Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2837
Hei folkens!

Er det noen her inne som har erfaring med å gro Opium valmuer i Norge?
Har som hobby og entusiasme for å gro psykoaktive planter. Og denne sommeren står Papaver Somniferum for tur! Sammen med gode gamle cannabis og utendørs bøtter med cubensis.

Blir min første valmue grow og jeg trenger noen tips.
Hvilken strain burde jeg bruke? Jeg har engentil landet for Papaver Somniferum Tasmanian (bestilt fra ebay) etter som at det er den strainen som vist nok skal produsere mest "godsaker" men etter å ha lest Denne så er jeg mildt sagt forvirret. Noen som kan peke meg i riktig retning? Hvordan kan jeg skille dem? leser så mye rart der ute..

Også trenger jeg litt tips om hvilken jordblanding jeg burde bruke osv..
Lest at de trives bra i Sandete/godt drenert jord, men i nærings fylt jord i tillegg. Noen som kan anbefale meg en blanding (Hjerne link til merke med jord osv..) kan jeg bruke samme blanding som jeg ville brukt til min cannabis?

Prøvde å plante dette i fjord men kom ingen ting opp (vet nå at de trenger en kulde periode for å spire) så kommer nok noe der i år. De står i veldig sandete jord (spadde bare ett svært bedd ute i skogen uten å fylle på med noe jord) så vi får se hvor bra det resultatet blir.

Har også noen pakker med frø som som det står Papaver Somniferum som er kjøpt på en smartshop i Amster, står ikke noe om strain eller noe. Tror noen jeg kan plante de med godt resultat eller burde jeg stresse for å skaffe en viss strain?

Vet jeg er litt tidelig ute, men greit å få forberede seg litt. Er veldig gira på og komme i gang Oppdaterer med bilder å sånn til sommeren
Plantet rett i blomsterbedet sammen med solsikkene i fjor. Brukte vanlig plantejord fra coop extra og lot det gå sin gang. Det ble mange flotte planter med masse melk. Jeg er ingen ekspert, bare min opplevelse. Tenker å plante nye til våren på samme vis.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Jasså? Var det noe funk i produktet du fikk da?
Ja. Det ble ikke så mye, men det lille som ble var funk i. Hadde rundt 10 poder, men glemte av å høste det første gangen jeg snitta dem, så mista vel en del der.
Tenker også forsøke meg på Somniferum, så jeg lurer på det samme! Du vet dette kanskje, kalifornia- og kornvalmue trives i lignende forhold, og er rapportert til å være mildt psykoaktive. Slenger ut frø av disse i samme slengen.
Sist endret av anon348863510; 8. februar 2017 kl. 17:41.
Alge faen!
Alge's Avatar
Trådstarter
Man kan lage te på podene selv etter man har snittet å høstet melken sant?