Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 7895
Den 15. November fikk jeg et utleveringsbilag av posten. Der stod det jeg kunne hente pakken min. Jeg har gått til (det lokale) postkontoret daglig siden den 15. November, men de sier at den ikke har kommet inn ennå? Hvordan er dette mulig, og hvis det har seg slik at pakken bare er forsinka, hvor mye lenger kan det ta?
Da må du ta deg en tur til, evt ringe til posten. Så lenge du har fått bilag er den skannet inn på postkontoret. Eneste muligheten!
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Du skal da ikke få hentelapp med mindre pakken faktisk har ankommet postkontoret. Så det høres snodig ut at du har fått hentelapp uten at pakken ligger der. Har du fått sporingsnummer?
Hvis du venter pakke fra utlandet, kan det fort gå en måned eller lenger fra du bestilte, avhengig av hvor i verden den kommer fra. Men hvis pakken kommer fra norge, er det alt for lang ventetid imo. Kontakt avsender og ring Postens kundeservice. Det er uansett feil at du må gå til postkontoret hver dag for å sjekke om pakken er ankommet.
Sist endret av CosmoKramer; 22. november 2013 kl. 19:31.
Jeg har snakket med de fra postkontoret, de scannet lappen og det kom ingen treff opp. Jeg ringte Posten og de sa de skulle kontakte de fra postkontoret slik at de kan lete etter den.

Men kan det hende at hentelappen kommer før pakken er der?

Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Du skal da ikke få hentelapp med mindre pakken faktisk har ankommet postkontoret. Så det høres snodig ut at du har fått hentelapp uten at pakken har ankommet. Har du fått sporingsnummer?
Hvis du venter pakke fra utlandet, kan det fort gå en måned eller lenger fra du bestilte, avhengig av hvor i verden den kommer fra. Men hvis pakken kommer fra norge, er det alt for lang ventetid imo. Kontakt avsender og ring Postens kundeservice. Det er uansett feil at du må gå til postkontoret hver dag for å sjekke om pakken er ankommet.
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte fra eBay. Det sporingsnummeret jeg fikk der sier at posten har ankommet det lokale postkontoret, men når jeg putter inn kollinummeret jeg fikk fra utleveringsbilaget, så står det at det har ankommet terminal og blir videresendt.
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sitat av RasmusVag Vis innlegg
Jeg kjøpte fra eBay. Det sporingsnummeret jeg fikk der sier at posten har ankommet det lokale postkontoret, men når jeg putter inn kollinummeret jeg fikk fra utleveringsbilaget, så står det at det har ankommet terminal og blir videresendt.
Vis hele sitatet...
Jeg tipper det er en feil på hentelappen din. Ring uansett Posten i morgen og forklar saken
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Jeg tipper det er en feil på hentelappen din. Ring uansett Posten i morgen og forklar saken
Vis hele sitatet...
Det skal jeg gjøre, takk for hjelpen!
Sitat av Storebrand Vis innlegg
Da må du ta deg en tur til, evt ringe til posten. Så lenge du har fått bilag er den skannet inn på postkontoret. Eneste muligheten!
Vis hele sitatet...
Sitat av Bravehammer Vis innlegg
Du skal da ikke få hentelapp med mindre pakken faktisk har ankommet postkontoret. Så det høres snodig ut at du har fått hentelapp uten at pakken ligger der. Har du fått sporingsnummer?
Hvis du venter pakke fra utlandet, kan det fort gå en måned eller lenger fra du bestilte, avhengig av hvor i verden den kommer fra. Men hvis pakken kommer fra norge, er det alt for lang ventetid imo. Kontakt avsender og ring Postens kundeservice. Det er uansett feil at du må gå til postkontoret hver dag for å sjekke om pakken er ankommet.
Vis hele sitatet...
Pakkene og hentelappene kommer i to forskjellige foresendelser. De gjør hvertfall det her i bygda. Jeg jobbet en stund på det lokale postkontoret g der kom hentelappene sammen med resten av brevposten og ble sortert direkte til postboksene mens pakkene kom i eget bur og ble scannet inn og lagt i egnet hylle.

