Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  86 6167
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hallo, TS sier at et vitne bekrefter at det ikke skjedde noe. TS sier selv at de ikke mistenker det heller.
Hvorfor skal andre da mistenke at det har skjedd en voldtekt og sikre spor?
Jada, ting kan ha skjedd som man ikke husker men når alle involverte mener det ikke har skjedd noe så forstår jeg ikke hva som skulle blitt gjort annerledes.

Jeg har stor forståelse for TS og h*ns søsters situasjon og jeg tror alle vet at neddoping skjer. Det er helt uakseptabelt at mennesker faktisk risikerer livet til andre for å få seg et ligg.

Problemet her er som nevnt at de selv sier at det ikke er misstanke om voldtekt. Da er ikke voldtektsmottaket rett sted.
Legevakta er rett sted dersom tilstanden er dårlig. Om hun er oppegående så er det (som nevnt til det kjedsommelige) i beste fall en vanlig politisak.

Hvor mange tror du ikke det er som kontakter disse stedene med alle mulige irrelevante problemer?
Voldtektsmottaket skal hovedsaklig sikre biologiske spor og se etter fysiske spor etter voldtekt ikke drive med sikring av bevis i hva som foreløpig "kun" er en mulig narkosak uten en eneste form for henvisning.

Det er jo egentlig ikke så mye vits å diskutere det frem og tilbake, jeg mener personlig (basert på det lille vi vet, fra én part) at de ikke hadde noe på et voldtektsmottak å gjøre, det gjorde også legevakten og mottaket selv.
Om du mener at slike mottak skal brukes til privat etterforskning og bruke ressurser på å analysere urinprøver uten misstanke om voldtekt så er du velkommen til det.
Jeg mener at disse stedene bør være forbeholdt personer som har en virkelig misstanke om at det har skjedd noe.
Vis hele sitatet...

Du har rett men Pi* har også rett. Det er helt vanlig å ikke huske noe så kort tid etter, og med Ghb så kommer de kjente ghb flashbacksene først flere dager og til og med uker etterpå. Det høres ut som at det ikke har skjedd noen voldtekt i akuratt dette tilfellet og det er enda godt, men å bli neddopet er et overgrep i seg selv og om det var tilfelle var det nok bare flaks for at det ikke kom en anledning for gjerningsmannen å få en av jentene på egenhånd for å eventuelt foregripe seg på dem. Men legevakt og politi er riktig innstans ved mistanke om neddoping ja.
Sitat av moret Vis innlegg
Ned-doping er alvorlig og jeg forsvarer ikke overgripere, men her er det ikke bevist at dette er tilfelle. Det eneste som har skjedd her er at TS drar egne konklusjoner om overgrepforsøk ut av tynn luft; før man har fakta på bordet så behøver man ikke ta utgangspunkt i verst tenkelig scenario. Det er poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Så du mener det er feil å råde noen til å kontakte overgrepsmottaket fremfor å begynne å banke på dører ut ifra det grunnlaget han har? Hva som har skjedd og ikke er vanskelig for oss på freak å bedømme 100%. Men når han mistenker noe sånt er det vel veldig greit å få sjekka opp hva som har skjedd.

I slike situasjoner er det så mye tanker og usikkerhet. Men om man virkelig mistenker ned doping med GHB er det vel ikke noe tvil om at det burde testes, spesielt når man er innenfor de rette tidsrammene mens man sitter og lurer på hva man skal gjøre.

Ja det kan hende han bare gav noe drikke, og at jentene sier mye rart, det er jeg fult klar over, men det er bare enda en grunn til at man skal få avklart ting ASAP da sånt fort kan bli vanskelig å finne ut i ettertid. Det er allerede nok folk som har blitt anklaget for voldtektsforsøk på tynt grunnlag og det er en stor skam for alle parter.

Bedre å finne ut av det enn at dette blir enda en tråd om å banke folk på tynt grunnlag. Er jo det jeg mener med at han ikke har noe på døra hans å gjøre om han ikke sjekker det opp. I mine øyne er ikke det å blåse ting ut av proporsjoner, i så fall er det søstra, eller TS som har fantasert for mye. Da skader ikke en reality check vel? Jeg kan ikke sitte og annta at dette var mindre alvorlig enn det først høres ut?

