Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 2311
Det har seg slik at jeg bestilte en laptop ( Lenovo IdeaPad Z510 ) fra dustinehome.no, og oppdaget at en død pixel "grønn farge" plutselig dukket opp på skjermen 1 dag etter at jeg fikk laptopen.

Er det noe jeg må leve med -.-? Har fortsatt angrerett, da det ikke har gått 14 dager enda. Er egentlig jævla fornøyd med laptopen ihvertfall, bare det ikke hadde vært en død pixel på skjermen..

Burde jeg sende den inn, og kreve en ny laptop eller evt. At de bytter skjermen med en ny?

Er det noen her som har opplevd liggende? At de bestiller en laptop, og får øye på en død pixel.. Hva gjorde dere da?

Takk på forhånd!

Hilsen
Fortvilet dude
Jeg er usikker på dette, men jeg tror det må være 3 eller fler døde piksler for å kunne reklamere på det, men siden du har full angrerett kan du bare levere den tilbake. Jeg oppdaget en død piksel på skjermen min for noennd siden og hadde egentlig glemt den helt til nå, men det kommer også ann på hvor pikselen er.
Approved
Trådstarter
Sitat av Redfreak Vis innlegg
Jeg er usikker på dette, men jeg tror det må være 3 eller fler døde piksler for å kunne reklamere på det, men siden du har full angrerett kan du bare levere den tilbake. Jeg oppdaget en død piksel på skjermen min for noennd siden og hadde egentlig glemt den helt til nå, men det kommer også ann på hvor pikselen er.
Vis hele sitatet...
Takk for svar, har egentlig lite lyst til å levere denne laptopen. Pga. God spesifikasjoner til en grei pris... Pixelen er nesten helt bortest mot høyre

Har lest at det må være 3 pixler eller mer i følge policy til Lenovo ?

Noen andre? Kan vurdere om jeg vil sende den tilbake med angreretten..
Sist endret av Zirto; 5. februar 2014 kl. 15:13.
At 1 pixel er død er ikke nok til å reklamere, men du kan jo benytte deg av 14-dagers angreretten.

Kan det være at det er en gruppe pixler du ser, og ikke bare 1?

Du kan eventuelt prøve å "gjenopplive" den: http://www.teknofil.no/artikler/slik...d_piksel/87271
Sist endret av Snøbark; 5. februar 2014 kl. 15:15.
Selv har jeg levert 2 tv'er og 4 PC skjermer pga 1 død pixel.
Dette lenge etter angrerett har gått ut.

Det jeg har fått beskjed om er at det MÅ være 2-3 døde pixler før man kan bytte inn. MEN det avhenger helt av hvor pixelen er. Hvis den er helt oppe i et hjørne eller helt uti en av kantene så tar de den ikke inn. Men hvis det var 1 død pixel midt på skjermen så tok de den inn.
Heldigvis for meg så var dette midt på skjermen på alle mine Tv'er og pc skjermer så jeg fikk byttet inn.

Men jeg ville nok bare ha benyttet angreretten i din situasjon her så man er sikker på at man får en helt ny fin maskin.
Approved
Trådstarter
Takk til dere som svarte. 1 + til alle.

Har nå sendt produktet tilbake med angreretten.
hentet fra forbrukerradet.no:

Forseglede varer
Angreretten skal gi deg mulighet til å undersøke varen ordentlig før du bestemmer om du vil beholde varen, og ofte vil det være nødvendig å åpne innpakningen. Men pass på at du ikke skader varen når du gjør det.
Ting som CD-er, filmer og dataprogrammer kan være forseglet. Står det på den at forseglingen må være ubrutt ved retur, vil du miste angreretten idét du bryter den.
Hvis ikke forseglingen er merket med denne opplysningen, mister du ikke angreretten selv om du har brutt forseglingen.
På et TV verksted hvor jeg var i praksis, fikk vi inn en 4K TV fra LG med to døde pixel. Hadde disse vært nær hverandre ville det ha gått på garanti, men siden de var spredt på skjermen gikk dette altså ikke.
Jeg kjøpte en Lenovo ideapad S510p forrige uke. Det eneste problemet var windows 8 som jeg OPPGRADERTE til windows 7 dagen etter.
Sist endret av BongRips; 6. februar 2014 kl. 21:45.
Approved
Trådstarter
Sitat av BongRips Vis innlegg
Jeg kjøpte en Lenovo ideapad S510p forrige uke. Det eneste problemet var windows 8 som jeg OPPGRADERTE til windows 7 dagen etter.
Vis hele sitatet...
Nedgradere mener du? Hvorfor gjorde du det?