Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 23123
Tenker å ta en tattovering med navnet til en som har betydd veldig mye for meg, det skal være 2-3 røde roser sammen med navnet. Skal være på underarmen og i grei/stor størrelse.

Er det noen seriøse studioer rundt Oslo eller Trondheim som tattoverer personer under 18 år, hvis jeg har med en forelder eller underskrift? Må være et studio som gjør det skikkelig, rette linjer osv.

Hva tror dere en slik vil koste? Betaler hva det koster uansett, skal jo være der resten av livet

Hadde også vært flott hvis studioet har ei nettside jeg kan sjekke ut

Mvh Andy
Exterminate!
jonnis's Avatar
Ingen seriøse tatoveringsstudioer tatoverer personer under 18 år, med eller uten foreldres samtykke. Så om du ønsker en tatto før fylte 18 må du nok oppsøke en tatovør privat, eller et litt mer tvilsomt studio.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av jonnis Vis innlegg
Ingen seriøse tatoveringsstudioer tatoverer personer under 18 år, med eller uten foreldres samtykke. Så om du ønsker en tatto før fylte 18 må du nok oppsøke en tatovør privat, eller et litt mer tvilsomt studio.
Vis hele sitatet...
Holder meg unna private tatovører, har en del venner som har tatt hos slike, sjevt og falmer fort!

Går det ikke ann å lyge på alderen? Evnt har med meg en far som sier jeg er 18 år? Er de så strenge?
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Holder meg unna private tatovører, har en del venner som har tatt hos slike, sjevt og falmer fort!

Går det ikke ann å lyge på alderen? Evnt har med meg en far som sier jeg er 18 år? Er de så strenge?
Vis hele sitatet...
Første gangen jeg var innom House of Pain sjekket han duden legg. Men da var jeg også akkurat fyllt 18 og så ut som en fjortis.
Sitat av jonnis Vis innlegg
Ingen seriøse tatoveringsstudioer tatoverer personer under 18 år, med eller uten foreldres samtykke. Så om du ønsker en tatto før fylte 18 må du nok oppsøke en tatovør privat, eller et litt mer tvilsomt studio.
Vis hele sitatet...
Kjenner da mange som har tattovert seg når de har vært under 18 år hos seriøse tattoverere, så lenge de har med foreldres samtykke.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Kjenner da mange som har tattovert seg når de har vært under 18 år hos seriøse tattoverere, så lenge de har med foreldres samtykke.
Vis hele sitatet...
Da ville jeg ikke kalt de seriøse.

Til OP: Hvis du har et reelt ønske om å tatovere deg med dette så er det verdt å vente. Om det betyr så mye for deg er det ikke en lyst som forsvinner innen du fyller 18, og om lysten skulle forsvinne så er det vel bare bra at du ventet?
Sitat av jonnis Vis innlegg
Da ville jeg ikke kalt de seriøse.

Til OP: Hvis du har et reelt ønske om å tatovere deg med dette så er det verdt å vente. Om det betyr så mye for deg er det ikke en lyst som forsvinner innen du fyller 18, og om lysten skulle forsvinne så er det vel bare bra at du ventet?
Vis hele sitatet...
Så de fleste tatto shoppene er useriøse? Det er da vanlig at så lenge man har foreldres samtykke og er minst 16 år, så kan du tattovere deg, trenger ikke å være useriøst av den grunn.

Til TS, sjekk ut House of Pain i Oslo.
Sist endret av Dr.Feelgood; 7. april 2011 kl. 16:26.
Det å tattovere personer under 18 viser at stedet er desperat etter penger. Snakket faktisk lenge med min tattovør om dette.

Hvorfor vil et seriøst og oppegående sted ønske å ta den risikoen? Hvis de blir tatt for det kan de bli stengt. Ligger også en viss moral i dette. Jeg fks er VELDIG glad jeg ikke tok tatovering som fks 16 åring. Den hadde jeg angret enormt mye på.

Men som nevnt over finnes det sikkert haugevis av steder som gjør det, og resultatet kan godt være bra og for all del. House of Pain? Sier du virkelig at de gjør dette?
Sist endret av Source; 7. april 2011 kl. 16:33.
Exterminate!
jonnis's Avatar
Sitat av Dr.Feelgood Vis innlegg
Så de fleste tatto shoppene er useriøse? Det er da vanlig at så lenge man har foreldres samtykke og er minst 16 år, så kan du tattovere deg, trenger ikke å være useriøst av den grunn.

