Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 6990
Kan ikke se hva som er så galt med dette.
Det er jo frivillig og laste ned og se på.
Sitat av gulunderstrek
For ikke å snakke om de som foretar disse obduksjonene. Vi snakker om at det er ekkelt å se på. Den jobben må være helt for jævlig. Spesielt i et slikt tilfelle..
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke den jobben er så ille som du beskriver. Selvfølgelig må det være litt fælt å obdusere to unger, men som alt annet må man lære å prelle ting av seg, å skille mellom jobb og det som ellers skulle møte deg, følelser etc.

Slik som jeg, jeg vasker bæsj og smører krem på pungen til mongiser. Dette var mer eller mindre ubehagelig de to første gangene, men etterhvert ble det bare ren rutine, noe jeg måtte gjøre fordi det var jobben min. Setter det kanskje litt vel på kanten når jeg sammenligner obduksjonsjobb og PU-boligjobb, but I think I made my point.
Sist endret av Butchern; 24. september 2008 kl. 20:06.
Dette blir på en måte litt dobbeltmoral.
Vg skriver om at brukere av TPB har lagt ut obduksjonen, og klager på at det er gale, men det er dem selv som blåser opp saken så folk blir klar over det.
Sitat av Rellativ
Dette blir på en måte litt dobbeltmoral.
Vg skriver om at brukere av TPB har lagt ut obduksjonen, og klager på at det er gale, men det er dem selv som blåser opp saken så folk blir klar over det.
Vis hele sitatet...
Hva skal jeg si...? Velkommen etter? Langt ifra første gang.
Sitat av Butcher'n
Jeg tror ikke den jobben er så ille som du beskriver. Selvfølgelig må det være litt fælt å obdusere to unger, men som alt annet må man lære å prelle ting av seg, å skille mellom jobb og det som ellers skulle møte deg, følelser etc.

Slik som jeg, jeg vasker bæsj og smører krem på pungen til mongiser. Dette var mer eller mindre ubehagelig de to første gangene, men etterhvert ble det bare ren rutine, noe jeg måtte gjøre fordi det var jobben min. Setter det kanskje litt vel på kanten når jeg sammenligner obduksjonsjobb og PU-boligjobb, but I think I made my point.
Vis hele sitatet...

Jaja, you made your point. Men det er stor forskjell på å stå opp om morgen og prelle av ansiktet til en 5 åring og åpne brystkassen og deretter fjerne alle involler også veie, måle alt og deretter sette alt på plass igjen...
..og sy igjen og skrive en lang rapport! Ja det er det. Derfor jeg skrev: "Setter det kanskje litt vel på kanten når jeg sammenligner obduksjonsjobb og PU-boligjobb". Men skulle kanskje gjort det litt klarere
Sitat av Rellativ
Dette blir på en måte litt dobbeltmoral.
Vg skriver om at brukere av TPB har lagt ut obduksjonen, og klager på at det er gale, men det er dem selv som blåser opp saken så folk blir klar over det.
Vis hele sitatet...
Litt uenig med deg her. Ja, de blåser opp saken, men det er medias jobb. Media skal riktignok være så objektive som mulig, og det ville vært for dumt hvis media ikke trykker denne saken. Det fins dessuten mye verre nyheter enn dette som legges ut på nett som media trykker. De eneste som burde klandres i denne saken er de svenske myndighetene og den personen som har lagt det ut.
det er leit å høre at man faktisk tror det er medias jobb å blåse opp saker.. Er det så lenge sia media skulle bringe nyhetene til folk? har det noensinne vært sånn i det hele tatt?
Sitat av Max-Mekka
Hvorfor skal vi publisere det slashdot? Slik at andre har mulighet til å etterprøve dommen? Hvilken effekt har dette? Privatpersoner har vel lite/ingen innflytelse på retten uansett, så det har vel ingen effekt, annet enn at det tilfredsstiller og underholder privatpersoner?
Vis hele sitatet...
Det har ikke noe med at privatpersoner skal kunne gjøre seg noen mening om dette og gjøre noe med det. Det går på prinsipper om rettsikkerhet. Hvis man skulle differensiere imellom saker som skulle publiseres, hvem skulle gjort dette? hva skulle kriteriene vært?

Det er enten alt eller ingenting, ellers så er det jo åpent for at det organet som skulle kontrollert det kunne sperret inne en sak som publikken potensielt virkelig hadde nytte av å se.