Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  22 5214
Noen som vet om man kan få tak i poletter til slike automater som står på f.eks. bensinstasjoner i selvvaskhallene? Dette er "20-kroninger" som automaten godtar. Selvfølgelig billigere enn 20 kroner, som de koster!

Takker for svar.
Tenkte bare at jeg skulle informere deg om at du kan bli tatt for svindling hvis dette blir oppdaget

(Det visste du sikkert, men tenkte jeg skulle si det alikevel)
Sist endret av nidhogg; 28. mars 2008 kl. 10:23.
Sitat av nidhogg
Tenkte bare at jeg skulle informere deg om at du kan bli tatt for svindling hvis dette blir oppdaget

(Det visste du sikkert, men tenkte jeg skulle si det alikevel)
Vis hele sitatet...
Kordan skal de klare å ta deg for dette?
Sitat av tullball
Kordan skal de klare å ta deg for dette?
Vis hele sitatet...


Eehm ta deg mens du står der?
Trådstarter
14 0
Stasjonen selger jo slike mynter selv, for å hindre ran. Så såå farlig er det vell ikke?
Tipper de fleste vaskehallene har sånn superduper zoom kamera som de sjekker hva hver person legger på.

Noen som vet om noe kan brukes som polett? 10ere eller 20ere? Kjekt å slippe å bet 40spenn hver gang man skal vaske bil da! Jeg som har hvit bil hadde iallefall dratt nytte av det.!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Så de skal ta deg for å putte på poletter som fungerer, som ikke er kjøpt derifra, men kanskje laget selv eller kjøpt billig andre steder?

De myntene er gangske standariserte, og derfor vansklig å ta deg for det. Og hvilke bensinstasjon gidder å sette en vakt som står og ser på hvilke mynter du putter i? Du må jo ikke kjøpe polettene rett før du vasker. Du kan ha kjøpt de et annet sted og spart på de.

Hvis du finner ut noe, post det her. Interresert i det selv.
Sitat av Stickyshift
Så de skal ta deg for å putte på poletter som fungerer, som ikke er kjøpt derifra, men kanskje laget selv eller kjøpt billig andre steder?

De myntene er gangske standariserte, og derfor vansklig å ta deg for det. Og hvilke bensinstasjon gidder å sette en vakt som står og ser på hvilke mynter du putter i? Du må jo ikke kjøpe polettene rett før du vasker. Du kan ha kjøpt de et annet sted og spart på de.

Hvis du finner ut noe, post det her. Interresert i det selv.
Vis hele sitatet...

I de fleste hallene kan du også putte på 1, 5, 10 og 20kroner på så de kan ikke si at det var DU som la på falske poletter hvis de ikke ser det med egne øyne.
Trådstarter
14 0
Tviler på at de har kamera inn i vaskehallene. Kan heller ikke tenke meg at dette utgjør noe stort tap for bensinstasjonen heller. Jeg må selv bruke 40 kr bare på avfetting og høytrykk på motorsykkelen min! Det er altfor dyrt!

Noen som klarer i finne noe på nettet, kreativt søk på google, f.eks?
i alle hallene jeg har vært på er det kamera iallefall i et av hjørnene. dette er bare til sikkerhet om det skal skje noe skade dær inne eller eventuelt hærværk.

40kr for bare avfetting å høytrykk på en sykkel er jo ran! la oss koke opp en smart plan!
Trådstarter
14 0
Det er det jeg mener, så en smart plan hadde ikke vært å forrakte! Må vel være noen som tjener penger på slike poletter!
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Snakket med en kar på jobben som har jobbet med myntautomater før, som kan masse triks. Er bare å se hva slags modell polettmaskinen er, deretter bestille opp fra levrandøren. Værre er det ikke.
Trådstarter
14 0
En 20-kroningspolett er vell en 20kroningspolett? Eller?
På Shell, her hvor jeg bor, på Kolbotn/Sofiemyr har de selvask. Man går inn i butikken, kjøper en eller flere poletter for 35per stk, og vasker bilen. Jeg er også veldig interissert i å finne ut hvor man kan få kjøpt slike poletter. På polettene står det STERNERS på den ene siden med 2 innhuggede streker, og 1 innhugget strek på den andre siden... Noen som har peil på hvor man kan kjøpe slike poletter???
http://www.sterners.se/
trur ikke det går og kjøpe polletter.
Tror ikke jeg heller egntlig, men jeg sendte de en mail. Jeg sier i fra hvis jeg får svar...
▼ ... over en uke senere ... ▼
På noen hoteller kan man ta gratis poletter fordi disse blandt annet brukes på svømmebassenger osv. Kjenner folk som har tatt med seg hjem å brukt de i bilvaskhaller.
Om en bruker fake poletter vil dette oppdages da automaten tømmes, og om problemet gjentar seg gang etter gang, vil en undersøke hvilke biler som går igjen, og til slutt ta deg på fersken.

Om du alltid bruker samme bil og stasjon da.
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Det største problemet er nok at det rett og slett ikke lønner seg å lage poletter som er verdt 20 kroner.
Sitat av LazySunday
Om en bruker fake poletter vil dette oppdages da automaten tømmes, og om problemet gjentar seg gang etter gang, vil en undersøke hvilke biler som går igjen, og til slutt ta deg på fersken.

Om du alltid bruker samme bil og stasjon da.
Vis hele sitatet...
Men altså da kun hvis polettene er falske?:P
Om man tømmer automaten og finner dårlig lagde poletter som er ulike de som selges over disk, ringer bjellene i alle fall mye fortere enn viss de er like og en må oppdage det regnskapsveien..
Trådstarter
14 0
Tror det er en sterner-automat. Men er det noen som vet om polettene koster like mye som verdien den gir? Da er det jo uansett ikke noe vits.
Kan nevne at noen slike maskiner også veier det du hiver på, så det nytter ikke alltid bare å ha en polett, den må ha riktig vekt også.