Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 16837
Overskriften sier vel det meste.

Tenker da også i forhold til resept fra psykiater (har en jeg tror kan ordne det, om det i det hele tatt er mulig).
Sitat av voktern Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Lovlig å importere det fra den siden? Hvorfor?
Det er vel ikke lov å importere selv, men premisset her var om det i det hele tatt var mulig, og ja, det er mulig å bestille fra England. Om det kommer igjennom er en annen sak, selv om du ikke skal se helt bort i fra det.
Sist endret av voktern; 19. februar 2016 kl. 13:03.
Nå tenker jo jeg i forhold til å ordne det lovlig.
Uvaksinert 👍
Da må du bestille til Sverige og hente der, da er det lov. Men har fått igjennom når jeg har bestilt uten problemer.
Jeg har bestilt 5-htp fra ebay flere ganger uten problemer.
Verste fall vil det bli stoppet i toll og destruert\sendt tilbake.
Tidligere var det ikke noe problem. Bestilt det noen ganger selv uten problemer, men etter lovendringene som kom tidligere så vil det nok bli destruert viss tollvesenet finner sendingen.. http://www.nettavisen.no/nyheter/fa-...423152764.html
Sist endret av sneipen; 19. februar 2016 kl. 14:40.
øhm? ble ikke disse endringene tatt tilbake? det er vel lov å importere 5-htp og alt det der nå?
Uvaksinert 👍
Sitat av Trololo Vis innlegg
øhm? ble ikke disse endringene tatt tilbake? det er vel lov å importere 5-htp og alt det der nå?
Vis hele sitatet...
Nei, det de gjorde var å fjerne vitaminer fra legemidellisten så man kan importere vitaminer. Det samme ble gjort med noe mineraler tror jeg. Så man er ikke tilbake der man var dessverre. Så det er forbudt å importere legemiddler (ved bruk av post, fortsatt lov å ta med over grensa selv) og så lenge det ikke er snakk om veldig ulovlige stoffer så kan det bare brennes uten at de trenger å bruke tid og penger på å sende det tilbake.
Sist endret av daffe; 19. februar 2016 kl. 17:45.
I en kort periode ble det ikke lov å bestille det. Min faste side skrev dette på siden sin og beklaget til alle sine norske kunder om at de ikke lenger kunne selge disse forskjellige tingene til oss, og listet opp hva. Så ble endringene endret igjen, og min faste side kunne gledelig informere om at det var lov igjen. Jeg har siden da bestilt både L-tryptophan og L-Tyrosine uten problemer. Dette er fra England. Utenfor EØS er en annen sak.
Uvaksinert 👍
Sitat av candela Vis innlegg
I en kort periode ble det ikke lov å bestille det. Min faste side skrev dette på siden sin og beklaget til alle sine norske kunder om at de ikke lenger kunne selge disse forskjellige tingene til oss, og listet opp hva. Så ble endringene endret igjen, og min faste side kunne gledelig informere om at det var lov igjen. Jeg har siden da bestilt både L-tryptophan og L-Tyrosine uten problemer. Dette er fra England. Utenfor EØS er en annen sak.
Vis hele sitatet...
Da tar de feil, det er ikke lov. Flere utenlandske sider har fått beskjed fra brukerne sine som tror at alt er som før og har sendt dem linker på norsk som forteller om at det er lov, dermed er det mange der ute som tror de kan sende det lovlig hit, men det er faktisk ikke det.
Jeg bestilte fra denne siden ifjor, gikk fint.
Sist endret av Hurricane76; 19. februar 2016 kl. 23:52.
Jeg kjøpte 60stk 100mg piller med 5 htp ifra ebay en uke etter loven ble tatt i bruk. Alt gikk gjennom uten problemer.

Annbefaler selgeren oxford.vitality for kjøp av vitaminer, mineraler, osv. God kvalitet (tror jeg) og rask shipping ifra UK
Uvaksinert 👍
Det meste går igjennom, 5-htp, kaktus (både hel og pulver), sopp, ulovlige frø, hydrogen peroxide, osv osv osv. men det er jo fordi man ikke har kapasitet til å sjekke alt sammen, det er ikke det at det er lovlig. Den nye loven gjør det lettere for tollvesenet å destruere uten mye dikkedarer. Så bestiller man kun legemidler og det blir stoppet så blir man nok ikke innkalt til avhør.
Mulig jeg misforstår.
