Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 6142
Hei!
Som noen av dere kanskje har lagt merke til, så har jeg den siste tiden jobbet med å programmere et varslingssystem.

Systemet sjekker etter nye innlegg i en Facebook-gruppe. Er det nye innlegg, send PM til gruppeadministratorene med varsel.
Systemet sjekker også om Facebook-siden til administrasjonen har fått PM, og sender så PM til administratorene med varsel.

Nå har jeg møtt på et annet problem;
Jeg har ikke forhåndsvisning på messenger-varslinger på låst skjerm, og sånn skal det forbli. Jeg må alltid låse opp telefonen og sjekke varslingssenter for å vite hvem som har sendt meg PM på messenger.

Jeg skulle gjerne ønske det fantes en mulighet til å gjøre at alle andre bortsett fra den ene PM-en med «Varsel: Nytt innlegg» kunne være skjult. Det gjør det ikke på iPhone.

Derfor tenkte jeg at det kanskje fins en app som leverer et custom varsel til telefonen min basert på et API for eksempel. Denne appen åpner jeg for forhåndsvisning.

Det er dessverre ikke aktuelt å ha forhåndsvisning på varslinger fra apper som også kan omfatte private meldinger fra en tredjepart.

Forslag?
Har selv brukt Pushover til å sende notifications fra hjemmemekka smarthusløsning.

Her kan bla. melding, tittel og varslingslyd defineres fra avsender, og de støtter quiet hours og Critical Alerts for iOs (overstyrer stillemodus), samt app for epleklokke om en har det.

Begrensning på 7500meldinger i månden.
Koster $5 (55kr ios) one-time purchase.

Jeg bruker den bla. for å få notifications om jeg glemmer å låse inngangsdøra eller lukker garasjeporten når jeg går hjemmefra, og for å sende melding om noen av serverene mine går ned.
Sist endret av Lanjelin; 14. august 2020 kl. 09:00.