Tenker bare hva er værst? Om noe faktisk hadde skjedd og hu ikke fikk den hjelpen hun trengte, ikke fikk samlet bevis. Eller at han går og "skremmer" en uskyldig på grunn av fyllerør? I det minste greit å gjøre det man kan for å nøste opp i det om man også skal vurdere å "skremme" folk.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Hør a folkens.. Hun drakk KUN av denne mystiske drikken, hun sier hun drakk 3/4 og venninna 1/4, og at hun var Jævla forvirra hele kvelden. Fyren hadde "blandet klart" før dem kom og ga det til dem med en gang. De så en rar dunk/flaske som de beskrev som at ligner på slike vaskemiddel flasker, med tjukk plast og en svært liten mengde med noe gul væske oppi. Dem bæda for at drikka ikke smakte bare sprite, og så ble denne flaska med den gule væska gjømt bort. Så hadde hun røyka vel en 0,5 ellerno men dette var endel FØR festen. Hun oppgir at hun ikke husker no særlig, og at hun var jævlig forvirra/ikke skjønte hva som skjedde, heldig for henne at hun drakk så mye av dette og venninna så lite, ellers kunne det gått jævlig gærlig tror nå jeg. Hun spydde så å si hele kvelden også. Synes dette høres ut som GHB jeg da, og at dem på overgrepsmottaket/legevakta burde tatt dette mer seriøst. Bare min mening da
Sitat av discorebel Vis innlegg
Hør a folkens.. Hun drakk KUN av denne mystiske drikken, hun sier hun drakk 3/4 og venninna 1/4, og at hun var Jævla forvirra hele kvelden. Fyren hadde "blandet klart" før dem kom og ga det til dem med en gang. De så en rar dunk/flaske som de beskrev som at ligner på slike vaskemiddel flasker, med tjukk plast og en svært liten mengde med noe gul væske oppi. Dem bæda for at drikka ikke smakte bare sprite, og så ble denne flaska med den gule væska gjømt bort. Så hadde hun røyka vel en 0,5 ellerno men dette var endel FØR festen. Hun oppgir at hun ikke husker no særlig, og at hun var jævlig forvirra/ikke skjønte hva som skjedde, heldig for henne at hun drakk så mye av dette og venninna så lite, ellers kunne det gått jævlig gærlig tror nå jeg. Hun spydde så å si hele kvelden også. Synes dette høres ut som GHB jeg da, og at dem på overgrepsmottaket/legevakta burde tatt dette mer seriøst. Bare min mening da
Vis hele sitatet...
Godt vi er enige der selv om de ikke tok deg seriøst er det bare bra at du reagerte. Forsvant litt da det var seint/tidlig og langt over leggetid.
Dritt i at en og annen person mener du skal putte en finger i rassen og glemme det hele. Gjør det du tenker er riktig da du sitter med flere detaljer enn oss.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg mener at disse stedene bør være forbeholdt personer som har en virkelig misstanke om at det har skjedd noe.
Vis hele sitatet...
De har mistanke om at det har skjedd et voldtektsforsøk, det er "noe" i min bok, og også i straffeloven. Mulig andre synes det ikke er så nøye. Det er ikke snakk om å være privatdetektiv, det er snakk om å sikre bevis for en straffbar handling, hvis så har skjedd. Og den på voldtektsmottaket som tar imot personen/telefonen bør ha gangsyn nok til å møte personen som om det kan ha skjedd noe, og ikke avvise på autopilot fordi hun ikke er ruset nok.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk at TS nærmest måtte overtales til å kontakte legevakt. Hadde det vært en reell fare for at en voldtekt har skjedd så ville de fleste reagert annerledes.
Vis hele sitatet...
Øh, nei. Og denne tråden illustrerer veldig godt hvorfor.

Sitat av moret Vis innlegg
Det eneste som har skjedd her er at TS drar egne konklusjoner om overgrepforsøk ut av tynn luft; før man har fakta på bordet så behøver man ikke ta utgangspunkt i verst tenkelig scenario. Det er poenget mitt.
Vis hele sitatet...
Nei, det som skjer her er at TS prøver å få "fakta på bordet" ved å faktisk teste, men møter en rungende likegyldighet og bagatellisering på alle kanter. Hvordan mener du man skal få "fakta på bordet" i denne saken?
Sist endret av *pi; 1. august 2020 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du går i samme felle selv og anklager en ukjent person for forsøk på voldtekt av 2 jenter med kun én side av saken forklart på en ytterst rotete måte og som er full av motsetninger.
Husk at TS nærmest måtte overtales til å kontakte legevakt. Hadde det vært en reell fare for at en voldtekt har skjedd så ville de fleste reagert annerledes.
TS styres av følelser og er kun enig med de som støtter h*ns syn.

Her jeg bor er det helt vanlig å dele drikkevarer på fest og jeg kunne selv lett gitt bort en flaske med utblandet brennevin uten å drikke av den selv, det kan ikke være sånn at man blir anklaget for voldtektsforsøk på såpass sviktende grunnlag.

Jeg er forøvrig helt enig med Moret, i denne saken virker det som om følelsene og ønske om å "ta" denne personen styrer mer enn fakta.
Vis hele sitatet...
Hvilken felle? Det er ikke jeg som sitter her å latterliggjør neddoping og overgrep og som uttaler meg uten noe kunnskap om det. Jeg har ikke anklagd noen for noe som helst, jeg har sagt at det må tas alvorlig for å avdekke hva som har skjedd og om det har skjedd en neddoping her. Hvis i tilfelle så indikerer neddopingen intensjon om voldtekt, noe også opplysningene vi har fått indikerer.

Du sier "uten å fått høre 2 sider av saken". Se for deg en situasjon der det har skjedd en neddoping og voldtektsforsøk, tror du da at av å spørre gjerningsmannen vil han bekrefte dette? Alle overgripere nekter selvfølgelig så det endrer ikke saken. At han nærmest måtte overtales for å kontakte legevakta betyr ikke at det ikke kan ha skjedd en reell neddoping eller voldtektsfare her, men betyr bare enda en med manglende kunnskap om neddoping og hvor lenge det kan spores. Samt bagatellisering og påvirkning av voldtektsmyter mange menn tror på som gjør at man ikke tar sikkerheten og livet til jenter så alvorlig men "tar det seinere".

Det er desverre en helt vanlig reaksjon blandt gutter å ikke vise fornuftig handlekraft når de får vite om sånne ting, menn ansvarliggjør kvinner for vold på flere områder som ts også beskrev han gjorde som første reaksjon mot søstera si. Det viser at han er blandt dem som mangler kunnskap om overgrep og som ikke tar det så alvorlig som det bør.
Som sagt er det vanlig og sier ingenting om hvorvidt det har skjedd en alvorlig handling eller ikke. Undersøkelser viser at så mange som annenhver norske mann mener at jenta selv er skyld i voldtekten om hun har flørtet i forkant. Hver femte mann sier at en kvinne som er kjent for å ha flere partnere er helt eller delvis ansvarlig for et seksuelt overgrep. Dersom kvinnen går alene på øde strekninger mener en av fire menn at kvinnen er ansvarlig for et seksuelt overgrep.
28 prosent mener en kvinne som kler seg sexy er helt eller delvis ansvarlig for det seksuelle overgrepet. En av ti norske menn mener at kvinnen er delskyldig i å bli voldtatt om hun har hatt mange partnere før. Og bare 23% menn under 29 år mener av voldtekt er et samfunnsproblem til tross for at det rammer minst 1 av 10 kvinner. Og så mange hjernedøde gutter som nesten 2 av 10 mener de er usikre eller at det ikke er voldtekt selvom kvinnen motsetter seg samleiet. Tallene er hentet fra undersøkelser gjort av Reform Ressurssenter for Menn, TNS Gallup og Amnesty. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...yld-i-voldtekt

