Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1946
hei, har et heftig problem, har nettopp begynt i lære i Stavanger, begynner 7 om morgnen, bor nå oss en kompis, har ikke bod her lenge, men har allerede syk hjemlengsel.

da lurer jeg på, jeg jobber i sandnes, hvilke måte er enklest å pendle, har bil og lappen, men lurer på om det blir litt dyrt, noen tips til måter å pendle billig på?

mvh, gutt i nød.
Det koster 43 kr for voksen en veg på toget, og det skal i teorien ta 15 min.
problemet at det går ikke tog fra haugesund.
Sitat av kjetiltheman Vis innlegg
hei, har et heftig problem, har nettopp begynt i lære i Stavanger, begynner 7 om morgnen, bor nå oss en kompis, har ikke bod her lenge, men har allerede syk hjemlengsel.

da lurer jeg på, jeg jobber i sandnes, hvilke måte er enklest å pendle, har bil og lappen, men lurer på om det blir litt dyrt, noen tips til måter å pendle billig på?

mvh, gutt i nød.
Vis hele sitatet...
Ikke lett å vite at du skal fra haugesund når du ikke har skrivd noe om det. En veldig vesentlig detalj..
Pendling med bil er dyrt. Som lærling vil nok store deler av lønna gå til pendling.

Utgifter:
- Bompenger Haugalandspakken
- Bompenger Nord-Jæren
- Ferjebillett
- Drivstoff
- Slitasje på bil

I tillegg kan du fort se for deg 2 timer i kjøring pr vei. Dvs fire timer bortkastet hver dag. Om ikke hjemlengselen din forsvinner etter at det går opp for deg så bør du og forberede deg på at det meste av lønna di forsvinner i tillegg.

Eg pendler fra Bømlo til Haugesund annenhver uke. Eg har 3k i bomutgifter og 2k i drivstoff pr måned. Eg bruker ca 60 minutt pr vei men har i tillegg alt annet enn lærlinglønn og samtidig fleksitid. Resten av tiden har eg hjemmekontor.
Sist endret av nomore; 1. august 2011 kl. 16:56.
takker for svar.
Du bør kansje vurder og ta hurtigbåten frå stavanger til haugesund, i helger og slik, pendling kvar dag er ingen god ide, lærelønna forsvinn ganske fort då.
Verken flaggruta eller kystbussen går så tidlig at du er i stavanger til klokka 7
Men ein kan pnedle feks etter arbeisdtid på fredag, og returnere på sundagen til stavanger.
ja eg komme te å pendla kvar helg, men lite lyst å bo her nede..
Hjemlengselen er noe som forsvinner ganske så grett etter en stund, alltid i starten det er værst.

Og så lenge du er hjemme nesten hver helg, så vil du nok overleve utmerket.

En gang må man jo forlate redet så