Så det kan fort hende at det har skjedd noe som har gjort at hentelappene kom før pakken så da er det enkleste å ringe servicenummeret til posten for å få de til å sjekke hvor pakken er. Evt kan de på postkontoret se hvor pakken er om den er scannet korrekt ved sorteringsterminalen F.eks.
De burde få opp mer informasjon enn at den ikke er på det lokale kontoret, om de ikke gjør det kjører de et annet system enn kontoret her, noe jeg tviler på.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Hvis du har et sporingsnummer hvor det står at pakken er ankommet postkontor kan du prøve å oppgi det på postkontoret.
Sjekk også at det er kommet til riktig postkontor, har opplevd at pakker har havnet på et postkontor et godt stykke unna der det skal.
Forutsett at det faktisk er en pakke du har mottatt hentmelding på, så er den skrevet ut på nermeste terminal (,ed noen avvik)
Det du kaller pakke, er nødvendigvis ikke pakke i postens sine øyne. Kan være større brevsending.

Uansett, pakken din skulle ha vært på postkontoret samme dagen som du fikk hentemeldingen.
Hvor er siste registrering?
Sitat av clarionify Vis innlegg
Forutsett at det faktisk er en pakke du har mottatt hentmelding på, så er den skrevet ut på nermeste terminal (,ed noen avvik)
Det du kaller pakke, er nødvendigvis ikke pakke i postens sine øyne. Kan være større brevsending.

Uansett, pakken din skulle ha vært på postkontoret samme dagen som du fikk hentemeldingen.
Hvor er siste registrering?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk et sporingsnummer av fyren jeg kjøpte den fra, og ifølge den så har den ankommet postkontoret. Jeg fikk også et annet sporingsnummer(kollinummer) som stod på hentelappen og når jeg sjekket den så var den ankommet terminal. Her er et bilde:http://gyazo.com/4064138bb95b55eebdc1916a8dbb9d89
Den der skal du bare etteryse hos kundeservice. Grunnen til det er at det skulle ha vært en registrering på denne siden 14.11.

Uansett om den skulle fra Oslo til Kirkenes, så skulle det ha vært en registrering til nå.
Hentelappen kan komme før pakken da den blir sendt som brevpost og pakken som gods med trailer. Det er ikke de individuelle postkontorene som skriver ut hentelapper.

Men ja, 14. til nå er merksnodig lenge. Tipper det er noen på posten som har rappa den
Sitat av WayGone Vis innlegg
Hentelappen kan komme før pakken da den blir sendt som brevpost og pakken som gods med trailer. Det er ikke de individuelle postkontorene som skriver ut hentelapper.

Men ja, 14. til nå er merksnodig lenge. Tipper det er noen på posten som har rappa den
Vis hele sitatet...
Nei, det skal ikke hende. Du skal ha hentelappen i postkassen samme dag som pakken ankommer postkontoret etc. Noe annet ville ha være idiotisk fra postens sin side, da de ville ha hatt kunder regelmessig innom for å hente pakke som ikke
er ankommet enda.

Brevposten og pakkeposten blir samkoordinert på en slik måte at når kunden får bilaget i postkassen, ja da skal pakken være på postkontoret.
Sitat av clarionify Vis innlegg
Nei, det skal ikke hende. Du skal ha hentelappen i postkassen samme dag som pakken ankommer postkontoret etc. Noe annet ville ha være idiotisk fra postens sin side, da de ville ha hatt kunder regelmessig innom for å hente pakke som ikke
er ankommet enda.

Brevposten og pakkeposten blir samkoordinert på en slik måte at når kunden får bilaget i postkassen, ja da skal pakken være på postkontoret.
Vis hele sitatet...
Og det skjer aldri feil i posten sine systemer?

Jeg har selv opplevd å legge hentelapper i postkasser for så å senere på dagen måtte ringe for kunden og etterlyse pakken og finne ut at den ligger på et helt annet postkontor på grunn av en feil som budet gjorde. Nei, det skal ikke skje i en perfekt verden, men så er det daglige tilfeller hvor det blir motbevist.
Har selv jobbet i Posten kundeservice, og det fungerer slik at hentelappene lages og sendes ut når sendingen ankommer siste sorteringsterminal før hentekontor. Dersom sendingen skulle bli forsinket, noe som kan skje, vil man få hentelappen før sendingen er ankommet hentekontor.