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...s-hun-floertet

Så nei hadde det vært en reell fare for en voldtekt hadde ikke alle reagert anderledes. Andre menn i tråden her som forteller de har fått høre om voldtekt trodde automatisk først ikke på det selvom personen til og med hadde begått flere voldtekter før. Det er på tide at sånne ting blir tatt alvorlig i praksis for kunnskapsløsheten blandt menn gjør at det ikke blir det. Har det ikke skjedd noe så er jo det flott men har man indikasjoner og mistanke om at noe har skjedd er det kjempeviktig å få det bekrefta eller avkrefta gjennom prøver.

Klart det er vanlig å dele drikkevarer på fest men som mann er du heldig nok til å slippe å ha det i bakhodet at det kan skje deg noe om du tar i mot. Fakta er at festvoldtekter er det vanligste og det er faktisk ikke alltid harmløst å servere ukjent innhold til fremmede jenter som man ikke drikker av selv, grave om adressen og mase om trekant. De mennene som er sånn er menn som så å si alltid på et eller annet nivå har ganske grenseoverskridende oppførsel som menn med trygge holdninger mot damer ikke har, og som potensielt kan være, og altfor ofte er farlig. Det er bare en realitet og faktum du må erkjenne selvom du som mann ikke er like utsatt for det og ikke kan forstå deg på hvordan den trusselen utspiller seg for jenter. Les og lær!
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av discorebel Vis innlegg
Hør a folkens.. Hun drakk KUN av denne mystiske drikken, hun sier hun drakk 3/4 og venninna 1/4, og at hun var Jævla forvirra hele kvelden. Fyren hadde "blandet klart" før dem kom og ga det til dem med en gang. De så en rar dunk/flaske som de beskrev som at ligner på slike vaskemiddel flasker, med tjukk plast og en svært liten mengde med noe gul væske oppi. Dem bæda for at drikka ikke smakte bare sprite, og så ble denne flaska med den gule væska gjømt bort. Så hadde hun røyka vel en 0,5 ellerno men dette var endel FØR festen. Hun oppgir at hun ikke husker no særlig, og at hun var jævlig forvirra/ikke skjønte hva som skjedde, heldig for henne at hun drakk så mye av dette og venninna så lite, ellers kunne det gått jævlig gærlig tror nå jeg. Hun spydde så å si hele kvelden også. Synes dette høres ut som GHB jeg da, og at dem på overgrepsmottaket/legevakta burde tatt dette mer seriøst. Bare min mening da
Vis hele sitatet...
Det er bra du aggerte men hårreisende at legevakta ikke bisto mere. Voldtektsofre er de med minst rettssikkerhet i Norge og det er horribelt i seg selv så for den store saken sin skyld oppfordrer jeg deg til å kontakte avisa og politiet å fortelle hvordan hun ikke fikk hjelp. Potensiell neddoping skal tas alvorlig selvom det ikke har skjedd et voldtektsforsøk eller voldtekt!
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Vurderer å gå til avisa ja. Synes dette er no bullshit

Og til alle dere som sier ditten og datten om at det ikke skjedde noe derfor er ingen skade gjort.

Hva hadde dere tenkt hvis d var deres søster som kom hjem helt fucked og det første hun sier er at det var noe rar drikke hun fikk av en fremmed?
Sist endret av Dodecha; 2. august 2020 kl. 13:34. Grunn: Sms forkortelser, skjerpings!
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av *pi Vis innlegg
De har mistanke om at det har skjedd et voldtektsforsøk, det er "noe" i min bok, og også i straffeloven.
Vis hele sitatet...
Ignorer du det faktum at TS sier gjentatte ganger at INGEN misstenker voldtekt?
At de misstenker forsøk på neddoping betyr ikke at voldtektsmottaket er riktig sted.

Mulig andre synes det ikke er så nøye. Det er ikke snakk om å være privatdetektiv, det er snakk om å sikre bevis for en straffbar handling, hvis så har skjedd. Og den på voldtektsmottaket som tar imot personen/telefonen bør ha gangsyn nok til å møte personen som om det kan ha skjedd noe, og ikke avvise på autopilot fordi hun ikke er ruset nok.


Øh, nei. Og denne tråden illustrerer veldig godt hvorfor.


Nei, det som skjer her er at TS prøver å få "fakta på bordet" ved å faktisk teste, men møter en rungende likegyldighet og bagatellisering på alle kanter. Hvordan mener du man skal få "fakta på bordet" i denne saken?
Vis hele sitatet...
RINGE POLITIET og bli henvist til legevakten for sikring av bevis!

Noen burde helt klart ha sikret eventuelle bevis her, men når man ikke ringer til den etaten som faktisk jobber med nettopp kriminalitet så har man seg selv å takke når man sitter igjen uten et fnugg av bevis og har brukt halve natten på å cherry picke innlegg som støtter sitt eget syn..

Etter et lite google søk så finner jeg ingen steder hvor det blir anbefalt å gå til et voldtektsmottak etter forsøk på neddoping, der blir man anbefalt å gå til lege og/eller politi, kun hvis det misstenkes en faktisk voldtekt (noe ts sier de ikke gjør) skal voldtektsmottaket kontaktes.

