Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1302
Hei,

Har ett merkelig problem.

Har bygget en ny pc og installert win7. Men av og til så henger knappene fra programmer igjen etter jeg har lukket programmet.

For eksempel her (se bilde) har opprettet en ny mappe etter jeg flyttet mappen så henger det en skygge igjen. denne forsvinner ikke før jeg tar en omstart av maskinen!

http://bayimg.com/LAjbBaAgg

Noen som har opplevd dette før?
Sist endret av Neptun2211; 17. oktober 2017 kl. 15:01.
Jeg hadde et lignende problem for noen måneder siden (win7 x64 ultimate), det var ikke knappene som ble hengende igjen, men disse 'kontekst-menyene' -du vet når du høyreklikker eller bruker menylinjen i i program.
Noen ganger ble de verende på skjermen, noen ganger ikke. Felles for alle gangene var at de altid ble helt svarte, f.eks høyreklikk på noe og det kom bare fram en svart firkant. Dette inkluderte også startmenyen.
Etter noen minutter ble det gradvis verre og til slutt ble alle nye vinduer helt svarte, var bare rammen rundt med minimèr og lukkeknappen som var synlig.
Etterhvert som de grafiske elementene i skallet oppdaterte seg ble de også svarte. En omstart var alt som hjelpte. men bare i et kvarters tid.
Det var også en og annen blåskjerm i et års tid før det

Det viste seg etterhvert at minst et (sansynligvis to) ram-kort var defekte. Siden pc-en på det tidspunktet innholdt 6x2gb kort gadd jeg ikke å feilsøke noe videre og kasta alle sammen og erstatta de med 2stk 8gb i stedet.
Problemet har ikke vist seg siden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ok,

Ram brikkene er nye, så kan ikke være det. kjører 4x8 på denne pcen.

Kom over denne, men det funket ikke å slå av det dem anbefalte.
https://superuser.com/questions/5701...enu-has-closed
Sist endret av Neptun2211; 29. oktober 2017 kl. 18:38.
Jeg har også hatt dette problemet, har fikset det men husker ikke hvordan. Litt googling though: https://www.gfisk.com/ghost-drop-down-menus/

Solution #1 – Temporary fix to remove current Ghost menu, text or window items.
Open a command prompt
Click Start > type CMD > right click on CMD > choose Run As Administrator
type: net stop uxsms
type: net start uxsms
You can create a batch file to automate the above process
Open Notepad (or download and install Notepad++)
Enter these two lines
net stop uxsms
net start uxsms
Save as FixGhosting.bat (make sure the extension is BAT)
Run any time you have a Ghost object by right clicking the file and choosing “Run As Administrator”
Soution #2 – permanently prevent Ghost menu’s, text or windows items.
Click Start and type: Adjust the appearance
Open “Adjust the Appearance and Performance of Windows”
Alternate direct route: Go to Control Panel > System > Advanced Settings >System Properties > Performance
Turn off “Fade or slide” for both menus and ToolTips
Turn off the “Fade out menu items after clicking”
Vis hele sitatet...
Har kjørt tskill dwm i run. da ble ghost knappen borte! net stop\start uxsms gjør vel det samme?
Er vel ikke noe fare å kjøre disse kommandoene hvis jeg har mye vinduer\programmer åpne eller må man lagre alt og avslutte programmer så kjøre kommandoen?

Solution 2 fungerer ikke.