Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 7101
Etter mye leting på nettet har jeg kommet fram til og kjøpe denne

http://easystillshop.com/easy-still-...steel-eu.html/

Den tar bare 4L om gangen, hvor mange liter blir det totalt vist jeg destillerer 25L? Hva er alkohol prosenten som kommer ut?
Spørs hvor mange ganger du destillerer. For høyere alkoholprosent må du destillere flere ganger.

Bør jo finnes noe dokumentasjon for apparatet, sjekk google.
Hvis du har høy alkoholprosent på satsen, vil du sitte med ca. 8-9 liter på ca. 40% etter første runde. Helt nøyaktig alkoholprosent og nøyaktig mengde destillat er umulig å oppgi, da det avhenger helt av når du velger å stoppe prosessen. Det avhenger også av hvor flink du er til å samle opp tails for redestillering. Etter andre runde vil du sitte igjen med ca 4 liter 80%, pluss en del tails fra alle gangene som du kan kjøre igjen. For god smak bør det endelige produktet filtreres gjennom et langt større kullfilter enn det som sitter i apparatet. En avkappet 1/2-liters flaske fylt med aktivt kull gjør jobben.

Lykke til =)
Sist endret av mentalmelt; 8. mai 2015 kl. 19:48.
Trådstarter
61 6
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Hvis du har høy alkoholprosent på satsen, vil du sitte med ca. 8-9 liter på ca. 40% etter første runde. Helt nøyaktig alkoholprosent og nøyaktig mengde destillat er umulig å oppgi, da det avhenger helt av når du velger å stoppe prosessen. Det avhenger også av hvor flink du er til å samle opp tails for redestillering. Etter andre runde vil du sitte igjen med ca 4 liter 80%, pluss en del tails fra alle gangene som du kan kjøre igjen. For god smak bør det endelige produktet filtreres gjennom et langt større kullfilter enn det som sitter i apparatet. En avkappet 1/2-liters flaske fylt med aktivt kull gjør jobben.

Lykke til =)
Vis hele sitatet...
Takker for svar! Denne destilleringsmaskin så veldig simpel ut Selges denne i Norge og?
Aner ikke, men tviler på det.
Funker dette her. Du får 8-10 l ut av en dunk på 25 liter, alt etter alkolprosent i satsen. Du må kjøre spriten gjennom aktivt kull, og sitter antagelig igjen med en sprit på 38-40%

Fullt drikkbar, og veldig morsomt å drive med. Mange år siden jeg gjorde dette, men det er veldig enkelt når man setter seg inn i det! Du kommer sikkert til å drite deg mye ut i starten, feil rensning, ikke ta av tidlig nok (skal ikke brenne opp hele beholderen, bare til du har fått en sprit på 40%, og helle ut resten av satsen.. også kjøre ny runde) .
mentalmelt Aner ikke, men tviler på det.
Vis hele sitatet...
Inteligent svart.

Denne får du i Norge: http://vinsenteret.no/produkt/smarts...askin-4-liter/

Søk på smartstill på google å du finner flere som bruker denne.
Sitat av Tenag Vis innlegg
Inteligent svart.
Vis hele sitatet...
Ja, huff. Nå føler jeg meg virkelig dum..

Din evne til å google ydmyker intelligensen min. Får trøste meg med at jeg i hvert fall kan stave ordet intelligent, og forstår forskjellen på å/og.
Sist endret av mentalmelt; 8. mai 2015 kl. 21:58. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
61 6
Da var det bestillt

http://i.imgur.com/7jvcsn7.png
Parkettetterligning
Annbefaler å være forsiktig i starten. På easystill sine nettsider skriver de om at de er originalen og at det har kommet mange konkurrenter. Ikke noe galt i det men noen av konkurrentene har ikke samme kvaliteten og er kanskje egentlig ment for vann eller essens destillering. Kravene til kjøling og lekkasjer er ikke like høyt når de ikke er laget for alkohol siden det ikke er like katastrofalt hvis det kommer ut mye vanndamp i lufte. Noe som de fleste vet er jo at det kan bli katastrofalt med alkoholdamp.

Vet ikke hvordan smartstill er men mange dårligere apparater blir feil markedsført som fungerende til alkohol selv om det kan være farlig. Her har de ikke engang gjort det. Jeg ser ingenting om alkoholdestillering på vinsenterets nettsider. Du tenker kanskje at de bare ikke skriver det men at det er åpenbart at det er dette som er meningen siden den blir solgt på "vinsenteret". Ikke nødvendigvis da destillert vann gjerne er ønskelig i forhold til brygging.

Sier ikke at det er farlig men annbefaler å sjekke ut litt. Er også såpass lite gass som kommer ut såpass tregt at sålenge du har den i nerheten av et åpent vindu vil jeg anta at ingenting kommer til å ta fyr.
( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
samot's Avatar
Her har de mye flott/stilig/enkelt utstyr som er "profft"..
http://www.copper-alembic.com/ns/cat...d_category=199
kjedelig streiting
Sitat av samot Vis innlegg
Her har de mye flott/stilig/enkelt utstyr som er "profft"..
http://www.copper-alembic.com/ns/cat...d_category=199
Vis hele sitatet...
Dyrt og mye gammel teknologi der.
( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
samot's Avatar
Ikke veldig dyrt, men gammel teknologi er sant..
Det er den tradisjonelle måten da, så hvis man setter pris på å gjøre det ordentlig så er det mye bra på den siden..
Trådstarter
61 6
Hmm, dette fikk jeg som svar når jeg sporte om den kunne destillere alkohol. Burde jeg 'kanselere' ordren? Trodde di var laget for og destillere alkohol? Er litt 'confused'

http://i.imgur.com/SHAW85Y.png
De kan ikke si at den er laget for å destillere sprit, da det ikke er lov. De sier imidlertid at det tar lang tid å destillere vann i den, fordi den destillerer på lavere temperaturer enn det som er optimalt for vann. Den selges med andre ord som en vanndestillator, men er bygget som en spritdestillator.
kjedelig streiting
Kan bare være at eieren av butikken sier det for å dekke seg selv. Det er ulovlig å selge/besitte/bruke destillasjonsapparater for alkohol, men ikke for vann. Prøv å Google den eksakte modellen, så får du sikkert svaret
Trådstarter
61 6
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
De kan ikke si at den er laget for å destillere sprit, da det ikke er lov. De sier imidlertid at det tar lang tid å destillere vann i den, fordi den destillerer på lavere temperaturer enn det som er optimalt for vann. Den selges med andre ord som en vanndestillator, men er bygget som en spritdestillator.
Vis hele sitatet...
Oki takker! Så den vil fungere utmerket til sprit?
Jeg vet ikke om jeg klarer å si det noe tydeligere enn jeg allerede har gjort, uten å bare si det rett ut. Du har all informasjonen du trenger her nå. Bare å vente på posten.
Sitat av matez Vis innlegg
Oki takker! Så den vil fungere utmerket til sprit?
Vis hele sitatet...
Søkte raskt på google og fant blant annet denne artikkelen pluss mye mer her.

Det skal fungere fint og du kommer til å få ca 1,4 liter med sprit
Sist endret av BigJaffa; 10. mai 2015 kl. 22:00.