Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 6882
Kanskje feil under-forum, men la gå.

Jeg ser etter en app til android som lar meg høre på FM Radio uten å være tilkoblet internett. Jeg har søkt rundt, men ikke funnet noe, kanskje jeg har oversett noe, uansett takk på forhånd.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Har du ein telefon som har maskinvare for FM-radio? I så fall kjem det stortsett ein høveleg app med telefonen.

Om ikkje er du SOL.
Sist endret av vidarlo; 7. januar 2014 kl. 18:08.
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
øhm. du har en egen radio app på telefonen. ellers kan du laste ned p4 app eller nrk radio etc. alt etter hva du liker.
Men kikke på programmer du allerede har innstallert fra før du
Hvilken mobil er det snakk om? Verken Nexus 5, S4 eller HTC One har FM Radio om det er en av de.

Anbefaler Spirit FM.
Den siste telefonen jeg hadde som hadde Radio var S3. Nokia Lumia 920 / 1020, Note 3, S4 osv har ikke FM Radio.
Finnes versjoner av S4 som har FM radio, men disse selges ikke i Norge.

Så hvis telefonen din har FM Radio støtte så skal det ligge en app på telefonen din allerede.
Har s3, skal se enda nærmere etter radio app på den. Til dere andre så bruker både p4 og nrk nett. Takker for forslaget mkvarner

Etter litt etterforskning fant jeg ut at min s3 ble lagd uten fm-mottaker i Jaja, da får jeg laste ned podcasts istedenfor.
Du kan jo bare skaffe deg en radio-app som kan spille av m3u-lenker?

Appen "Radio List" til iPhone kan spille av radio via 3g-nettet uten problemer, og det fra m3u-lenker.

Finnes garantert apps til android som støtter m3u lenker, her er en jeg fant via google: A Online Radio

plays: MP3/M3U/PLS/AAC/AACP channels,shoutcast/icecast.
Vis hele sitatet...
Her er en liste med m3u-lenker for norsk radio:

pioneer.eu - Internettradiostasjoner
Jeg så etter en som ikke krevde bruk av internett...
Sitat av zlagther Vis innlegg
Jeg så etter en som ikke krevde bruk av internett...
Vis hele sitatet...
Da må telefonen ha en innebygd radio...
Sitat av Halalgeir Vis innlegg
Da må telefonen ha en innebygd radio...
Vis hele sitatet...
Noe jeg oppdaget seinere når en linka til en fungerende fm-radio :P

Tråden kan sikkert slettes, men er jo til hjelp for andre som lurer på det samme
Hurm... Du har en Samsung Galaxy S3, right?

Er den fra USA?

US Galaxy S3 missing the FM radio hardware

Dersom den ikke er fra usa, har den radio, men du må bruke hodetelefoner for at det skal funke... den bruker hodetelefoner som antenne: Samsung Galaxy S3: How to Use Stock FM Radio Applications

[EDIT:]

Ok, ser ut som det er Samsung galaxy S3 modell i9300 som har FM radio innebygd.

Bruk denne guiden for å finne ut om du har i9300: How To Identify Your Samsung Galaxy S3 Model Number
Sist endret av Turbolego; 8. januar 2014 kl. 18:55.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Hurm... Du har en Samsung Galaxy S3, right?

Er den fra USA?

US Galaxy S3 missing the FM radio hardware

Dersom den ikke er fra usa, har den radio, men du må bruke hodetelefoner for at det skal funke... den bruker hodetelefoner som antenne: Samsung Galaxy S3: How to Use Stock FM Radio Applications

[EDIT:]

Ok, ser ut som det er Samsung galaxy S3 modell i9300 som har FM radio innebygd.

Bruk denne guiden for å finne ut om du har i9300: How To Identify Your Samsung Galaxy S3 Model Number
Vis hele sitatet...
Ser ikkje ut som den norske versjonen har radio.

http://www.komplett.no/samsung-i9305...130#!tab:extra
Sist endret av 0xFF; 8. januar 2014 kl. 19:02.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Ser ikkje ut som den norske versjonen har radio.

http://www.komplett.no/samsung-i9305...130#!tab:extra
Vis hele sitatet...
Både ja og nei, ifølge denne tråden: forum.xda-developers.com - i9305 Teardown

I also found out yes we do have the BroadCom 4334 its a Murata chipset with FM capabilities But I think one pin of the chip is not connected to anything and that is the FM.
Vis hele sitatet...
Chippen i i9305 modellen har FM radio, men samsung har ikkje kobla den til... kanskje?

om chippen: BCM4334: Single-Chip Dual-Band Combo Device Supporting 802.11n, Bluetooth 4.0+HS & FM Receiver
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Regner med det er fordi Samsung ser at Norge har tanker om å bygge ut DAB-nettet at de har spart noen kroner på å legge av avleggs teknologi..? Dessverre regnet de ikke med Norges konsultasjonstid som har en tendens til å bli vel langtekkelig før noe blir gjort. Hilsen en gladkar med S2 (med FM-radio)
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Ser ikkje ut som den norske versjonen har radio.

http://www.komplett.no/samsung-i9305...130#!tab:extra
Vis hele sitatet...
i9305 har ikke radio nei imens i9300 har det.
Sitat av Mkvarner Vis innlegg
Hvilken mobil er det snakk om? Verken Nexus 5, S4 eller HTC One har FM Radio om det er en av de.

Anbefaler Spirit FM.
Vis hele sitatet...
HTC One har da absolutt FM Radio(versjon 5.5.657487)