At du mener at det ikke er logisk av et familiemedlem å kontakte politiet i en slik sak synes jeg er rart. Det ville vært det absolutt første jeg gjorde. I bestefall kunne fyren blitt pågrepet med det påståtte dopet på seg.

Og desto mer TS skriver så synes jeg det henger mindre og mindre sammen.

Nå spekulerer jeg vilt her, men er det kan jo tenkes at politiet ikke er kontaktet pga inntaket av hasj?
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av discorebel Vis innlegg
Vurderer å gå til avisa ja. Synes dette er no bullshit

Og til alle dere som sier ditten og datten om at d ikke skjedde noe derfor er ingen skade gjort.

Hva hadde dere tenkt hvis d var deres søster som kom hjem helt fucked og det første hun sier er at d var no rar drikke hun fikk av en fremmed?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du feiltolker en del av oss som er uenig med deg. Ingen mener at forsøk på neddoping er greit.
Det er en forbanna feig ting å gjøre.

Det du blir kritisert for er å kjefte på legevakta og voldtektsmottaket når flere her mener at du har henvendt deg til feil sted. Og siden situasjonen ikke har vært alvorlig nok (i følge legavakten som ikke tok prøve fordi din søster ikke fremstod som ruset nok) så ble dere sendt hjem. Det du skulle gjort var å ringe politiet, dersom de hadde hatt samme syn som deg på saken så hadde de ringt legevakta og bedt dem teste din søster.

Denne type bruk av narkotika er noe politiet tar veldig alvorlig, og du skal ikke se bort fra at vedkommende som hadde denne drikken hadde fått besøk av onkel blå samme natt om dere hadde ringt dem.

Jeg lurer fortsatt på hvorfor du ikke har ringt dem?
Du har ringt dem nå ikke sant?
Det er faktisk ganske alvorlig at de på legevakten ikke tok tester eller noe som helst. Det skal mye til for å dra dit og det er jo ikke akkurat sånn at man vil bli utsatt for det søsteren hans har blitt. Så når man først da drar for å få hjelp skal man oppleve å bli tatt på alvor. Tenk hvor mange som ikke tør å oppsøke helsehjelp dersom de opplever dette i møte med helsevesenet? Offer skal oppleve å bli hørt, trodd og tatt vare på av helsepersonell. I det minste av helsepersonell!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fakta er at festvoldtekter er det vanligste og det er faktisk ikke alltid harmløst å servere ukjent innhold til fremmede jenter som man ikke drikker av selv
Vis hele sitatet...
Jupp. Nå synes jeg det er på tide å bannlyse alkohol, på samme linje som GHB. Da hadde vi spart mye dritt da.

Jeg ser for meg at Norge kommer til å bannlyse elsparkesykler når vi ser det første dødsfallet, muligens endel før også. Så hvorfor ikke bannlyse alkohol? Da vil jo antall voldtekter gå BETYDELIG ned.

Sorry for å deraile tråden TS.
Du kan jo alltids prøve å på å gjøre litt privatetterforskning selv, altså å finne ut om dette er en edgy type eller om han bare var drita og kjip på festen der og da. Har man mye promille i blodet kommer det lett ut endel daffe kommentarer, spesielt om man er kåt og vil få seg noe.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Med all respekt, dette er ikke noe å gå videre med.

Det er rimelig svake beviser på noe som helst her.

En dunk med gul væske som ble tømt på en sprite-flaske. Vel, ikke spesielt unormalt på hvilken som helst hjemmefest i Trøndelag.

Tror mer det er sammenhengen mellom en overbeskyttende storebror og at en har spurt hvor søstra hans bor og at han ville ha 3-kant med henne.

Overgrep skal selvfølgelig taes på alvor, men et sted må grensa gå.
I verste fall var dette et elendig og udiskret forsøk på neddoping som heldigvis mislyktes.

En annen mulig forklaring er comboen hasj+sterk alkohol. Hvis toleransen er lav på alkohol er det ikke sykt mye som skal til før man blir grønn når man er stein på cannabis fra før.

Uansett hva grunnen til den rare formen var, så har dette vært en lærepenge om å aldri ta imot drikke fra folk man ikke kjenner godt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Med all respekt, dette er ikke noe å gå videre med.

Det er rimelig svake beviser på noe som helst her.
Vis hele sitatet...
Det er ikke beviser så lenge legevakta ikke ville ta prøver.

I byen jeg bor har de vært behjelpelige når disse sakene fra tid til annen dukker opp.
Overbeskyttende? Overreaksjon? Shit ass. Det er noen fucked opp folk i denne tråden....

Alle dere som skriver her kjenner en eller flere damer dere er venn med, sønn av eller samboer med som har blitt voldtatt og alle dere som skriver her kjenner og til en voldtektsmann i omgangskretsen. Det høres ut som at dere tror sånt bare skjer på film jo..!

Jeg blir serriøst flau over mitt eget kjønn når jeg leser sånne poster.

Det er en sjanse for at damene fikk rusmiddel i glasset mot sin vilje og viten, og det er en sjanse for at personen ville voldta noen den kvelden. Så er det viktigere for enkelte å forsvare alle voldtektsmenn enn å støtte alle ofre... Thats some fucked up shit son.

Jeg veit jeg hadde tatt det videre om noe sånt skjedde søstra mi...
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Herregud, hva er greia med at man liksom støtter en voldtektsmann for at man syns dette er en tynn sak?

Ja, helsevesenets håndtering av denne saken er uten tvil kritikkverdig, det hadde ikke koster dem mange kalorier å utført en test. Men man skal være jævlig forsiktig med å beskylde noen for voldtektsforsøk uten mer bevis enn dette. At helsevesenet ikke tok denne testen gjør at spekulasjonene vil foregå i lang tid på hva som egentlig var i den drikken.