Til TS, sjekk ut House of Pain i Oslo.
Vis hele sitatet...
Så du synes at det å merke en 16 åring med blekk for resten av livet er seriøst? Uansett om foreldrene godtar det eller ikke? Jeg er for det å bestemme over seg selv, men en 16 åring som har lyst på tatovering fordi det er kult er ikke seriøst å tatovere.

Edit: Som Source påpeker så viser det at studioet er desperate ja.
Sist endret av jonnis; 7. april 2011 kl. 16:33.
Sitat av Source Vis innlegg
Det å tattovere personer under 18 viser at stedet er desperat etter penger. Snakket faktisk lenge med min tattovør om dette.

Hvorfor vil et seriøst og oppegående sted ønske å ta den risikoen? Hvis de blir tatt for det kan de bli stengt.

Men som nevnt over finnes det sikkert haugevis av steder som gjør det, og resultatet kan godt være bra og for all del. House of Pain? Sier du virkelig at de gjør dette?
Vis hele sitatet...
Som jeg ble forklart av en tattovør, så må du være minst 16 år gammel, fordi da kan du bestemme selv over kroppen din, men uansett velger mange tatto shops å sette aldersgrensen til 18 år, og 16 med foreldres samtykke. Og ja House of Pain gjør dette, les på hjemme siden dems.

Eller nevermind, kopierte teksten dems for deg jeg.
VI tatoverer ingen under 16 år, hvis du er mellom 16 og 18 må du ha med tillatelse fra foreldre.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Dr.Feelgood; 7. april 2011 kl. 16:35.
Sitat av Source Vis innlegg
Det å tattovere personer under 18 viser at stedet er desperat etter penger. Snakket faktisk lenge med min tattovør om dette.

Hvorfor vil et seriøst og oppegående sted ønske å ta den risikoen? Hvis de blir tatt for det kan de bli stengt. Ligger også en viss moral i dette. Jeg fks er VELDIG glad jeg ikke tok tatovering som fks 16 åring. Den hadde jeg angret enormt mye på.

Men som nevnt over finnes det sikkert haugevis av steder som gjør det, og resultatet kan godt være bra og for all del. House of Pain? Sier du virkelig at de gjør dette?
Vis hele sitatet...
Bli stengt? Finnes da ingen lovregulert aldersgrense for tatoveringer i Norge, dette er noe studioene setter selv.
I Trondheim vil jeg anbefale "Purple Pain" som ligger på Heimdal, ca 1 mil utenfor sentrum
Har venner som kjenner eierne & har tatt tattoo der, kun hørt positivt om plassen/de som jobber der =)
Er dog usikker på om de lar deg ta tattoo når du er under 18
http://www.purplepain.no/

Du har også det relativt ny starta "Lowlife Tattoo" som ligger i byen, 5-10 min unna Solsiden kjøpesenter..
Har ei søster som tok en tattoo på underarmen der, hu var i hvert fall fornøyd med service & jobben de gjorde
http://www.lowlifetattoo.com/main.html

Var jeg deg så ville jeg gått for Purple Pain! =)
Sitat av ps3 Vis innlegg
Bli stengt? Finnes da ingen lovregulert aldersgrense for tatoveringer i Norge, dette er noe studioene setter selv.
Vis hele sitatet...
Ok, dette vet jeg ikke noe om. Bare forteller det min tatovør fortalte meg i godstolen. Jeg regna med at det stemte ganske bra.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Hightime Vis innlegg
I Trondheim vil jeg anbefale "Purple Pain" som ligger på Heimdal, ca 1 mil utenfor sentrum
Har venner som kjenner eierne & har tatt tattoo der, kun hørt positivt om plassen/de som jobber der =)
Er dog usikker på om de lar deg ta tattoo når du er under 18
http://www.purplepain.no/

Du har også det relativt ny starta "Lowlife Tattoo" som ligger i byen, 5-10 min unna Solsiden kjøpesenter..
Har ei søster som tok en tattoo på underarmen der, hu var i hvert fall fornøyd med service & jobben de gjorde
http://www.lowlifetattoo.com/main.html

