Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  170 31383
Alle som jailbreaker nå må betrakte seg selv som betatestere. Ta for guds skyld backup om du ikke kan miste alt på devicen din

Jeg for min del lener meg tilbake og lar andre ta seg av dette mens jeg kansje vurderer en jailbreak om et halvårs tid eller noe..interessant tråd.
Sitat av emro123 Vis innlegg
Jeg har jailbreaket min iphone 5. Og har installert noen ting som det sto at var kompatibel med ios 7! Men de kommer ikke opp i instillinger som vist på bildene som var vist i tweak beskrivelsen! Hva kan jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
This shit, ingenting skjer
Sist endret av KjemikalieX; 27. desember 2013 kl. 01:46.
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Alle som jailbreaker nå må betrakte seg selv som betatestere. Ta for guds skyld backup om du ikke kan miste alt på devicen din

Jeg for min del lener meg tilbake og lar andre ta seg av dette mens jeg kansje vurderer en jailbreak om et halvårs tid eller noe..interessant tråd.
Vis hele sitatet...
Nah.. De som jailbreaker nå får root tilgang til sin iOS device. Du blir ikke betatester før du starter å innstalere apps som ikke har blitt oppdatert til iOS7
Dersom noen har problemer med at tweaks som egentlig skal virke i iOS 7, ikke dukker opp i innstillinger, prøv å søk etter "Mobile Substrate", trykk på "Modify" og reinstaller. Funket på meg
Gjorde min opad 2 i Dfum modus og gjennomrettet den. Når jeg prøver den igjen kjer det samme som skjedde før jeg gjorde det... Den boote opp till applelogoen og slår seg av igjen. Sånn forsetter den til den går tom for strøm!
Hjelp noen?
Sitat av PS3HACKER Vis innlegg
Gjorde min opad 2 i Dfum modus og gjennomrettet den. Når jeg prøver den igjen kjer det samme som skjedde før jeg gjorde det... Den boote opp till applelogoen og slår seg av igjen. Sånn forsetter den til den går tom for strøm!
Hjelp noen?
Vis hele sitatet...
Står med rød skrift på Evasi0n sin side at det er problemer med iPad 2 WIFI modellen.
[COLOR="Red"]
"Warning! We have reports that the iPad 2 (wifi) is not yet compatible with the jailbreak and will certainly get stuck in a reboot loop. Avoid trying evasi0n on that model till we make further investigations."[/COLOR]
Sitat av 295638 Vis innlegg
Dersom noen har problemer med at tweaks som egentlig skal virke i iOS 7, ikke dukker opp i innstillinger, prøv å søk etter "Mobile Substrate", trykk på "Modify" og reinstaller. Funket på meg
Vis hele sitatet...
Gjorde dette, da dukket en av 5ish apper opp(password editor), og Phantom til snapchat funket ikke. Prøvde å respringe for å se om det hjalp, da ble password editor også borte..

UPDATE/FIX:
Lastet ned Mobile Substrate fix (launchd.conf Enabler) 1.2 fra Bite Your Apple i Cydia og den fikset alt!

Kjører selv Evasion 7 jailbreak.
Sist endret av KjemikalieX; 29. desember 2013 kl. 03:28.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Gjorde dette, da dukket en av 5ish apper opp(password editor), og Phantom til snapchat funket ikke. Prøvde å respringe for å se om det hjalp, da ble password editor også borte..

UPDATE/FIX:
Lastet ned Mobile Substrate fix (launchd.conf Enabler) 1.2 fra Bite Your Apple i Cydia og den fikset alt!

Kjører selv Evasion 7 jailbreak.
Vis hele sitatet...
Dette fungerer ikke for meg! Jeg har gjort det samme som deg, men det fungerer ikke! Hva skal jeg gjøre?
Sitat av Jagmund Vis innlegg
Står med rød skrift på Evasi0n sin side at det er problemer med iPad 2 WIFI modellen.
[COLOR="Red"]
"Warning! We have reports that the iPad 2 (wifi) is not yet compatible with the jailbreak and will certainly get stuck in a reboot loop. Avoid trying evasi0n on that model till we make further investigations."
Vis hele sitatet...
Å faen! Det så jeg ikke... For bare prøve å
Sitat av emro123 Vis innlegg
Dette fungerer ikke for meg! Jeg har gjort det samme som deg, men det fungerer ikke! Hva skal jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Det jeg gjør er at jeg reinstallerer Mobile Subsrate etter hver tweak jeg installerer. Alt virker som det skal da.
Noen som har info om hvordan det ligger an med Winterboard?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av 295638 Vis innlegg
Noen som har info om hvordan det ligger an med Winterboard?
Vis hele sitatet...
Jeg får ingenting til å fungere med Winterboard enda.
Sist endret av Lima; 29. desember 2013 kl. 15:48.
får ikke noe som helst til å virke jeg da. har iphone 5 med ios 7.0.4
Sitat av emro123 Vis innlegg
Dette fungerer ikke for meg! Jeg har gjort det samme som deg, men det fungerer ikke! Hva skal jeg gjøre?
Vis hele sitatet...
Da vet jeg egentlig ikke om noen andre muligheter, har bare reinstallert mobil substrate og lastet ned fix..