Jeg vil ikke assosieres med at jeg forsvarer voldtektsmenn, men jeg har en rettferdighetssans som sier meg at man må ha fakta på bordet før man kommer med såpass alvorlige beskyldninger mot noen.

At fyren har dårlig dametekke, er creepy og at han har drikke på dunk er en like stor indikasjon på at det er en wierdo med HB på dunk blandet med juice, saft eller whatever.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

At fyren har dårlig dametekke, er creepy og at han har drikke på dunk er en like stor indikasjon på at det er en wierdo med HB på dunk blandet med juice, saft eller whatever.
Vis hele sitatet...
Han skjenka på jenter, uten å drikke av det sjøl. Prøvde å oppnå kinky stuff med de. Mer en god nok grunn til å riste han og finne ut hva han drev på med
Har ikke lest tråden bare ditt innlegg TS, høres mad sketchy ut. Ville bare påpeke det at hvis de drakk opp en spriteflaske med GHB så hadde de nok verken huska en dritt, kunne fortalt deg om det eller overlevd. Støtter tiltaket med å ta en alvorlig prat med kisen tho, definitivt noe shady han har prøvd på
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
ærlig talt så hadde jeg tenkt at søstra mi var drita full på sprit og flau over at du begynte og agere som du gjorde... du vet jo ikke engang hva ghb er men du er så sikker på at søstra di har blitt dopa ned. Politi anmeld det eller ta det til avisa om du vil! men jeg har sett mange drittunger bli full på sprit over tidene. og utrifra det jeg leser her så er det egentlig helt vilt av deg å bare anta at det er ghb når du ikke engfang kan følge det opp på legevakten. men du vil fortsatt dra å banke karen? Jeg er glad for at jeg ikke er din søster as jeg hadde ALDRI tørt å si noe til deg om dette er måten du håndterer ting på
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Du har liksom bare sett søstra di rusa også har du laget et agenda der hu helt sikkert har fått i seg ghb også vet du faen ikke engang hva ghb er! Du har vært på legevakta tilogmed og det er nok en grunn til at dem ikke tok deg serriøst. men for all del kjør på med dette å legg masse skam på søstra di som du prøver å "passe på"
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tenk om hun bare har vært full på sprit da? (sånn som mange ungdommer eller unge voksene kan bli) også lager du et helvette ut av det og skal dra å banke karen? fordi du tror at søsteren din er rusa på et rusmiddel du ikke vet hvordan folk er rusa på. herregud as. ærlig talt så tror jeg du bare bringer mye skam på din søster. hun er nok ikke så dum som du tror.
Anonym bruker
"Irritert Mår"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Greia er jo at vi ikke veit om det er en voldektsmann eller ikke da dette er kun spekulasjoner fra TS på formen til sinn søster etter festen. Selvom jeg er litt skeptisk til hva som har skjedd betyr ikke det at jeg synes det er greit å dope ned jenter å voldta dem. Jeg synes det bare er rart eller litt ekstremt at TS skal agere på denne måten. på festene jeg er vandt med på bygda er det ikke uvanelig å gi fra seg en halv liter med sprit. og hvis det er den eneste grunnen til at TS tror at søsteren er ruset på ghb (selvom han ikke har peiling på hva det er eller hvordan rusen på det er) så synes jeg faktisk at det er helt tullete å anta det.
Sitat av discorebel Vis innlegg
Da fikk jeg høre at hun hadde røykt litt hasj, og drukket noe mistenkelig en fyr ga henne og ei venninne i en sprite flaske. Denne karen rørte ikke drikken, søstra mi og venninna drakk alt.

Først sa altså denne karen at det kun var sprite i flaska, men jentene syntes det smakte "rart/underlig" og da han ble konfrontert om dette inneholdt drikken plutselig sprite og bacardi. Jentene mener det ikke smakte som bacardi i det hele tatt.

Etter en lang rant til søstra mi om at man for faens skyld aldri skal ta i mot no drikke fra fremmede, ble jeg betenksom.

Vet personlig svært lite om GHB/GBL men har hørt at dette brukes av noen grisejævler som "date rape drug"

Noen her inne som vet mer om disse greiene og kan komme med innspill?
Vis hele sitatet...
Sitat av discorebel Vis innlegg
Hør a folkens.. Hun drakk KUN av denne mystiske drikken, hun sier hun drakk 3/4 og venninna 1/4, og at hun var Jævla forvirra hele kvelden. Fyren hadde "blandet klart" før dem kom og ga det til dem med en gang. De så en rar dunk/flaske som de beskrev som at ligner på slike vaskemiddel flasker, med tjukk plast og en svært liten mengde med noe gul væske oppi. Dem bæda for at drikka ikke smakte bare sprite, og så ble denne flaska med den gule væska gjømt bort. Så hadde hun røyka vel en 0,5 ellerno men dette var endel FØR festen. Hun oppgir at hun ikke husker no særlig, og at hun var jævlig forvirra/ikke skjønte hva som skjedde, heldig for henne at hun drakk så mye av dette og venninna så lite, ellers kunne det gått jævlig gærlig tror nå jeg. Hun spydde så å si hele kvelden også. Synes dette høres ut som GHB jeg da, og at dem på overgrepsmottaket/legevakta burde tatt dette mer seriøst. Bare min mening da
Vis hele sitatet...
Hvor tar du det fra at alt er antagelser fra TS? Han sier jo at han har snakket med søstra si.