Var jeg deg så ville jeg gått for Purple Pain! =)
Vis hele sitatet...
Thank you! Skal definitivt sjekke ut hva slags erfaringer folk har fra "Purple Pain"

EDIT: leste nå at der er 18 årsgrense der med foreldre eller ikke, kjipt :/
Sist endret av Madxoc; 7. april 2011 kl. 16:47.
For guds skyld, vent til du er 18 år! Du skal ha denne tatoveringen hele livet, don't stress it! Og bare det at du spør om pris er skremmende syns jeg! Når du skal ha et kunstverk festet på kroppen din resten av livet ditt skal pris være det siste du spør om!
Sitat av Krokodille Vis innlegg
For guds skyld, vent til du er 18 år! Du skal ha denne tatoveringen hele livet, don't stress it! Og bare det at du spør om pris er skremmende syns jeg! Når du skal ha et kunstverk festet på kroppen din resten av livet ditt skal pris være det siste du spør om!
Vis hele sitatet...
Når du har blitt anbefalt to kjempe bra tatto shops og begge to er like bra, så velger du vel den billigste?
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av Krokodille Vis innlegg
For guds skyld, vent til du er 18 år! Du skal ha denne tatoveringen hele livet, don't stress it! Og bare det at du spør om pris er skremmende syns jeg! Når du skal ha et kunstverk festet på kroppen din resten av livet ditt skal pris være det siste du spør om!
Vis hele sitatet...
Står jo i topic at pris ikke er noen hindring, betaler hva det koster.
Nå som dere er innpå tattoveringer for å sleppe å lage en ny tråd vil jeg bare spør om et spørsmål.
I det siste har jeg sitt eldre mennesker 40+ som har hatt en merkelig/spesiell tatovering eller symbol på håndleddet det er liksom 2-3 prikker mellom tommelen og langefingeren. Disse ser gamle ut, Noen som vet hva det betyr?
Sitat av CookieY Vis innlegg
Nå som dere er innpå tattoveringer for å sleppe å lage en ny tråd vil jeg bare spør om et spørsmål.
I det siste har jeg sitt eldre mennesker 40+ som har hatt en merkelig/spesiell tatovering eller symbol på håndleddet det er liksom 2-3 prikker mellom tommelen og langefingeren. Disse ser gamle ut, Noen som vet hva det betyr?
Vis hele sitatet...
Det står for tro,håp og kjærlighet
åå så det er ikke noe sånn fangeleir-tattoo-sak-ting ?
Det er en gammel sjømannstatovering, selv om den også har en tett tilknytting opp mot kriminelle. Fra gammelt av var det slik at hvis to sjømenn med en slik tatovering møtte hverandre hvor som helst i verden så var det en moralsk kontrakt som sa at man måtte hjelpe den andre hvis han var i trøbbel.
Sitat av CookieY Vis innlegg
åå så det er ikke noe sånn fangeleir-tattoo-sak-ting ?
Vis hele sitatet...
Beklager! retter meg selv
3 prikker varierer veldig..
*en vanlig tatovering blandt sjømenn, førr i tiden var det vanlig å få en etter "jomfruturen"
*gjengsymbol, ofte knyttet til "hispanic gangs", hvor det symboliserer "mi vida loca" ..ca "my crazy life"
* asiatiske gjenger har også brukt den, da med betydelsen "i need nothing"
* kan også tolkes som en A, som står for anarki
*frimurerne har også brukt symbolet.
og er sikkert brukt på mange flere måter...
ååja, husker jeg så en film en gang med en som hadde vært i en øst europeisk fangeleir, han hadde fått 2 eller 3 slike dotter tattovert på armen eller mellom tommel og pekefinger. Men som sagt det var på film ikke alt på film som er real shit
Sitat av Source Vis innlegg
Det å tattovere personer under 18 viser at stedet er desperat etter penger. Snakket faktisk lenge med min tattovør om dette.

Hvorfor vil et seriøst og oppegående sted ønske å ta den risikoen? Hvis de blir tatt for det kan de bli stengt. Ligger også en viss moral i dette. Jeg fks er VELDIG glad jeg ikke tok tatovering som fks 16 åring. Den hadde jeg angret enormt mye på.

