Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1103
Jeg har brukt imovane ganske så lenge, 2-4 dager i uken så har opparbeidet litt toleranse, fant noen relativt gamle stillnoct piller som jeg nesten hadde glemt jeg hadde. Bestemte meg så for å prøve ut disse, siden det var en stund siden jeg hadde fått dem skrevet ut husket jeg ikke hva slags effekt de hadde på meg.

Tok 2 10mg før jeg skulle pusse tennene, for så å legge meg. Lå der en 15-17 mins tid og merket ikke noe særlig, tok en halv 10mg til (da oppe i 25mg) og plutselig kom effekten, den satt ganske hardt i hodet og følte meg litt ustø, loka litt rundt en stund før jeg la meg igjen.

Skulle sette på en episode med family guy, men dette var plutselig drit vanskelig, klarte ikke kjenne igjen skjermen på den lille 14' laptopen som nå så ut som den brått var 100 tommer, alle ikonene var i gul/oransj farge og hele displayet var skrått, tok meg seriøst 10 min eller mer for å klarte trykke på VLC filen. Slo av pcn for å prøve sove, så ut som ting datt ut fra vegger og tak, hørte musikk og stemmer og masse rart...

Spørsmålet er egentlig om jeg kanskje ikke burde ta disse igjen? Har trippet på diverse saker og ting før, men ikke hørt noen hørselshallusinasjoner, dette var mildt sagt jævlig disturbing og slitsomt. Noe å nevne for legen? Står ikke noe spesifikt om slike hallusinasjoner på felleskatalogen.
Så du skyggemenn? Det vil si at du pratet med skyggene til folk mens du ser mot bakken, men når du ser opp så forsvinner de.

Jeg har opplevd dette på stilnoct, jeg har også løpt naken etter motorveien og slikt under påvirkning av stilnoct.
Sist endret av Hoarse; 10. mai 2016 kl. 14:28.
Trådstarter
Nei, men det var jo mye skygger som beveget seg og slikt i rommet, det mest slitsomme var denne praten jeg hadde i hodet mitt, var som 5-6 stykker diskuterte ett eller annet uten at jeg kan huske hva det var, følte ikke jeg kommuniserte med dem bare hørte på.

Husker også at jeg prøvde å se hva klokken var, men tallene byttet plass og størrelse så dette måtte jeg gi opp etter en 10 min elns... Synes hele greia bare er merkelig, at man får en slags mini-tripp på så lite som 25mg
Ja, dette skjedde meg når jeg først begynte på stilnoct, og tok noen ekstra.. Men jeg var involvert i praten. Du har trippa ganske hardt. Kanskje ta en halv pille (5mg) heretter?

Du kan føle deg ikke-rusa, eller at de ikke har effekt, men med en gang du legger deg ned så sovner du ganske fort. Jeg bruker 20mg nå for tiden for å få sove noen ganger i uka.

Min gyldne regel er å legge meg ned på senga 20 minutter etter jeg har tatt de. Selv om det føles ut som de ikke har noen effekt.
Sist endret av Hoarse; 10. mai 2016 kl. 14:54.
Trådstarter
Yep, ble vel bare tatt litt på senga. Føltes nesten ut som jeg var psykotisk eller noe i den duren, leser at folk har gjort mye rart, spesiellt på stillnoct. Er vel værre med de som bestemmer seg for å kjøre eller hoppe ned fra bygninger eller til og med har sex med andre i amnesia tilstander;p
Haha, jeg kan bli ganske trippy av zopiclon. Har tatt zolpidem og, men da bare 5 mg, kan ikke huske noe annet enn at jeg sovnet. Nå tar jeg 7.5 mg imovane(zopiclon). Dere vet det øyeblikket rett før man sovner (umedisinert), når hjernen blir helt sørpe og man kan tenke ting som "men du må røre i gryta før sokkene blir helt stive", helt på bærtur? Jeg opplever at det varer lengre og blir mer lættis.
Noe annet som også ofte skjer, særlig den gangen jeg tok to (for science), er at jeg ligger helt stille og hallusinerer at jeg er på en slags berg-og-dalbane som kjører gjennom et landskap slik at ting kommer mot meg. Det kan være norsk natur, sightseeing over en by, Narnia, Flirgott etc. Samtidig har jeg en narrator/tourguide som snakker om det vi kjører forbi, eller jeg hører på podcast om interessante ting og fakta som jeg føler helt oppriktig at jeg aldri har hørt om før. Lurer på om det er ting jeg faktisk har hørt, men ikke bevisst hørt etter på, eller så er det bare bullshit, lol. Uansett er det kjempegøy, jeg digger stemmen i hodet jeg. Sovner etter en stund og sover da helt normalt og godt.

25 mg er en ganske stor dose, det tilsvarer vel omtrent 15mg zopi. Hvis du ikke liker å trippe så kan du jo prøve å ta lavere dose.