Man kan henvende seg til overgrepsmottaket ved misstanke om at noen har blitt utsatt for overgrep.https://www.politiet.no/rad/voldtekt...uelt-overgrep/

Norges 24 døgnåpne overgrepsmottak tilbyr lavterskel helsetjenester som kan benyttes uten henvisning og uavhengig av politianmeldelse det er altså et lavterskel tilbud for den som enten veit, eller er i tvil om hva som har skjedd.
Om de gjorde jobben sin eller ikke her er en annen sak. GHB kan gjøre ting med hukommelsen. Selv om det gikk bra denne gangen er det ikke bra hvis en som spiker drinken til folk med onde intensjoner går uten konsekvenser. Spike drinker er ikke lov selv om det endte bra. Overgrepsmottaket har ressurser til å teste etter daterape drugs og de er også døgnåpne, derfor er det rett instans.

For ikke å snakke om den ufyselige tonen du tar hvor du blamer TS for alt og påstår at han finner opp alt sammen helt selv. Enten har du ikke lest ordentlig, eller så vrir du så mye på dette du bare kan for å angripe TS av en eller annen grunn...
Sist endret av knert1; 2. august 2020 kl. 05:24.
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Hvor tar du det fra at alt er antagelser fra TS? Han sier jo at han har snakket med søstra si.

Man kan henvende seg til overgrepsmottaket ved misstanke om at noen har blitt utsatt for overgrep.https://www.politiet.no/rad/voldtekt...uelt-overgrep/

Norges 24 døgnåpne overgrepsmottak tilbyr lavterskel helsetjenester som kan benyttes uten henvisning og uavhengig av politianmeldelse det er altså et lavterskel tilbud for den som enten veit, eller er i tvil om hva som har skjedd.
Om de gjorde jobben sin eller ikke her er en annen sak. GHB kan gjøre ting med hukommelsen. Selv om det gikk bra denne gangen er det ikke bra hvis en som spiker drinken til folk med onde intensjoner går uten konsekvenser. Spike drinker er ikke lov selv om det endte bra. Overgrepsmottaket har ressurser til å teste etter daterape drugs og de er også døgnåpne, derfor er det rett instans.

For ikke å snakke om den ufyselige tonen du tar hvor du blamer TS for alt og påstår at han finner opp alt sammen helt selv. Enten har du ikke lest ordentlig, eller så vrir du så mye på dette du bare kan for å angripe TS av en eller annen grunn...
Vis hele sitatet...
Ignorerer dere fakta med vilje?

Her sier TS at INGEN mistenker at det har skjedd et seksuelt overgrep eller voldtekt. De har tilogmed et vitne som i følge TS var relativt edru.
Da er det ikke voldtekstmottaket som er riktig sted....

Har du vært utsatt for voldtekt, seksuelle overgrep eller mistenker at det har skjedd, ta kontakt med nærmeste overgrepsmottak eller politi for hjelp og avklaring om hva du skal gjøre videre.
Vis hele sitatet...
Dere blir nødt til å skille mellom misstanke om neddoping og misstanke om voldtekt.
Det er to svææææært forskjellige ting, selv om den ene kan føre til den andre, men TS og begge som var tilstede sier at det ikke skjedde noe og da er det helt riktig å ikke bruke ressursene til en voldtekstmottak for å sikre bevis i en sak som foreløpig ikke inkluderer voldtekt eller misstanke om voldtekt.

Det er egentlig det samme som å si at all vold er drapsforsøk. Og at politiet skal etterforske all vold som drapsforsøk bare fordi vold kan føre til død.

Creepy situasjon, men ta den for det den er.
Ingen involverte mistenker voldtekt. Hadde TS sagt at de mistenker voldtekt så tror jeg de hadde blitt sendt rett til mottaket.

Det er også litt drøyt å anta at bare fordi det kan ha vært ghb i leiligheten så betyr det at de skulle bli voldtatt.

At folk kan spinne slike historier basert på det lille av informasjon i denne tråden er skremmende.

Alle forsøk på voldtekt skal tas alvorlig men da må det være et visst grunnlag for å mistenke det også. Her har ei jente kommet sløv hjem fra fest hvor hun røyke et halvt gram med hasj, det var en creepy fyr der.

Det er kun det faktum at jentene drakk en drikke de ikke er 100% sikker på hva var og at en fyr spurte om de ville ha trekant som utgjør hele saken.

En ting er sikkert, jeg skal aldri gi noen en drink og spørre om vi skal pule. Da forsøker jeg tydeligvis å dope henne ned og voldta henne.
Ikke glem alkohol på date!
Jeg har vært på mange dates hvor det har vært alkohol i bildet, kun for at det letter stemningen, er dette forsøk på neddoping og voldtekt? For baktanken er jo at alkoholen skal hjelpe til med å komme i mål.

Er det forsøk på voldtekt å gå på byen for å sjekke opp damer? De er jo allerede beruset.

Det er absolutt ingenting som tilsier forsøk på voldtekt i denne saken, det er en misstanke rundt hva de drakk. Thats it.
Om du finner ut at det faktisk var ghb, da kan vi begynne å spekulere videre. Men foreløpig er det ingenting som tilsier at det var ghb.

Men jeg antar TS allerede har kontaktet politiet så jeg håper de klarer å finne ut av noe selv om det er for sent å teste urinen.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her sier TS at INGEN mistenker at det har skjedd et seksuelt overgrep eller voldtekt. De har tilogmed et vitne som i følge TS var relativt edru.
Da er det ikke voldtekstmottaket som er riktig sted....
Vis hele sitatet...
1: Hvis voldtektsmottaket ikke er riktig sted for å sikre bevis ved mistanke om voldtektsforsøk, så burde voldtektsmottaket være i stand til å sende henne til rett instans, og ikke sende henne videre til en annen feil instans.

2: Voldtektsmottaket burde ta høyde for at noen som kontakter dem mens de fortsatt er påvirket av stoffet ikke har helt oversikt over hva som har skjedd, og at selv om de ikke tror de har blitt voldtatt så kan det hende de burde ta en prat for å få mer klarhet i hva som kan ha skjedd. Tidsnær forklaring er ekstremt viktig hvis det har skjedd noe. Man bør møtes med en viss grad av tålmodighet og omtanke når kan henvender seg til et voldtektsmottak, det er ikke noe man gjør for gøy.