I begynnelsen når jeg reinstallet funket den bare når den selv ville.
Mange som har iPhone 5s da? Vet at ingen av tweaksene er kompatible med 64 bit?
Sitat av ptrrr Vis innlegg
Mange som har iPhone 5s da? Vet at ingen av tweaksene er kompatible med 64 bit?
Vis hele sitatet...
Er ett par tweaks som funker på 64 bit. Se denne lista for fullstendig-ish oversikt.
Jeg som Fortsatt er på ios 6.1.3, IPAD. må jeg oppdatere til offisielle versionen av 7.0 først, så laste ned jailbreak, for at det skal funke?
Har unngått å oppdatere til offiselle 7.0 helt til nå fordi jeg sjekka først ut ossen det så ut på youtube, syns det så styggt ut så jeg gadd ikke, da.

Finnes det ikke jailbreak til 6.1.3 da?
Er kansje villig til å oppdatere til 7.0 får å få jailbreak da.. Men er t virkelig verdt det?
Lurer på om det mange som angrer på at de oppdaterte til 7.0, som kunne tenke seg å gå tilbale til 6.1.3 hvis de kunne?
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
Jeg som Fortsatt er på ios 6.1.3, IPAD. må jeg oppdatere til offisielle versionen av 7.0 først, så laste ned jailbreak, for at det skal funke?
Har unngått å oppdatere til offiselle 7.0 helt til nå fordi jeg sjekka først ut ossen det så ut på youtube, syns det så styggt ut så jeg gadd ikke, da.

Finnes det ikke jailbreak til 6.1.3 da?
Er kansje villig til å oppdatere til 7.0 får å få jailbreak da.. Men er t virkelig verdt det?
Lurer på om det mange som angrer på at de oppdaterte til 7.0, som kunne tenke seg å gå tilbale til 6.1.3 hvis de kunne?
Vis hele sitatet...
Noen funksjoner i iOS 7 er greie, men disse kan du jo få i iOS 6 dersom du jailbreaker.. Jeg angrer litt på at jeg oppdaterte, men ikke så mye at det plager meg

Liker nicket ditt btw
hva med iOS 6.1.3 jailbreak til ipad da, finnes det? så jeg kan slippe å oppdatere til 7.0
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
hva med iOS 6.1.3 jailbreak til ipad da, finnes det? så jeg kan slippe å oppdatere til 7.0
Vis hele sitatet...
Finnes desverre ikke.
Så hva gjør jeg nå da?
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
Så hva gjør jeg nå da?
Vis hele sitatet...
Oppdaterer til iOS 7?
Sønn av kongen
Ru11er's Avatar
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
hva med iOS 6.1.3 jailbreak til ipad da, finnes det? så jeg kan slippe å oppdatere til 7.0
Vis hele sitatet...
Sitat av fatfro Vis innlegg
Finnes desverre ikke.
Vis hele sitatet...
Joda, sjekk ut Envasi0n sin jailbreak.
Les mer her: http://www.redmondpie.com/jailbreak-...ows-mac-linux/
Sist endret av Ru11er; 30. desember 2013 kl. 23:11.
Kommer jeg ikke til å angre hvis jeg oppdaterer til 7.0?
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
Kommer jeg ikke til å angre hvis jeg oppdaterer til 7.0?
Vis hele sitatet...
Hvis du uansett skal jailbreake så kan du jo få det til å se akkurat ut som om du fremdeles er på 6.1.3
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
Hvordan da
Vis hele sitatet...
For eksempel themes som ser ut som iOS 6
Sitat av 295638 Vis innlegg
For eksempel themes som ser ut som iOS 6
Vis hele sitatet...
Nå funker jo ikke Winterboard enda da..
Ikke enda nei, men Winterboard er såpass populært og etterspurt, at jeg hadde blitt overrasket om de ikke fikk det fikset snart
Mobile Substrate med support for iOS7 og ARM64 er sluppet! Tid for tweaks på 5S?

