Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 592
Hei. Så jeg har en laptop, MSI GE70, som windows 8 er installert på. Jeg prøvde å flytte "programfiler" og lignende over til en annen disk og dette skjærte seg p.g.a. "TrustedInstaller". Prøvde å flytte tilbake filene jeg fikk overført, men det ble bare tull.

Så jeg jeg prøvde å resette pcen og så prøvde jeg å reparere den, men det tok altfor lang tid. Mulig det er normalt, men jeg har aldri vært borti at det tar så langt tid før. Så jeg skrudde den av (ja, jeg er klar over at det var idioti fra min side). Når jeg skrur den på så går den automatisk til å diagnosere pcen min og så prøver den å reparere den. Greit nok, men den gjør den samme prosessen om og om igjen.

Noen tips til hva jeg kan gjøre? Har klart å få den i recovery mode en gang, men det tror jeg var bare random for den gikk tilbake igjen etter at jeg valgte å gå tilbake til windows 8.

Jeg kommer meg inn på boot menyen hvis det har noe å si.
Hvis det ikkje går å kjøre repair/recovery frå installasjons medie (windows 8 cd/dvd/usb-penn) så har eg som regel 2 måter å fikse det på, men den første er ikkje sikkert virke og den andre er ganske brutal...

1. Boot ein live linux distro frå cd/dvd/usb og flytt ALLE filene du flytta bort tilbake der dei hørte heime og prøv å starte windows då.

2. Boot live linux distro og ta backup av alle filene du skal ta vare på fra harddisken (dokumenter/bilder osv?) over på ekstern disk/minnepenn eller cd/dvd og reinstaller windows...

(ein god del mapper i windows går ann å relokere til andre disker/partisjoner, men de må som regel softlinkes (mklink) tilbake til der de kom fra etterpå så ikkje windows får heilt panikk, (users for eksempel er ofte lurt å putte annensteds da denne fort stjeler plass med alt brukeren har på sin profil (særlig de som har sims3 med alle pakker og ei røys med user-content...., retard ea som putter alt det inn der....)).