Men som nevnt over finnes det sikkert haugevis av steder som gjør det, og resultatet kan godt være bra og for all del. House of Pain? Sier du virkelig at de gjør dette?
Vis hele sitatet...
Det finnes faktisk ikke noe lovverk mot å tattoovere personer under 18.

Kild: http://www.ung.no/kroppsideal/2010_T...et_farlig.html
3 prikker tattoo kan bety mye forskjellig, mener å ha lest at det har noe å si hvilken vei trekanten peker feks. om den peker ned mellom fingrene..
Som alle andre her råder jeg deg til å vente. Det blir værende der livet ut uansett=)

jeg anbefaler flaming heart tattoo i trondheim

http://www.flaminghearttattoo.no/
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Var i Trondheim i helga, kjørte forbi "lowlife tattoo", så ut som en skitten/useriøs plass, håper ingen føler seg truffet.

Så kjørte jeg fordi et studio noen bygg ved siden av armybutikken, noen som vet hva det heter?
dra til utlandet, Har planlgt min tatovering i 2-3 år nå, valget står mellom en tatovør i Amsterdam en dame i harlem straat og en brite i london eller en i liverpool, fikk beskjed om å regne med oppmot 10 lapper i norge, men i england så koster det jo en tredjedel, en sleeve fra albue og opp til skulder med farger kostet 1200, som som regel er minsteprisen her i norge (nei ingen dårlig tatovør, er han som tatoverer Liverpool FK spillerne) Se på tatoveringstilen til h*n som skal tattovere deg, blir som regel mye penere om det er innenfor deres "stilart"

Leading light i Sandvika har noen veldig flinke tatovører
Hey! orket ikke lage en ny tråd, søkefunksjonen funket fint idag

Har funnet ut ''hva'' jeg skal tatovere, eller.. skal ha flere. Men jeg vil ha en på baksiden av skuldra, som i hovedsak skal symbolisere søsteren min. Eventuelt på armen en plass, og eventuelt ett sitat som gir MYE mening. Noen tips og formeninger kanskje?
De beste tattovørene finner du i Nederland, tro det eller ei. Søk litt rundt, de er flinke der nede.
Sitat av Madxoc Vis innlegg
Var i Trondheim i helga, kjørte forbi "lowlife tattoo", så ut som en skitten/useriøs plass, håper ingen føler seg truffet.

Så kjørte jeg fordi et studio noen bygg ved siden av armybutikken, noen som vet hva det heter?
Vis hele sitatet...
Det heter Freaks tattoo, vært innom der ett par ganger. Artige og flinke folk.
Siden til den ene som tatoverer: http://davidleontattooink.com/flash.html.
Og side på facern: http://www.facebook.com/pages/Freaks...55135264519579
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Forslag til tatovering:

Dekorert kors på underarmen med noen roser rundt, ca 15cm langt.

Vurderer å ha noe kort skrift i den også, må være temaet "life". Det beste alternativet belønnes med KP

Men hvordan blir tatoveringa etterhvert armen min blir bredere?

Og hva tror dere en slik tattoo i gjennomsnitt blir å koste?
Et kors, engler og roser med navnet til personen et sted inni der. Tattiser i Norge er vel ikke billig akuratt da.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
Et kors, engler og roser med navnet til personen et sted inni der. Tattiser i Norge er vel ikke billig akuratt da.
Vis hele sitatet...
Damn! KP gitt
Jeg tattoverte meg som 17åring i Oslo. Stefaren min var med da, han sa jeg var 17 på den første plassen jeg dro til, men jeg visste jo selv at det ikke kom til å funke. Så når vi gikk derfra etter et hardslått NEI, bare forklarte jeg oppgitt til han at han ikke kunne si jeg var 17, faack. Så dro vi ned til Karl Johan seinere med no folk, å der er det er ei sjappe over Flava streetwear eller noe, Tattoo 13 heter vel stedet kanskje, så vi skulle prøve oss der da. Vi gikk bare rett inn, han sa jeg var 18, sku få tattoveringa i bursdagsgave (for det er jo ikke totally wierd å komme inn i tattoosjappe når man er 18 med foreldra sine liksom), og han fyrn spurte ikke etter no legg eller noe, han bare spurte etter motiv, ba meg få i meg no mat eller noe å så komme tilbake om 30min.
Er vel flinke, men ikke de beste. Men du kommer deg nok forbi reglene, bare vær kreativ.
OT: Tattovering, er det VELDIG vondt? Noe det kan sammenlignes med?
Og åssen fjerner man en tattoo om man ombestemmer seg etter la oss si 5-10 år?

