Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1469
hei. jeg er 18 år og måtte flytte hjemmefra av en del årsaker. jeg vet ikke hvordan jeg skal klare meg økonomisk å jeg sliter ved at jeg ikke klarer og spise og har depressive tanker, alltid vært vant med å bo hjemme og moren min har alltid vært der, alltid bodd med bare henne. har depressive tanker tips?
Første steg er nav, forklar situasjonen din så vil de hjelpe deg med en eller annen stønad, hvis du ikke er i jobb. Suger å bli kasta ut. Ble det selv og det tok nesten 10 år før jeg snakka med foreldra mine igjen. Er det mulig å skvære opp så gjør det. Men nav først. Lykke til
Sitat av NodSquad Vis innlegg
Første steg er nav, forklar situasjonen din så vil de hjelpe deg med en eller annen stønad, hvis du ikke er i jobb. Suger å bli kasta ut. Ble det selv og det tok nesten 10 år før jeg snakka med foreldra mine igjen. Er det mulig å skvære opp så gjør det. Men nav først. Lykke til
Vis hele sitatet...
ble ikke kastet ut, men moren min fikk bare leilighet med 1 soverom pga hun fikk bare lån til det av kommunen, vanskelig å forklare ;/
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Da har du i praksis blitt "kastet ut". Det er sikkert ikke vondt ment, men sluttresultatet er at du har vært nødt til å flytte.
1. Kontakt nav får hjelp.
2. Få deg jobb og/eller utdanning.
Hvor bor du nå? Kan du finne et bokollektiv så det er billigere for deg enn hvis du må leie alene? Da har du selskap rundt deg også og lettere å finne på ting med de så du ikke føler deg like ensom og deprimert. Nav skal hjelpe deg i nødsituasjoner som dette, men du bør søke rundt på masse deltidsjobber også.