Rimelig sikker på politiet tar en razzia viss tollen finner en forsendelse med narkotika\legemidler.
Ta legemidler eller ulovlige rusmidler i dag er myndigheter villige til og gå veldig langt for og straffe deg eller gjøre livet vanskeligere. For ditt eget beste selvsagt.
Dette gjelder selvsagt ikke kosttilskudd, viss det ikke inneholder stoffer som kan klassifiseres som narkotika\legemiddel...
Sist endret av sneipen; 20. februar 2016 kl. 12:09.
Sitat av sneipen Vis innlegg
Mulig jeg misforstår.
Rimelig sikker på politiet tar en razzia viss tollen finner en forsendelse med narkotika\legemidler.
Ta legemidler eller ulovlige rusmidler i dag er myndigheter villige til og gå veldig langt for og straffe deg eller gjøre livet vanskeligere. For ditt eget beste selvsagt.
Dette gjelder selvsagt ikke kosttilskudd, viss det ikke inneholder stoffer som kan klassifiseres som narkotika\legemiddel...
Vis hele sitatet...
For narkotika og legemidler som inneholder narkotika, ja. For legemidler generelt, not so much. De fleste legemidler er det jo ikke noen lov mot å være i besittelse av. Når ikke engang innførselen er straffbar, men kun medfører beslag og destruksjon, så er det lite trolig at slike beslag skulle føre til husransakelse.
Uvaksinert 👍
De nye reglene er lagd så det er enklere for tollerne å bare destruere det. Men klart at hvis det går under narkotika eller andre tyngre medisiner så blir det annerledes. Men å bestille 5-htp har ingen annen risiko enn at det blir brent opp. Alle kosttilskudd går stort sett under legemiddel, det er vitaminer som er frigjort (og noen mineraler tror jeg). F.eks så får mange stoppet Q10, hvis kosttilskuddet f.eks inneholder betaine eller bromelain så vil det bli stoppet og destruert hvis de sjekker. Det som er litt dumt er at det er heller ikke mulig å finne ut dette på forhånd uten å kontakte legemiddelvarket og/eller mattilsynet siden listen som ligger på lovdata iflg. Tollvesenet sine sider kun er en eksempel liste og at det finnes mye som ikke står der men som er legemiddel. Urter f.eks går som legemiddel hvis den ikke står som handelsvare, så står den ikke på lista så er det legemiddel. Har snakket med flere hos legemiddelverket og mattilsynet om ting jeg skal ha inn og har fått bekreftet fra flere hold at bla 5-htp, glucosamine (med chonditron og msm), catsclaw IKKE er lov, men det ER lov å få det sendt til Sverige og hentet det der og ta det med seg over grensa selv. Vet ikke hvordan det er med 5-htp om den kan bli stoppet i Sverige, men melatonin har jo blitt forbudt i Sverige (reseptbelagt) og er ikke lov å importere til Sverige, og siden det jo er landet man henter medisinen i sine resept regler som gjelder så er det f.eks ikke lov å ta med seg melatonin fra Sverige til Norge siden det er reseptbealgt i Sverige. Men å få tilsendt piller til Sverige fra ett annet EU land går nok rimelig greit siden det jo regnes som innelandspost.
Sist endret av daffe; 20. februar 2016 kl. 12:46.
Skinny But Dangerous
SkinnyPIMP's Avatar
Vær oppmerksomme på at tollen har GOD kontroll på hva som kommer i fra iherb og biovea - de blir oftere stoppet enn fra andre mindre kjente sider.
fikk idag melatonin og 5-htp fra iherb. ingen stress det.
Så konklusjonen er at man kan bestille det uten frykt for anmeldelse, men det kan fortsatt bli stoppet og destruert?
Uvaksinert 👍
Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Så konklusjonen er at man kan bestille det uten frykt for anmeldelse, men det kan fortsatt bli stoppet og destruert?
Vis hele sitatet...
ja, men ikke bestill 100 bokser, det er nok litt værre enn å bare bestille 1-2 bokser.
Noen som vet om 5-HTP selges i noen av kosttilskuddsbutikkene på Svinesund eller rundt Strømstad?
For å svare på mitt eget spørsmål, så ja.
Fikk kjøpt dette i dag i helsekostbutikken over det første polet du kommer til i Strømstad.
Latterlig dyrt, så vi får se om det er verdt det...
Finnes også på deepweb