Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 800
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Noen som vet om ett par bøker som omhandler dette?

For å utdype, Nettverksoppbygging:

En litt bred og grei bok om alt fra IPV4-IPV6, MAC adresser, Protokoller (eks. FTP, HTTP, HTTPS), hvordan selve informasjonen sendes via packets, hva forskjellige nettverksenheter gjør (feks. Switcher, AP, Ruter, etc.)

Programmeringsspråk:

Ei bok som forklarer hvordan ett programmeringsspråk samhandler med OS, execution, etc, etc. I essensen en bok som preiker om alt rundt programmeringsspråk.

Beklager for skriveleifer, sitter atm. På en iPhone ombord en båt med passe greie bølger.
Sist endret av Freddy_fred5; 19. juli 2013 kl. 19:56.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Google har mange bra guider og wikipedia fyller inn ekstra informasjon der du selv føler du vet lite om et emne.

Og ingenting er bedre en å se med egne øyne for å lære, sett opp din egen lab.
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Google har mange bra guider og wikipedia fyller inn ekstra informasjon der du selv føler du vet lite om et emne.

Og ingenting er bedre en å se med egne øyne for å lære, sett opp din egen lab.
Vis hele sitatet...
Dette er gjort ATX, men ønsker og få alt inn på den "riktige" måten, så jeg er sikker på at det jeg sier blir korrekt. Jeg har heller ikke for øyeblikket råd til å kjøpe alt av utstyr dessverre...
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Trådstarter
Sitat av niktho Vis innlegg
Jeg kan anbefalle deg boka "Computer Networking: A Top-down Approach"!
Vis hele sitatet...
Takker, den er allerede bestilt nå, etter litt googling.

Takker for råd ^^