3: Å lage en regel om hvor synlig ruset folk må være for å få hjelp til testing er bak mål.

Det er også litt drøyt å anta at bare fordi det kan ha vært ghb i leiligheten så betyr det at de skulle bli voldtatt.
Vis hele sitatet...
Her tror jeg det er du som ignorerer fakta.


Denne tråden i sin helhet er utrolig trist lesning.
Dette viser jo bare at du ALDRI skal ta imot (åpnet) drikke (eller mat) fra ukjente personer. Jeg har blitt dopet 2 ganger selv på utesteder, så jeg rører ikke ukjent drikke.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ignorerer dere fakta med vilje?

Her sier TS at INGEN mistenker at det har skjedd et seksuelt overgrep eller voldtekt. De har tilogmed et vitne som i følge TS var relativt edru.
Da er det ikke voldtekstmottaket som er riktig sted....



Dere blir nødt til å skille mellom misstanke om neddoping og misstanke om voldtekt.
Det er to svææææært forskjellige ting, selv om den ene kan føre til den andre, men TS og begge som var tilstede sier at det ikke skjedde noe og da er det helt riktig å ikke bruke ressursene til en voldtekstmottak for å sikre bevis i en sak som foreløpig ikke inkluderer voldtekt eller misstanke om voldtekt.

Det er egentlig det samme som å si at all vold er drapsforsøk. Og at politiet skal etterforske all vold som drapsforsøk bare fordi vold kan føre til død.

Creepy situasjon, men ta den for det den er.
Ingen involverte mistenker voldtekt. Hadde TS sagt at de mistenker voldtekt så tror jeg de hadde blitt sendt rett til mottaket.

Det er også litt drøyt å anta at bare fordi det kan ha vært ghb i leiligheten så betyr det at de skulle bli voldtatt.

At folk kan spinne slike historier basert på det lille av informasjon i denne tråden er skremmende.

Alle forsøk på voldtekt skal tas alvorlig men da må det være et visst grunnlag for å mistenke det også. Her har ei jente kommet sløv hjem fra fest hvor hun røyke et halvt gram med hasj, det var en creepy fyr der.

Det er kun det faktum at jentene drakk en drikke de ikke er 100% sikker på hva var og at en fyr spurte om de ville ha trekant som utgjør hele saken.

En ting er sikkert, jeg skal aldri gi noen en drink og spørre om vi skal pule. Da forsøker jeg tydeligvis å dope henne ned og voldta henne.
Ikke glem alkohol på date!
Jeg har vært på mange dates hvor det har vært alkohol i bildet, kun for at det letter stemningen, er dette forsøk på neddoping og voldtekt? For baktanken er jo at alkoholen skal hjelpe til med å komme i mål.

Er det forsøk på voldtekt å gå på byen for å sjekke opp damer? De er jo allerede beruset.

Det er absolutt ingenting som tilsier forsøk på voldtekt i denne saken, det er en misstanke rundt hva de drakk. Thats it.
Om du finner ut at det faktisk var ghb, da kan vi begynne å spekulere videre. Men foreløpig er det ingenting som tilsier at det var ghb.

Men jeg antar TS allerede har kontaktet politiet så jeg håper de klarer å finne ut av noe selv om det er for sent å teste urinen.
Vis hele sitatet...
Jeg har vært på noen fester og har enda til gode å se noen ha himmerten sin på en hvit såpe/vaskemiddel lignende flaske. Kanner og brusflasker er ganske vanlig derimot...

Neddoping er visst helt greit og ikke noen grunn til å oppsøke voldtektsmottaket for å sjekke hva man har fått i seg. Best å ikke lage noe sak før noen har blitt voldtatt. Det er jo ikke bra veit du, er jo en stor skam å reagere.
Anonym bruker
"Digital Levitan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av knert1 Vis innlegg
Jeg har vært på noen fester og har enda til gode å se noen ha himmerten sin på en hvit såpe/vaskemiddel lignende flaske. Kanner og brusflasker er ganske vanlig derimot...

Neddoping er visst helt greit og ikke noen grunn til å oppsøke voldtektsmottaket for å sjekke hva man har fått i seg. Best å ikke lage noe sak før noen har blitt voldtatt. Det er jo ikke bra veit du, er jo en stor skam å reagere.
Vis hele sitatet...
Nå gjør du deg bare dum med vilje. Neddoping er IKKE greit og det er det ingen som har sagt, men det er en politisak, ikke noe for et voldtektsmottak (såfremt voldtekt ikke mistenkes da).

Grunnen til at folk er uenige her er bare definisjonen av hva voldtektsforsøk er.
Voldtektsmottaket selv skriver at de er et sted man skal oppsøke dersom man mistenker at man har blitt utsatt for seksuelle overgrep.
TS mistenkte IKKE et seksuelt overgrep, selv om TS mistenkte forsøk på neddoping/overgrep.

Selv om begge deler er fryktelig galt så er det ikke samme sted du skal oppsøke, det står jo svart på hvitt....
Et forsøk i denne saken betyr at det ikke skjedde noe. Det feilet (bekreftet av 2 personer).
Så dersom ingen mistenker et seksuelt overgrep så sier mottaket at du ikke skal oppsøke dem, hva er det som er utydelig med det?

Det betyr ikke at ingen skal sjekke ut saken og sikre bevis, men TS må kontakte riktig etat.

Riktig fremgangsmåte:

Ved misstanke om seksuelt overgrep kontakt Voldtektsmottaket og/eller politi.

