Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 922
Jeg har en gammel Toyota Corolla 93 modell som min far har registrert på seg. Han har kjørt skadefritt i mange år og har derfor toppbonus.

Bilen har jeg hatt registrert på han i 5 år. Totalprisen per år har aldri vært forandret siden min far har hatt toppbonus i alle disse årene.

Så da er spørsmålet; Er det mulig å få forsikringsselskapet til å senke forsikringen ytterligere utover hva toppbonusen gir? På en måte prute ned prisen.
Du kan jo sende prisen din til andre forsikringsselskaper og høre om de kan gå under. Det kan de helt sikkert, og da kan du ta det tilbake til ditt forsikringsselskap og be dem matche det, ellers så bytter du selskap. Jeg reforhandler alle forsikringene mine minst en gang i året, gjerne to. Sparer penger hver eneste gang!
Trådstarter
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Du kan jo sende prisen din til andre forsikringsselskaper og høre om de kan gå under. Det kan de helt sikkert, og da kan du ta det tilbake til ditt forsikringsselskap og be dem matche det, ellers så bytter du selskap. Jeg reforhandler alle forsikringene mine minst en gang i året, gjerne to. Sparer penger hver eneste gang!
Vis hele sitatet...
Har med andre ord gått glipp av mye penger gjennom årene...
Er det slik at jeg må ha bevis for at et annet forsikringsselskap faktisk har gitt meg et bedre tilbud eller holder det bare å si det?
Vanligvis pleier jeg ikke å måtte bevise noe, de tror som regel på meg, men én gang, da jeg hadde fått et tilbud som nesten var for godt til å være sant hos et annet selskap, så måtte jeg sende polisen hvis de skulle prøve å matche det. Godt mulig de trodde jeg prøvde meg på en spansk en, men jeg lyver aldri om tilbudene.

Flere forsikringsselskaper har faktisk prismatch, så du er ofte garantert å få minst like lav pris som hos de andre, og gjerne lavere. Det er slik de byr hverandre ned i pris.
Er bare å ringe og høre om dei kan justere prisen, men kommer jo selvsagt litt ann på utgangspunktet.

Selv gikk jeg ned ett par lapper på ene bilen sist jeg pratet med dei og sa at jeg synes prisen var for høy
Du må ikke spør om dei kan gjøre noe. Spør om dem har tenkt å gjøre noe. Og får du pris fra andre selskap aldri si hva pris du har fått før dem har kommet med ett tilbud selv.
Trådstarter
Skal undersøke med noen forsikringsselskap idag. Har Gjensidige fra før. Er det noen forsikringsselskap dere vet er billig som jeg kan kontakte?
Sjekk hva du har forsikret. Du trenger ikke kasko på en så gammel bil. Med mindre du kjører sjukt mye km. Så burde en sånn bil være veldig billig å ansvarsforsikring.
Trådstarter
Sitat av Dough Vis innlegg
Sjekk hva du har forsikret. Du trenger ikke kasko på en så gammel bil. Med mindre du kjører sjukt mye km. Så burde en sånn bil være veldig billig å ansvarsforsikring.
Vis hele sitatet...
Har delkasko. Syns det er greit å ha veihjelp i tilfellet bilen streiker, noe som er sannsynlig siden den er så gammel.
Sjekk hva du betaler for det og hva det koster å være medlem i NAF f.eks.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Har delkasko. Syns det er greit å ha veihjelp i tilfellet bilen streiker, noe som er sannsynlig siden den er så gammel.
Vis hele sitatet...
Du har også brann tyveri å vindusforsikring i den del kaskoen. Ikke bare veihjelp. Og som regel er den ikke så veldig mye dyrere.
Trådstarter
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Du har også brann tyveri å vindusforsikring i den del kaskoen. Ikke bare veihjelp. Og som regel er den ikke så veldig mye dyrere.
Vis hele sitatet...
Prøvde å se nå om det var billigere å kombinere ansvarsforsikring med NAF Veihjelp, og det var det ikke.

Bilen er så gammel og har flere feil at om den blir stjelt er det ikke så nøye. Heller ikke om den brenner opp. Problemet er at hvis den bryter sammen midt uti gokk på vidda ønsker jeg å få bilen og meg tauet vekk derifra.
Sitat av Molekyl Vis innlegg
Prøvde å se nå om det var billigere å kombinere ansvarsforsikring med NAF Veihjelp, og det var det ikke.

Bilen er så gammel og har flere feil at om den blir stjelt er det ikke så nøye. Heller ikke om den brenner opp. Problemet er at hvis den bryter sammen midt uti gokk på vidda ønsker jeg å få bilen og meg tauet vekk derifra.
Vis hele sitatet...
Ja det kan fort bli dyrt med tauing. Men tror bare du blir tauet til nærmeste verksted, vist bilen bryter i sammen langt hjemmefra. Men du burde bare ringe til flere selskap og prute så får du nok en bedre avtale. Sånn jeg har gjort det så har jeg ringt ett par stykker og prutet dette ned til det maksimale. For så og ringe dem jeg har forsikringen oss og spurt om dem har tenkt til og gjøre noe med prisen. For at jeg synes det er kleint at jeg kan få forsikringen billigere oss noen andre når jeg har vært kunde så lenge. Så pleier dem og komme med en ny pris. Så er det bare og prute videre på den.

Kan jeg spør hva du betaler nå for bilen?

Merke
Motor
Årsmodell
Kjørelengde
Bonus

Gi meg dette så skal jeg se hva jeg får oss mitt selskap