Edit: Og Evasi0n 1.0.2 som skal fikse bootloop på iPad 2 WiFi er kommet!
Sist endret av Jagmund; 31. desember 2013 kl. 15:33.
Noen som har en update på om det er fornuftig å jailbreake nå, eller burde jeg vente litt til, med tanke på bugs og sånt?
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Noen som har en update på om det er fornuftig å jailbreake nå, eller burde jeg vente litt til, med tanke på bugs og sånt?
Vis hele sitatet...
Skader lite, med mindre du er på en eldgammel enhet som allerede er treig.

Jeg har installert masse kule tweaks som gjør min opplevelse bedre. Jeg kan nå lukke alle appene bare ved å swipe ned. Jeg kan installere masse apps gratis. Animasjonene går raskere (gå inn i apps og lignende), jeg har også installert NoAds så jeg ikke får reklamer i apps Phantom til Snapchat er jo en grunn til å jailbreake i seg selv

Jeg har også installert iCleaner Pro, og fjernet 1.2GB med cookies og lignende jeg ikke ante jeg hadde. Merker lite forskjell på min iPad Mini etter å ha jailbreaket.
Sitat av fatfro Vis innlegg
Skader lite, med mindre du er på en eldgammel enhet som allerede er treig.

Jeg har installert masse kule tweaks som gjør min opplevelse bedre. Jeg kan nå lukke alle appene bare ved å swipe ned. Jeg kan installere masse apps gratis. Animasjonene går raskere (gå inn i apps og lignende), jeg har også installert NoAds så jeg ikke får reklamer i apps Phantom til Snapchat er jo en grunn til å jailbreake i seg selv

Jeg har også installert iCleaner Pro, og fjernet 1.2GB med cookies og lignende jeg ikke ante jeg hadde. Merker lite forskjell på min iPad Mini etter å ha jailbreaket.
Vis hele sitatet...
Får se om det blir en jailbreak da om ikke så lenge da. Har jailbreaket siden jeg satt med en 3GS på iOS4, så er godt kjent med det og alt det nyttige jeg kan få

Kan du dele med meg sourcen du har brukt for å laste ned NoAds?
Sist endret av rAgIfOlO; 1. januar 2014 kl. 18:13.
Sitat av rAgIfOlO Vis innlegg
Kan du dele med meg sourcen du har brukt for å laste ned NoAds?
Vis hele sitatet...
http://cydia.myrepospace.com/KShizoku/
Kom til å tenke på en ting angående Moviebox som mange her anbefaler. Jeg lastet ned appen for noen dager siden, og må bare si at den funker fjell! Bra kvalitet, enkel å bruke, og ikke minst vanvittig mange filmer og serier! Så det er noe jeg også anbefaler Men tilbake til spørsmålet mitt; Hvordan er det med bruk av denne appen med tanke på de mye reglene som har kommet angående piratkopiering og alt det der. Er den egentlig trygt å bruke?
Sitat av fatfro Vis innlegg
Vis hele sitatet...
takker

[COLOR="LemonChiffon"]*titegn*[/COLOR]
nå har jeg jailbreaket ipad for første gang, men jeg merker ikke noe forskjell, hva er det jeg kan gjøre nå som jeg har jailbreaket?
noen tips til noe ting som jeg kan installere fra Cydia ?
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
nå har jeg jailbreaket ipad for første gang, men jeg merker ikke noe forskjell, hva er det jeg kan gjøre nå som jeg har jailbreaket?
noen tips til noe ting som jeg kan installere fra Cydia ?
Vis hele sitatet...
Forskjellen er at du nå har Cydia
Sitat av 295638 Vis innlegg
Forskjellen er at du nå har Cydia
Vis hele sitatet...
det er jo det jeg sa at jeg vet vel?
jeg vet ikke hva jeg skal laste ned bare, derfor ber jeg om noe tips?
Sitat av 125367468864 Vis innlegg
det er jo det jeg sa at jeg vet vel?
jeg vet ikke hva jeg skal laste ned bare, derfor ber jeg om noe tips?
Vis hele sitatet...
Du sa at du ikke merket noe forskjell, jeg viste deg forskjellen
Noen tweaks/apper jeg liker er:
-HiddenSettings7
-Barrel
-Moviebox
-BiteSMS
-Zeppelin
-CCControls
-Bloard
-Winterboard (Er veldig ustabilt akkurat nå, men er et must når det blir oppdatert)
Sist endret av 295638; 4. januar 2014 kl. 02:43.
Sitat av 295638 Vis innlegg
-Winterboard (Er veldig ustabilt akkurat nå, men er et must når det blir oppdatert)
Vis hele sitatet...

Hver gang jeg aktiverer/endrer noe som helst i winterboard blir bakgrunnen min grå, og ingen effekt skjer. Deaktiverer jeg alt igjen blir den vanlig.