Ved misstanke om neddoping kontakt politi (dersom allmenntilstanden er dårlig gå rett på legevakt).


Håper det ordner seg, im out..
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå gjør du deg bare dum med vilje. Neddoping er IKKE greit og det er det ingen som har sagt, men det er en politisak, ikke noe for et voldtektsmottak (såfremt voldtekt ikke mistenkes da).

Grunnen til at folk er uenige her er bare definisjonen av hva voldtektsforsøk er.
Voldtektsmottaket selv skriver at de er et sted man skal oppsøke dersom man mistenker at man har blitt utsatt for seksuelle overgrep.
TS mistenkte IKKE et seksuelt overgrep, selv om TS mistenkte forsøk på neddoping/overgrep.

Selv om begge deler er fryktelig galt så er det ikke samme sted du skal oppsøke, det står jo svart på hvitt....
Et forsøk i denne saken betyr at det ikke skjedde noe. Det feilet (bekreftet av 2 personer).
Så dersom ingen mistenker et seksuelt overgrep så sier mottaket at du ikke skal oppsøke dem, hva er det som er utydelig med det?

Det betyr ikke at ingen skal sjekke ut saken og sikre bevis, men TS må kontakte riktig etat.

Riktig fremgangsmåte:

Ved misstanke om seksuelt overgrep kontakt Voldtektsmottaket og/eller politi.

Ved misstanke om neddoping kontakt politi (dersom allmenntilstanden er dårlig gå rett på legevakt).


Håper det ordner seg, im out..
Vis hele sitatet...
Jeg veit ikke hvem som gjør seg dum med vilje jeg, les hva pi skreiv...
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Oppdatering folkens. Fått høre at det faktisk var noen som ble voldtatt på denne festen
Sitat av discorebel Vis innlegg
Oppdatering folkens. Fått høre at det faktisk var noen som ble voldtatt på denne festen
Vis hele sitatet...


Da bør vel historien til din søster og venninne være av stor interesse for politiet. Og en bør kanskje ta det der i stedet for å dra hjem til vedkommende med de tøffe gutta.
Sist endret av Deep Sleep; 2. august 2020 kl. 18:54.
Sitat av discorebel Vis innlegg
Oppdatering folkens. Fått høre at det faktisk var noen som ble voldtatt på denne festen
Vis hele sitatet...
Med neddoping? Samme person? Søstra di og venninna sin forklaring er isåfall viktig for den saken, og hadde de blitt tatt inn og fått gitt en uavhengig og umiddelbar forklaring samt gitt prøve, ville det vært gull for den som eventuelt skal anmelde etterpå.

Men det var jo bare et voldtektsforsøk, hvem bryr seg. Sånt må man regne med
Sitat av discorebel Vis innlegg
Oppdatering folkens. Fått høre at det faktisk var noen som ble voldtatt på denne festen
Vis hele sitatet...
Sitat av *pi Vis innlegg
Med neddoping? Samme person? Søstra di og venninna sin forklaring er isåfall viktig for den saken, og hadde de blitt tatt inn og fått gitt en uavhengig og umiddelbar forklaring samt gitt prøve, ville det vært gull for den som eventuelt skal anmelde etterpå.

Men det var jo bare et voldtektsforsøk, hvem bryr seg. Sånt må man regne med
Vis hele sitatet...
Akkurat... Var ingen grunn til å overreager. Tenker bare at dette kunne vært avverget om overgrepsmottaket i samarbeid med politi hadde tatt dette alvorlig. Tatt en test, og sendt politiet rett til den festen ASAP for å lokalisere stoffet. Som jeg har nevnt utallige ganger må ikke sånne folk gå uten konsekvenser for da skjer dette... Men det er også min erfaring at folk under reagerer og victim blamer. Denne tråden er ett fint eksempel på at vi ikke har kommet så langt i Norge som vi liker å tro. Om noe slikt får konsekvenser i det hele tatt er de så milde at man må rundt og skremme folk selv om man ikke ønsker gjentagelse, det er trist... Da er ikke menneskelivet verdt mye... Burde bli flere saker om dette i media...
Sist endret av knert1; 2. august 2020 kl. 19:36.
Oraklet
discorebel's Avatar
Trådstarter
Annen stakkars jente, hun var visst blackout på do... vi prøver å få tak i vedkommende

Virker som no gjennområtne folk disse som hadde denne festen
Sist endret av discorebel; 2. august 2020 kl. 20:13.
Sitat av discorebel Vis innlegg
Annen stakkars jente, hun var visst blackout på do... vi prøver å få tak i vedkommende
Vis hele sitatet...
Ikke oppsøk henne nå, avgi forklaring FØR dere snakker med henne! Gå på politistasjonen og be om å få avgitt forklaring.

To av (de nå frikjente) mennene i Hemsedalsaken ble et år tidligere anklaget for å spike drinken til noen andre jenter. De prøvde å anmelde det, men ble avvist:
Vi spurte oss selv, og politiet; er det virkelig sånn at man må bli dopet ned og voldtatt før vi får hjelp?
Vis hele sitatet...
Svar: Ja, tydeligvis.

Jentene sto på sitt og krevde å få forklaringen sin registrert. Hadde det ikke vært for det så hadde de ikke blitt kalt inn som vitner i saken.

Ikke at det hjalp uansett, da...

https://www.an.no/steigen/nyheter/ov...n/s/5-4-364804
Sist endret av *pi; 2. august 2020 kl. 20:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Norske hjemmefester på sitt beste, og desverre alt for vanlig..
Anonym bruker
"Tilfreds Troll"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det trenger ikke nødvendigvis og være GHB, det kan også være benzodiazepiner av noe slag, flytende benzo eller knuste tabletter o.l
Håper dere finner utav hva det var i drikken(e) og de folkene som gjorde det.