Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 526
Hei

Jeg har maskin som er installert med ubuntu og tenkte å bruke denne til kodi og koble til tv.

Nå har det seg sånn att denne pc'en ikke har hdmi utgang kun display port. Har kjøpt overgang fra display port - hdmi men skjerm bildet på tv blir bare "desktop" og hverken vlc eller kodi viser, selv om de er på skjerm bildet på linux pc.

Tv'n er en eldre samsung såkallt smart tv. Testet med 2 hdmi kabler. Har dere noe tips til hvordan få kodi på skjermen med linux pc? Kan det være att kun bilde og ikke lyd overføres via display port overgangen?
du har prøvd å dra vlc til siden?
Det randommm mener er altså at du har på det som vi i Windows kaller «utvidet skrivebord», altså på pc-skjermen ser du programmene, men på tv-en vises skrivebord nummer to.
Hvis du sørger for at innstillingen er satt på det som vi i Windows kaller «dupliser skrivebord», så vises akkurat samme bilde på begge skjermene. Dette vil være løsningen din. Eller flytte VLC til den andre skjermen ved å bruke musepekeren og dra vinduet ut av pc-skjermen (til venstre eller til høyre), og da er VLC synlig der.

Vet at jeg har skrevet Windows mens du har Linux. Prøver bare å forklare det forståelig. Bruker ikke Linux til pc-er (kun server), så har ingenting jeg kan bruke til å vise deg det akkurat nå.
Selv bruker jeg Plex og Windows, så blir ikke helt det samme, men vil tro at Linux og kodi har noe av samme løsningen? Har en chromecast som er plugget i TV bak. Funker greit det. Eller det vil si at den er plugget i forsterkeren med andre ord. Har ikke vurdert noe slikt?