personlige go to! Dvs at folk er forskjellig, start rolig, nok av helger å utforske vidre på!
Sist endret av Heyhoti; 1. oktober 2020 kl. 08:32.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
2-3 gram som førstegangsdosis syns jeg høres for høyt ut. Jeg ville startet som nevnt med 1.5 gram. Personlig er min sweetspot på 2g, og jeg har selv hatt en forferdelig badtrip på 3 gram. Så start med 1.5 og jobb dere oppover :-)
Jeg vil også anbefale maks 2 G første tur.
Men, 2G er ganske passe for min del ihvertfall, da får man kjenne litt ordentlig på det. Selv om det ikke blir helt overveldende.
3g kan fort bli for mye første gang.

vil dere være safe og bare teste litt kan dere ta 1,5g fks
Har veldig lyst til å skrive under på 1,5 som flott begynnerdose med cubensis. Det var der jeg starta sjøl! For meg så var 1,5 akkurat nok til å få noen av de psykedeliske kvalitetene ved soppen, uten å oppleve noe av "det sjuke". Hvis man er litt mottagelig for de mer sjuke opplevelsene, kan de komme allerede på rundt 2,5 (eller lavere, jeg har bare spist 1,5 og 2,7), og det er veldig greit å i alle fall ha en småpsykdelisk erfaring under beltet før man går løs på en storpsykedelisk erfaring da, for å si det sånn. Anbefaler te for øvrig.

Vekt har ikke så mye å si med psilocybin som mange andre rusmidler, så burde ikke være nødvendig å skalere for vekt.
Anonym bruker
"Rede Gris"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av MrLahey Vis innlegg
Så 2-3g er en grei plass å begynne på, ja. Har hørt så ofte at 1g er den perfekte dosen for nybegynnere, men det gjelder vel sikkert flein?
Vis hele sitatet...
1g høres lite ut. Man vil jo gjerne på ordentlig tur når man først tar sopp.
Siden du har erfaring med syre, så passer 2g godt om dere vil ture med kontroll.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Har nylig erfaring mef denne strain, og mange syns forsiktige doser var svake. Syns 3-4gram kan passe, selv nye. Cubensis er snill og mindre sterk enn flein
Jeg startet med 1,7g første gangen jeg tokk det og hadde en fin opplevelse med det. Synes den soppdoserings kalkulatoren på shroomery elns funket veldig fint, leste igjenom levlene og fant ut hvor jeg ville også tokk jeg det som var anbefalt der.
2g vil jeg si. Er kraftigere opptur på sopp, så hold dere inne til dere er vant med det. Visualsene kødder litt mer med "virkeligheten" enn det LSD gjør, så ville personlig holdt meg unna folk på sopp. På LSD klarer jeg å holde meg joanlunde normal, det går dårlig på sopp.
Men det er jo veldig individuelt
Anonym bruker
"Ivrig Jerv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
tok 2g gt, var veldig misfornøyd ... men tror det var lite virkestoff i soppen elr.
det var mye "biter"også lite "hele sopper" noen av dere som vet? det var førstegangen
Sitat av MrLahey Vis innlegg
Det jeg tenkte var å chille litt i leiligheten først med noe musikk når ting begynner å kicke inn, for så å gå ut. Bor faktisk rett ved et fantastisk turområde (Baneheia i Krsand). Eneste som er litt småkjipt er jo at det er relativt stor trafikk med forskjellige folk kontinuerlig, siden det er så populært å gå tur der. Dette vil jo sikkert være veldig individuelt, men er det litt sånn fucka på en måte å møte på masse edru turgåere når man turer selv holdt jeg på si? Haha

Takk for svar!
Vis hele sitatet...
Jeg ville ikke gått ut blant folk med mindre en edru person er tilstede. Hvis noen ber dere om veibeskrivelser ellerno i den duren når dere er ute og turer, da, da ville det i alle fall klikka for meg om det ikke var noen der som kunne håndtere det.
Sist endret av soppsialisme; 1. oktober 2020 kl. 17:17.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
tok 2g gt, var veldig misfornøyd ... men tror det var lite virkestoff i soppen elr.
det var mye "biter"også lite "hele sopper" noen av dere som vet? det var førstegangen
Vis hele sitatet...
Har ingenting å si om det er hele sopper eller pulver for den saks skyld.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Dere får bare stilker og bøss? Må være en nitrist spekulant dere får av.

De som driver stort med dette har så mye sopp at de kan kaste stygge sopp i søpla, hvis dere får støv og stilker så er det fordi "noen" mangler all stilighet og snur på krona for å ta inn maksimalt og tjene mest mulig spenn.
Sist endret av meaculpaUIO; 1. oktober 2020 kl. 19:22.
Trådstarter
5 1
Sitat av soppsialisme Vis innlegg
Jeg ville ikke gått ut blant folk med mindre en edru person er tilstede. Hvis noen ber dere om veibeskrivelser ellerno i den duren når dere er ute og turer, da, da ville det i alle fall klikka for meg om det ikke var noen der som kunne håndtere det.
Vis hele sitatet...
Var det jeg tenkte, og litt det der norske fenomenet med at alle forbipasserende absolutt skal slenge frem et "hei" i skogen. Ikke at det i seg selv nødvendigvis er noe galt, men kan se for meg at det kan bli litt mindfucked på sopp ja. Dette blir jo veldig individuelt såklart, men regner vel med at random turgåere utenfor soppens verden holdt jeg på si ikke blir så spaca når man er på nedturen?

Forøvrig har vi bestemt oss for å gå for 2g Takk for alle svar!
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Første gang jeg prøvde sopp så var det golden teacher og jeg hadde 2,5 gram, følte ganske milde effekter bare. Men kompisen min som hadde like mye trippet baller. Så er vel noe som er forskjellig fra person til person iguess