Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1625
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Satt nettopp på en ny serie som heter Painkiller, enda en serie om Oxycontin og Purdue pharma.

Er fortsatt på episode 1, men den ser lovende ut!

Noen andre som har sjekka den ut?
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
https://www.imdb.com/title/tt11816814/

Lovende dramaserie, etter en episode kan jeg trygt anbefale andre en titt
Men det er jo anmelderens mening da: https://p3.no/filmpolitiet/2023/08/painkiller/
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av McIvar Vis innlegg
Men det er jo anmelderens mening da: https://p3.no/filmpolitiet/2023/08/painkiller/
Vis hele sitatet...
Er det ikke bedre å gjøre seg opp egne meninger?

Jeg er personlig veldig interessert i rusmidler, og da falt denne serien rett i smak hos meg. Jeg syntes den var veldig god, setter den ikke opp i mot «Dopesick» da det er lenge siden jeg så den.

Den får pluss i boka fra meg. Ikke ofte jeg finner noe jeg klarer å holde fokuset på uten å måtte trykke på mobil/nettbrett samtidig.
Bynte å se på den I går,å ble hekta(haha). En av de bedre seriene jeg har sett på lenge. Fikk virkelig en sterk medfølelse til de som ble rammet av denne dritten,å føler ett intenst hat til folka som pusha denne dritten

Big pharma er helt vilt,de pusher dop lovlig,å er i boka mi farligere en mexicanske cartell
Begynte på den i kveld, so far so good. Passer godt også fordi jeg nettopp har slutta med kodein
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Jolly Swagman Vis innlegg
Bynte å se på den I går,å ble hekta(haha). En av de bedre seriene jeg har sett på lenge. Fikk virkelig en sterk medfølelse til de som ble rammet av denne dritten,å føler ett intenst hat til folka som pusha denne dritten

Big pharma er helt vilt,de pusher dop lovlig,å er i boka mi farligere en mexicanske cartell
Vis hele sitatet...

Det blir nok å sette det veldig på spissen. Big pharma har mulighet til å påvirke langt flere ved valgene de tar, men kartellene flår deg levende mens de filmer det.


Jeg syntes ikke det er noe galt i å selge drugs, men det ble kanskje gjort på en litt uheldig måte. Jeg syntes dog det er verre at staten har skrudd igjen opiat-kranen, folk trenger det!
Hadde det virkelig vært for folkets beste så hadde den kranen blitt åpnet igjen for lengst, for å stanse alle dødsfallene knyttet til nye, livsfarlige etterligninger.


Når man stenger av tilførselen på drugs så vil det bare dannes nye veier de kan ta, eller nye ting som kommer gjennom det avstengte hullet.

Steng av tilgangen til oxycontin?
= heroin strømmer inn
Steng av tilførselen til heroin?
= fentanyl, zene, Xylazine og co strømmer inn.


De som straffes er folket. De som dør er folket.
Purdue er den som får alle pekefingrene, men det virkelige problemet ligger i loven.
Denne epidemien kunne vært stanset ved å gjøre som Canada, de innførte safe supply, ett sted hvor man får utdelt alt av opiater, helt lovlig.
Anonym bruker
"Urolig Piggvar"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Så på denne mens jeg nodda på tramadol. Deilig. Likte bedre Dopesick selv, men absolutt ingenting i mot denne.
Anonym bruker
"Lei Storkobbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så på denne mens jeg nodda på tramadol. Deilig. Likte bedre Dopesick selv, men absolutt ingenting i mot denne.
Vis hele sitatet...
Nodda ikke, men var på hestedose morfin og hasj så formen var grei nok

Noen som har tips til andre serier/filmer hvor handlingen er knyttet til rus/rusmidler?
Det fanger meg på en annen måte enn andre ting. Tror det er på grunn av at jeg kan relatere, rus ligger så nært mitt hjerte.

Tenker hovedsakelig på ting av nyere dato, har sett «alt» av gamle greier.

«Bodybrokers» virker som en interessant film for dere som har samme smak som meg :P
Jeg anbefaler Fentanyl fremfor Oxy.....

(Langt mer futt i et 100uq-h-plaster enn hva det ever har vært på all verdens heroin)

*kremt*

Vi snakket visst om opiat-feberen som river igjennom USA (enda, seriøst ?) og der har jeg en mening ;

Subutex.

Vise at "de som vil" får det til, også sende alle andre brukere på 4 sesonger med OZ.

(Ok, blander litt metaforer nå, men er enda "med")

Og de som *vil* av oxyen får det til enten de har et Lar i hjemlandet sitt eller ikke.
(Der er jeg litt streng, men dét er utelukkende fordi at jeg selv har brå-detoxet flere ganger)

Og jeg ville *ikke* - jeg prøvde halvveis, alle gangene.

Er det ikke langt mer givende å skrive på Freak enn å se en film ?

(Har glemt alle bra filmer - men jeg har "den derre grønt-røyker-filmen" som kom for.... 30 år siden elns )