Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 879
Har alltid vært en liten drøm som aldri nok har realisert seg for meg siden jeg var liten... Å reise verden rundt høres utrolig spennende ut. Utforske mange forskjellige kulturer og oppleve masse annet som ikke kan oppleves her til lands. Ikke det at jeg ikke har reist utenfor Norge før, men alltid vært en god grunn for å si det sånn. Enten så er det familie vi skal besøke, eller så har det vært sydenturer med gutta. Denne reisen vil jeg ikke skal bare handle om damer og drikking.. Den skal selvfølgelig det, men det skal ikke være første prioritet akkurat.

Noen som har noen erfaringer å dele?

Hørt at det finnes flyselskaper som tilbyr pakkereiser med utvalgte reisedestinasjoner. Dette høres bra ut, men blir det mulig å velge destinasjonene selv, eller er de forhåndsbestemt av selskapet?

Sånn ca, hvor mye penger vil det trengs for å få til noe? Tenker da ikke på noe luksus. Mat og hotell/motell blir vel "first price".

Takker
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du kan jo begynne med interrail, se hva det koster deg, og hvor mye du klarer å spare, deretter gjøre vurderinger utifra det.
Slik reiser du jorden rundt
Kilde: VG

Står en del tips der, inkludert noen pakke reiser.
Sist endret av Nath; 27. august 2010 kl. 21:27.
Reis billig og lett, ta deg veldig god tid. Bruk ungdomsinternater. Bli kjent med folk. I Sør Amerika og forsåvidt ogs Asia er folk veldig vennlige og bli ikke overrasket om du blir innvitert hjem til en familie. Det er den slags opplevelser som gir deg minner for livet, ikke fjasete upersonlige hoteller. Tør jeg foreslå å haike? Haik deg gjennom Europa, ta deg ned til Marokko og fly ned til Asia på standby-billett, oppsøk backpacker-miljøer...