Og er det noen som vet om en bra sjappe i telemarksområde?
Er vel ikke så vondt. Ha med en klut eller lignende du kan bite i xD gjør jeg hver gang jeg tar f.eks. Vaksiner, funker veldig bra!
Tatoveringer kan vel fjernes med noen form for laseroperasjon eller lignende, men det blir aldri helt bra igjen, så før man tar tatovering må du være sikker på at du vil ha det på kroppen hele livet
Jeg har en tatovering på 16x10 cm på armen, den betalte jeg 3000 for, på Purple Pain på Heimdal. De er seriøse, renslige og dyktige.

Så lenge du ikke finansierer narkoligaen til Leifen og småjentene i HA, er det det samme hvor du går. Du kan også snakke med de forskjellige tatovørene, for å finne en du stoler på og liker arbeidet til.
Folk anbefaler house of pain, som er et selskap direkte til kriminelle sykkelbander. Hvorfor skulle folk støtte oppunder sånne selskaper?
hvorfor ikke? bedre att de tjener ppenger på tattoo enn dop salg sier nå jeg.


Sitat av kimmag Vis innlegg
OT: Tattovering, er det VELDIG vondt? Noe det kan sammenlignes med?
Og åssen fjerner man en tattoo om man ombestemmer seg etter la oss si 5-10 år?
Vis hele sitatet...
og ta en tattoo kan kjennes ut som humlestikk ikke mer enn det, men for guds skyld ikke tatover deg om du går med de tanker att det går jo ann og fjerne det.

Laser behandlig er visst det som kalles JÆÆÆÆÆVLI vondt og man sitter igjen med ett arr på størrelse med tattoveringa.

Studio Z i Tønsberg er jo ikke såå langt unna telemark, og en av Rico H. sine tattoo`s blei jo kåret til Norges kuleste/feteste tattoo`s av selveste Kat Von D. her finner du den
har enda tilgode og bruke Rico, men skal snart ha Portrett av de 2 unga mine og da skal Rico få lov da han er syk på portrett har brukt Arne Blom og Ingwar Einebrandt(tror etternavnet var slik) og de er begge kjempe flotte artister.
Sist endret av tribalgoth; 14. april 2011 kl. 07:34.
Madxoc's Avatar
Trådstarter
Hvis du vil fjerne tatoveringa etter 5-10 år kan du jo bare tatovere noe over?

Slik jeg har forstått det styres mesteparten av tattosjappene i Trondheim av HA, så hvis jeg kan bruke et studio som ikke ligger under dem gjør jeg det.
Sitat av kimmag Vis innlegg

Og er det noen som vet om en bra sjappe i telemarksområde?
Vis hele sitatet...
White Thrash i porsgrunn
Nesten man skulle ha mekket en egen tråd på dette, men jeg fyrer løs alikevell.

Hvorfor har folk egentlig så mye mot HA her på forumet? Det diskuteres jo nok kriminalitet her til at jeg ikke kan tro det er noen moralske grunner til det. De bryter mange lover, men de er vel ikke alene om det.

HA er mafia, de gjør mye dritt, men har du/dere noen gang hørt om at de har gjort noe mot noen som ikke har gjort noe for å oppfordre til det? Hvis du sammenligner kriminaliteten i Trondheim mot kriminaliteten i andre store byer i Norge så ser man at Trondheim er faktisk en veldig trygg plass å være. En av grunnene til det er at HA har et "monopol" på mye av det kriminelle i Trondheim, og de har faktisk en ok etisk kodeks ute å går. Du rører ikke noen utenforsåtende, du gir ikke noen sitt første skudd og du selger ikke noe utrygt. De holder faktisk mange andre kriminelle grupperinger som vil gjøre dette ute av miljøet og gjør dermed Trondheim til en tryggere plass.

Jeg er en av de som tror på etikk og empati, ikke på lover og regler. Tenker man slik, og så lenge man har et politi som ikke klarer å takle alt, så tar jeg HA hvilken som helst dag framfor en øst-europeisk mafaigruppering.

PS: Var dette alt for off-topic, flytt det gjerne til en egen tråd.