Det beste er å spore sendingen med kollinummer/sendingsnummer etc. og se om den er registrert på hentekontoret. Da slipper man bomtur

Har nok hatt noen hundretalls slike henvendelser, og i de aller fleste tilfellene er det de som jobber på hentekontoret som ikke har scannet inn sendingen som ankommet. Dette skjer enten fordi de trykker feil på PDA-en sin (tingen de scanner og registrerer sendingen med), eller fordi de simpelthen glemmer å scanne den. Om man er riktig uheldig, kan man oppleve at de klarer å returnere sendingen etter 14 dager (som er hentefristen) selv om pakken aldri var registrert ankommet i utgangspunktet!

Det beste er å kontakte kundeservice til Posten, så pleier saken å løse seg
Sitat av simena1 Vis innlegg
Har selv jobbet i Posten kundeservice, og det fungerer slik at hentelappene lages og sendes ut når sendingen ankommer siste sorteringsterminal før hentekontor. Dersom sendingen skulle bli forsinket, noe som kan skje, vil man få hentelappen før sendingen er ankommet hentekontor.

Det beste er å spore sendingen med kollinummer/sendingsnummer etc. og se om den er registrert på hentekontoret. Da slipper man bomtur

Har nok hatt noen hundretalls slike henvendelser, og i de aller fleste tilfellene er det de som jobber på hentekontoret som ikke har scannet inn sendingen som ankommet. Dette skjer enten fordi de trykker feil på PDA-en sin (tingen de scanner og registrerer sendingen med), eller fordi de simpelthen glemmer å scanne den. Om man er riktig uheldig, kan man oppleve at de klarer å returnere sendingen etter 14 dager (som er hentefristen) selv om pakken aldri var registrert ankommet i utgangspunktet!

Det beste er å kontakte kundeservice til Posten, så pleier saken å løse seg
Vis hele sitatet...
Har prøvd å kontakte kundeservice, de sier at den burde være ved det lokale postkontoret og at det ikke er noe mer de kan gjøre. Det jeg syntes var rart, var de sporingsnumrene jeg fikk. Jeg fikk først et sporingsnummer av han jeg kjøpte den fra, og deretter et annet fra hentelappen (kollinr). Når jeg sjekket det sporingsnummeret han ga meg, så stod det (på sporingstjenesten) at jeg kunne hente den på det lokale postkontoret, men når jeg sjekket kollinummeret som var på hentelappen, så stod det at "Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt". Den ble sist oppdatert den 14. November.

Jeg har ringt kundeservice mange ganger. Har også snakket med de fra postkontorer, men de påstår at de har lett overalt og pakken ikke har kommet inn. Vet ikke lenger hva jeg bør gjøre...
Sitat av RasmusVag Vis innlegg
Har prøvd å kontakte kundeservice, de sier at den burde være ved det lokale postkontoret og at det ikke er noe mer de kan gjøre. Det jeg syntes var rart, var de sporingsnumrene jeg fikk. Jeg fikk først et sporingsnummer av han jeg kjøpte den fra, og deretter et annet fra hentelappen (kollinr). Når jeg sjekket det sporingsnummeret han ga meg, så stod det (på sporingstjenesten) at jeg kunne hente den på det lokale postkontoret, men når jeg sjekket kollinummeret som var på hentelappen, så stod det at "Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt". Den ble sist oppdatert den 14. November.

Jeg har ringt kundeservice mange ganger. Har også snakket med de fra postkontorer, men de påstår at de har lett overalt og pakken ikke har kommet inn. Vet ikke lenger hva jeg bør gjøre...
Vis hele sitatet...
For det første er det merkelig at du snakker om to forskjellige sporingsnummer. Sikker på at det er snakk om samme sending? Kanskje du venter noe annet du ikke hadde tenkt på? Dersom sporingstjenesten sier at den ene sendingen ligger på hentekontor, kan du spørre dem om å se etter sendingen med dette nummeret (de puncher det inn på postkontoret, og ser da hvilken hylle den ligger i). Siden du har snakket med kundeservice, vil jeg tro dette allerede er sjekket..?

Den andre sendingen du snakker om, hvor det står at "sendingen er ankommet terminal og blir videresendt", er en typisk case der sendingen mest sannsynlig ikke blir registrert på hentekontoret, selv om den ligger der. Når personalet på hentekontoret har sjekket i hyllene uten å finne den, må man anta at sendingen er savnet, og du må kontakte avsender.

Avsender etterlyser da sendingen gjennom firmaet han har sendt det med, og sendingen blir jo da enten funnet, eller han får erstatning. Du må dermed høre med ham om han i mellomtiden skal sende deg ny vare, eller om du skal få pengene tilbake.