Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 5091
Hei Freaks.

Har forsøkt å se lete gjennom forumet for svar, ,men fant ikke noe som passet helt.
Jeg ble for ca 18 mnd. tatt for ruskjøring(hasj). Blodprøven viste et THC nivå som ble "antatt" til å tilsvare 1,2 promille(0,03mm).

Straffen ble 24 mnd. uten lappen og 24 dager soning. Skal ikke starte en diskusjon om straffenivået i Norge med tanke på røyking.(helt hinsides all fornuft)
Men lurte på om hvordan går jeg fram for å få lappen tilbake etter 24 mnd.
Må jeg søke politiet selv om å få det tilbake ?
Kan de kreve urinprøver,selv etter jeg har sonet min straff?

Har aldri hatt kontakt med politiet utenom denne episoden. Rullebladet er rent, foruten denne kjøringen.

Jeg sonet mine 24 dager med fotlenke hjemme og måtte da levere urinprøver ved påsettelse av lenken og 1 gang under soning.
Begge gangene viste hurtigtesten spor av THC, men hørte aldri noe mer fra KIF angående disse testene.

Får politiet noe rapport fra KIF ang. dette?

Håper dette ble lagt i riktig forum.
Send søknad til politistasjonen din. Avslås den må du ta blod- og urinprøve hos legen i 6 mnd før du kan søke på nytt.
En kompis av meg fikk ikke oppkjøring fordi politiet trodde han brukte narkotika. Derfor nektet de å tillate oppkjøring før han tok urinprøve oss legen og beviste at han ikke var rusmissbruker. Så vil tro du må til legen og teste deg ja.
Det jeg måtte gjøre var å søke fylkesmannen med resultatene av disse prøvene for å få utstedt dispensasjon for et år. Dette må du gjøre i noen år før du er ferdig med det.
Jeg mistet lappen for kjøring i thc påvirket tilstad (dog kun et år). Mister du lappen i mer enn 6 mnd så må du ta oppkjøring og teoriprøve på nytt. Du trenger ikke søke personlig til politiet etter at straffen er ferdig "sonet", hvis du holder din sti ren fram til de to årene er over så skal det gå bra Politiet kan kreve urinprøver av deg, men dette kan de av alle hvis de mistenker bruk.
Vil anbefale å kutte ned på røyking når du får lappen tilbake. De har jo spytteprøver nå som skal være ganske sensitive (og du er i targetsone for disse i all evig framtid). Hadde vært spennende om du kunne skrive hvordan du ble tatt. Ønsker deg lykke til med lappen
I sånne saker er det kjempelurt å ta kontakt med advokat. Du får super veiledning om hva du burde gjøre, de tar seg av alt papirarbeid og søknader/klager, for min del veldig verd de 900/timen.

Har førerkoret nå, men hadde ikke hatt det uten masse (dyr) hjelp fra advokat.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Det beste svaret du vil få er fra Politiet, ring dem imorgen.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Føler med deg broder. Samme knipa selv, påstand om 16 dagers ubetinga, 2 år uten lappen. d jeg ikke har fått info om er hvordan jeg kan søke om lappen igjen. Har noen der ute noen gode tips til advokater å forhøre seg med?
Jeg mistet sertifikatet fo 12 mnd.etter å ha kjørt i en salig rus av Rivotril, Sobril., Paralgin forte og mere til,. Jeg måtte ta teori og oppkjøring på nytt.
For meg var det et helvete, men kanskje det går lettere for deg.
Start meg prøver for å vise at du er skikket til å inneha førerret for bil, det er ikke en menneskerett.
Lykke til.
Stor klem fra Betty
er i samme situasjon nesten

hadde resept på en medisin som jeg tok for mye av, ble stoppet og mista førerkortet for 2 år, betinget fengsel med 2 års prøvetid og bot

dette er den eneste gangen jeg har vært borti politiet og jeg sluttet med alle medisiner etter dette

det har nå gått 4 år, i dommen sto det utsettelse på 2 år og full ny førerprøve for å få igjen førerkortet, ingen har fortalt meg om noen urinprøver eller lignende, må jeg ta urinprøver? hvordan kunne jeg såfall vite om det? må jeg spørre legen min eller kan jeg bare gå til en førerskole og ta lappen?