Er det bare hos meg eller er det det du mener at den er "ustabil"?

IOS 7.0.4 - Iphone 4S
Sist endret av KjemikalieX; 5. januar 2014 kl. 04:12.
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Hver gang jeg aktiverer/endrer noe som helst i winterboard blir bakgrunnen min grå, og ingen effekt skjer. Deaktiverer jeg alt igjen blir den vanlig.

Er det bare hos meg eller er det det du mener at den er "ustabil"?

IOS 7.0.4 - Iphone 4S
Vis hele sitatet...
Slik er det på meg og, tror jeg har opplevd 2 themes som fynker
Sitter her med en iPad 2 16GB WiFi og en iPhone 16GB. Begge to kjører 7.0.4. Vurderer å jailbreake, men er ikke sikker. Er ikke så veldig flink på det siden det er akkuratt et år siden jeg hadde jailbreak. Har dere noen tips til hva jeg må gjøre? Begge to er oppdatert via selve greia, altså ikke gjennom iTunes på pcen. Tar imot alle tips og forslag til tweaks. Husker jeg hadde en sånn greie som fikk meg ut av safe mode når mobilen klikket, sto "Exit Safe Mode" der klokka var. Noen som vet hva den heter?
Sitat av HeavyMacro Vis innlegg
Sitter her med en iPad 2 16GB WiFi og en iPhone 16GB. Begge to kjører 7.0.4. Vurderer å jailbreake, men er ikke sikker. Er ikke så veldig flink på det siden det er akkuratt et år siden jeg hadde jailbreak. Har dere noen tips til hva jeg må gjøre? Begge to er oppdatert via selve greia, altså ikke gjennom iTunes på pcen. Tar imot alle tips og forslag til tweaks. Husker jeg hadde en sånn greie som fikk meg ut av safe mode når mobilen klikket, sto "Exit Safe Mode" der klokka var. Noen som vet hva den heter?
Vis hele sitatet...
Ta backup i itunes, og deretter en restore til iOS 7.0.4.
Personer som har oppdatert over WiFi, og ikke gjennom iTunes, har rapportert om problemer med jailbreakingen som resulterte i en restore hvor de mista alt på mobilen (dersom de ikkje tok backup først).

Ellers skal det funke fett.
Lastet ned evasion nå, men det skjedde noe med touchpaden på pcen nå. Musa vil bare gå vannrett, ikke loddrett. Startet i sikkermodus og kjører en mbam scan nå. Når jeg trykket på download, så kom jeg inn på megaupload, men nå når jeg er på ipaden kommer jeg inn på en annen side? rart
Sitat av 295638 Vis innlegg
Slik er det på meg og, tror jeg har opplevd 2 themes som fynker
Vis hele sitatet...
Fant det ut, det er det som skjer om du bruker IOS 6 themes. Lastet ned "The Perfect IOS" themet og det funket. Er veldig få themes til IOS 7 enda
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Fant det ut, det er det som skjer om du bruker IOS 6 themes. Lastet ned "The Perfect IOS" themet og det funket. Er veldig få themes til IOS 7 enda
Vis hele sitatet...
Takk for tipset
Akuratt jailbreaka noen som veit om noen tweeks for siri? også trenger jeg en sånn funksjon så at jeg kan gjøre iphone om til Bootalbe USB stick, tenkte å formatere pcn og gjøre litt rens


EDIT: Stuck på loading screen noen som har en solution?
Sist endret av Pyromannn; 6. januar 2014 kl. 00:11.
Sitat av Pyromannn Vis innlegg
Akuratt jailbreaka noen som veit om noen tweeks for siri? også trenger jeg en sånn funksjon så at jeg kan gjøre iphone om til Bootalbe USB stick, tenkte å formatere pcn og gjøre litt rens
Vis hele sitatet...
Tror ikke du bør bruke iPhone som en bootbar USB altså. Dra til elkjøp/lefdal/clas/Expert m.m og skaff deg en USB
iPhone er en "datamaskin". Du kan ikke boote en datamaskin med en datamaskin. Hvertfall ikke iPhone.
Sitat av 4Rooted Vis innlegg
Tror ikke du bør bruke iPhone som en bootbar USB altså. Dra til elkjøp/lefdal/clas/Expert m.m og skaff deg en USB
iPhone er en "datamaskin". Du kan ikke boote en datamaskin med en datamaskin. Hvertfall ikke iPhone.
Vis hele sitatet...
Fantes en app som heter USB Drive eller noe sånt på Cydia og da kunne man bruke den som en Bootbar USB stick.